1. »
  2. Gry
  3. »
  4. Gra „Inna historia” — Postaci

„Inna historia” jako gra fabularna może się pochwalić wielką ilością postaci, z którymi gracz będzie mieć do czynienia w trakcie rozgrywki. Większość ich będzie dobrze znana ze stron mangi i odcinków anime, ale dochodzi również kilka zupełnie oryginalnych postaci.

Poniżej znajduje się drzewo relacji, w którym przedstawiono większość postaci w grze.

Drzewo relacji

Niniejsza strona ma za zadanie jedynie powierzchownie zaznajomić czytelnika z postaciami. Po wyczerpujące informacje proszę się kierować do działu z charakterystykami postaci.

Wojowniczki w mundurkach

セーラー戰士

Wszystkie dziesięć Wojowniczek Układu Słonecznego jest postaciami grywalnymi w AS-ce. Poniżej umieszczono ich profile tudzież krótką charakterystykę zarówno pod względem fabularnym jak i pod względem grywalności.

Legenda: HP — punkty trafień, ATK — siła ataku, DEF — siła obrony, SPD — szybkość, EVD — unik.

Czarodziejka z Księżyca

セーラームーン

Czarodziejka z Księżyca
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
月野うさぎ Tsukino Usagi
Data urodzin:
30 czerwca
Znak Zodiaku:
Rak
Grupa krwi:
0
Zainteresowania:
Jedzenie, spanie
Kamień szlachetny:
Diament
Dane bojowe
Notowanie HP:
4/10
Notowanie ATK:
5/10
Notowanie DEF:
8/10
Notowanie SPD:
8/10
Notowanie EVD:
9/10
Szybko rosnące parametry:
DEF, EVD
Powoli rosnące parametry:
SPD
Ataki magiczne
  • Działanie Księżycowego Diademu
    [ムーン・ティアラ・アクション
    Moon Tiara Action]
  • Uzdrawiająca Księżycowa Eskalacja
    [ムーン・ヒーリング・エスカレーション
    Moon Healing Escalation]
  • Księżycowy Atak Spirali Serc
    [ムーン・スパイラル・ハートアタック
    Moon Spiral Heart Attack]
  • Rozdarcie Tęczowego Księżycowego Serca
    [レインボー・ムーン・ハートクエイク
    Rainbow Moon Heart Ache]
    (tylko jako Super Czarodziejka)

Usagi Tsukino jest główną postacią mangi, anime oraz niniejszej gry. Źle się uczy, późni się do szkoły, leni się, ma słabość do słodyczy, jest beksą oraz częstokroć nie traktuje swej roli jako wojowniczki z należytą odpowiedzialnością. Pomimo tych oczywistych wad potrafi jednak być wierną przyjaciółką, zawsze skorą do pomocy i pełną empatii. To właśnie przede wszystkim jej oddanie oraz gotowość do samopoświęceń pozwalają jej odnosić zwycięstwo w walce z wrogiem. W poprzednim wcieleniu była Księżniczką Księżyca o imieniu Serenity, córką Królowej Serenity, a w przyszłości jako Nowa Królowa Serenity zostanie władczynią Kryształowego Tokio i całej Ziemi. Miłością jej życia jest chłopak o imieniu Mamoru Chiba, obecne wcielenie Księcia Ziemi Endymiona i przyszły władca Ziemi.

Czarodziejka z Księżyca jako postać pierwszoplanowa przez większość gry będzie wchodzić w skład Twej drużyny, więc niezależnie od tego, czy podoba Ci się czy nie, będziesz musiał (-ła) nią grać. Jej niskie notowanie HP i wartość siły ataku sprawia, iż Księżyc wypada gorzej w porównaniu z innymi postaciami. Nie jest jednak taka kiepska, jak się wydaje na pierwszy rzut oka.

Ma dosyć wysokie wartości siły obrony i uniku, więc dobrze radzi sobie nawet wtedy, gdy się ją ustawi na przedniej pozycji w formacji. W taki sposób kompensuje się też jej niską siłę ataku. Kolejnym sposobem takowej kompensacji jest założenie odpowiednich akcesoriów.

Jej ataki magiczne Moon Tiara Action i Moon Spiral Heart Attack są całkiem przydatne podczas walk z pojedynczym bossem. Szczególnie jednak cenny jest jej czar uzdrawiający Moon Healing Escalation.

Księżyc może tworzyć łączone czary z wszystkimi innymi postaciami w grze. Podczas walk z przeciwnikiem używającym ataków magicznych dobry będzie łączony atak z Merkurym (Healing Spray). Atak z Wenus o zwodniczej nazwie (Healing Shower) wcale nikogo nie uzdrawia, ale za to podnosi siłę ataku drużyny. Z kolei łączony czar z Jowiszem (Healing Pressure) bądź z Wenus i Małym Księżycem (Rainbow Heart Shower) pozwala uzdrowić wszystkich sojuszników, a czar z Małym Księżycem (Healing Heart Attack), z Saturnem (Spiral Revolution) lub z Saturnem i Małym Księżycem (Rainbow Heart Revolution) wskrzesić jednego z nich. Ofensywne czary Spiral Fire (z Marsem), Spiral Shaking (z Uranem) i Spiral Reflection (z Neptunem) zadają średnie obrażenia. Warto ich więc używać miast pojedynczych ataków. Atak z Plutonem (Spiral Scream) jest mniej potężny, a najcięższe obrażenia zadaje manewr Stardust Stream Attack, ale potrzebne są doń Merkury i Mars.

Ostatnim sposobem kompensacji marnej siły ataku Księżyca jest użycie św. Graala do przemiany w Super Czarodziejkę (która także całkowicie odnawia utracone HP i EP). Odbywa się to jednak kosztem utraty wszystkich poprzednich pojedynczych i łączonych ataków, a Rainbow Moon Heart Ache, choć potężny i działający obszarowo, zjada aż 6 EP, przeto nie zaleca się używać owej formy podczas walk z bossami w drugiej połowie gry. Jedynym łączonym atakiem, z którego może wówczas korzystać Super Księżyc to Rainbow Double Moon Heart Ache z Małym Super Księżycem, ale ta ostatnia także musi przejść podobną przemianę, by atak się w ogóle wyświetlił w menu.

Mała Czarodziejka z Księżyca

セーラーちびムーン

Mała Czarodziejka z Księżyca
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
月野 ちびうさ Tsukino Chibi-Usa
Data urodzin:
30 czerwca
Znak Zodiaku:
Rak
Grupa krwi:
O
Zainteresowania:
Zbieranie rzeczy z podobizną królika
Kamień szlachetny:
Diament
Dane bojowe
Notowanie HP:
7/10
Notowanie ATK:
6/10
Notowanie DEF:
5/10
Notowanie SPD:
10/10
Notowanie EVD:
3/10
Szybko rosnące parametry:
ATK, SPD
Powoli rosnące parametry:
EVD
Ataki magiczne
  • Atak Różowych Cukrowych Serc
    [ピンク・シュガー・ハートアタック
    Pink Sugar Heart Attack]
  • Rozdarcie Różowego Cukrowego Serca
    [ピンクシュガー・ハートクエイク
    Pink Sugar Heart Ache]
    (tylko jako Super Czarodziejka)

Chibi-Usa jest przyszłą córką Usagi i Mamoru przybyłą z XXX-wiecznego Kryształowego Tokio, by odszukać Srebrny Kryształ teraźniejszości, Czarodziejkę z Księżyca i inne wojowniczki, które pomogłyby uratować przyszłość od ataku wroga. Drugi raz przybywa do teraźniejszości już jako początkująca wojowniczka. Urodziła się w tym samym dniu co matka, nosi podobną fryzurę i odziedziczyła zbliżony charakter. W odróżnieniu jednak od Usagi lepiej sobie radzi w szkole i nie jest taka leniwa. Potrafi momentami być iście nieznośna, czym zyskała sporo antypatii u wielu fanów serii. Tak jak Usagi łatwo nawiązuje przyjaźnie nawet z bardzo wyalienowanymi i zamkniętymi postaciami jak na przykład Hotaru.

Mała Czarodziejka z Księżyca jest słaba i w żaden sposób nie nadaje się na postać ofensywną. Nawet jako Mała Super Czarodziejka z Księżyca nie wypada tak dobrze jak inne postaci. Jest natomiast bardzo szybka, co czyni ją dobrym uzdrawiaczem drużyny. Ustawić ją należy na tyłach ze względu na jej niskie wartości obrony i uniku, bo inaczej może łatwo być porażona przez przeciwnika, zwłaszcza że, podobnie jak Księżyc, ma wysoką tendencję zostania ofiarą ataków wywołujących dolegliwości stanowe. Akcesoria też będą tu bardzo pomocne. W sytuacjach podbramkowych zawsze warto skorzystać z pełnego uzdrowienia, jakie daje przemiana w Super Czarodziejkę.

Pink Sugar Heart Attack, tak jak jego odpowiednik w anime, nie robi większego efektu na przeciwniku. Jego ulepszona wersja, Pink Sugar Heart Ache, jest już skuteczniejsza, ale i tak lepiej darować sobie z pojedynczymi czarami na rzecz łączonych technik, których arsenał Mały Księżyc ma przebogaty (tak jak Księżyc). Z wskrzeszających i uzdrawiających czarów mamy do dyspozycji Healing Heart Attack (z Księżycem), Pink Sugar Illusion (z Merkurym), Pink Sugar Revolution (z Saturnem), Rainbow Heart Shower (z Księżycem i Wenus), Rainbow Heart Revolution (z Księżycem i Saturnem), z ofensywnych — Pink Sugar Soul (z Marsem), Pink Sugar Thunder (z Jowiszem), Pink Sugar Chain (z Wenus), Pink Sugar Blaster (z Uranem), Pink Sugar Reflection (z Neptunem), Pink Sugar Typhoon (z Plutonem). Łączone ofensywne techniki są silniejsze od jej pojedynczych ataków, jednak ogólnie słabsze od czarów postaci, z którymi tworzy połączenie, dlatego, jeśli już się chce użyć owych technik, to osobą inicjującą winna być Mały Księżyc (jako iż siła rażenia jest średnią parametrów obu postaci). Jedynym bardzo dobrym ofensywnym czarem jest Rainbow Double Moon Heart Ache z Super Księżycem.

Czarodziejka z Merkurego

セーラーマーキュリー

Czarodziejka z Merkurego
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
水野 亜美 Mizuno Ami
Data urodzin:
10 września
Znak Zodiaku:
Panna
Grupa krwi:
A
Zainteresowania:
Czytanie, szachy
Kamień szlachetny:
Szafir
Dane bojowe
Notowanie HP:
3/10
Notowanie ATK:
3/10
Notowanie DEF:
9/10
Notowanie SPD:
7/10
Notowanie EVD:
7/10
Szybko rosnące parametry:
DEF, EVD
Powoli rosnące parametry:
ATK
Ataki magiczne
  • Bańkowe Rozpylenie
    [シャボンスプレー
    Sabão Spray]
  • Mrożące Bańkowe Rozpylenie
    [シャボンスプレー・フリージング
    Sabão Spray Freezing]
  • Błyszcząca Wodna Iluzja
    [シャイン・アクア・イリュージョン
    Shine Aqua Illusion]
  • Merkuriański Wodny Miraż
    [マーキュリー・アクア・ミラージュ
    Mercury Aqua Mirage]

Postać Ami Mizuno przedstawiona jest jako typowy mól książkowy o godnej pozazdroszczenia inteligencji, który spędza większość czasu sumiennie i nieustannie ucząc się do egzaminów. Uzyskiwanie najlepszych wyników w skali krajowej odbywa się kosztem jej życia społecznego. Od alienacji ratuje ją Usagi tudzież reszta współtowarzyszek broni, którym chętnie pomaga w nauce. Jako wojowniczka odznacza się analitycznym myśleniem i zdrowym rozsądkiem. Marzy o zostaniu lekarką.

Ze względu na jej wysoką siłę obrony Merkurego najlepiej umieszczać na samym przedzie w formacji Zwycięstwo. Podczas bitwy nie będziesz musiał (-ła) się nawet martwić o jej żywotność. Jest też niezwykle szybka, przeto najczęściej wykonuje ruch przed przeciwnikiem. To czyni ją bardzo użyteczną w walkach jako przynęta bądź uzdrawiaczka HP, EP i dolegliwości stanowych, ale w razie potrzeby można jej czasem użyć do ofensywy.

Tu jednak wychodzą na jaw dwa duże niedostatki Merkurego, a mianowicie jej niskie notowanie HP i jeszcze mizerniejsza siła ataku, dlatego jeśli masz zamiar ustawić ją w przedniej pozycji, pamiętaj o wyposażeniu jej w akcesoria zwiększające siłę jej ataku. Nie warto też zwlekać z użyciem lakierów do paznokci do tego samego celu.

Bardzo przydatnym czarem w jej arsenale jest niepozorny Sabão Spray. Na pierwszy rzut oka się wydaje zupełnie bezużyteczny, jako iż słabo poraża wroga. Ma jednak dodatkową właściwość, a mianowicie zmniejsza on wartość siły ataku i celność przeciwnika, nie zważając przy tym na jego pozycję i siłę obrony! Możesz zatem już w pierwszej turze wywołać ten czar i będziesz miał (-ła) do czynienia ze znacznie słabszym przeciwnikiem już na samym początku potyczki. Pozostała magia ofensywna (Sabão Spray Freezing, Shine Aqua Illusion i Mercury Aqua Mirage) także nie wyróżnia się wielką siłą rażenia ani nie przynosi żadnych dodatkowych efektów, jednak z drugiej strony zjada bardzo małą liczbę EP.

Łączony czar z Księżycem (Healing Spray) pozwala leczyć dolegliwości stanowe u jednego sojusznika, czar z Małym Księżycem (Pink Sugar Illusion) wskrzesza wszystkich sojuszników. Ofensywne ataki łączone z Marsem (Shine Soul), Wenus (Sabão Chain), Plutonem (Shabon Scream) raczej nie są zbyt przydatne z powodu stosunkowo małej siły rażenia. Godnymi polecenia mogą być co najwyżej ataki Sabão Thunder (z Jowiszem), Shine Submerge (z Neptunem) oraz Stardust Stream Attack (z Księżycem i Marsem).

Ogólnie rzecz biorąc, główną zaletą taktyczną Merkurego jest umiejętność łagodzenia bądź odwracania negatywnych skutków — obrażeń i dolegliwości stanowych u współwojowniczek (jak np. u obu Czarodziejek z Księżyca, które często padają ofiarą zaklęć ujemnie wpływających na stan).

Czarodziejka z Marsa

セーラーマーズ

Czarodziejka z Marsa
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
火野 レイ Hino Rei
Data urodzin:
17 kwietnia
Znak Zodiaku:
Baran
Grupa krwi:
AB
Zainteresowania:
Czytanie, wróżbiarstwo
Kamień szlachetny:
Rubin
Dane bojowe
Notowanie HP:
9/10
Notowanie ATK:
7/10
Notowanie DEF:
4/10
Notowanie SPD:
3/10
Notowanie EVD:
4/10
Szybko rosnące parametry:
ATK, SPD
Powoli rosnące parametry:
DEF
Ataki magiczne
  • Ognista Dusza
    [ファイヤーソウル
    Fire Soul]
  • Ptak Ognistej Duszy
    [ファイヤーソウル・バード
    Fire Soul Bird]
  • Płonąca Mandala
    [バーニング・マンダラー
    Burning Mandala]
  • Marsjański Wężowy Ogień
    [マーズ・スネーク・ファイヤー
    Mars Snake Fire]

Rei Hino mieszka w chramie Hikawa wraz ze swym dziadkiem. Odznacza się takimi zdolnościami parapsychicznymi jak wyczuwanie energii i aury. Z natury uparta i porywcza, co często sprawia, iż nie omieszkuje przy każdej okazji wytykać Usagi wszelkich jej wad. Mimo iż (a może właśnie dlatego) często się kłóci z Usagi, traktuje ją jako bardzo bliską sobie przyjaciółkę.

Czarodziejka z Marsa przeznaczona jest do ofensywy i bardzo dobrze wywiązuje się z tej roli. Dotyczy to także jej technik magicznych: Fire Soul, Mars Snake Fire, Fire Soul Bird, Burning Mandala. Dwa ostatnie czary mają siłę rażenia wszystkich wrogów naraz, dlatego są szczególnie polecane (mogą jednakże zjadać aż do połowy EP).

Z arsenału licznych łączonych ataków warto polecić Spiral Fire (z Księżycem), Love Me Bird (z Wenus), Pink Sugar Soul (z Małym Księżycem), jako iż rażą wszystkich przeciwników. Dobry jest też atak z Jowiszem (Fire Dragon), z Księżycem i Merkurym (Stardust Stream Attack), z Jowiszem i Uranem (Fire Thunder Shaking), za to o czarze z Merkurym (Shine Soul) lepiej zapomnieć.

O ile Mars wyróżnia się wspaniałą ofensywą oraz w miarę niekiepską szybkością, o tyle ma wiele do nadrobienia w parametrze defensywnym. Widać to szczególnie podczas walk z bossami, kiedy mocno od nich obrywa, a jeśli jest ustawiona na przedzie, to może nawet zginąć od jednego ciosu. Stąd najlepiej ją ustawić w środku lub nawet w tyłach formacji bez obaw, iż jej siła ataku jakoś z tego powodu szczególnie ucierpi. (Przednia pozycja dobra może być co najwyżej w walkach z demonami dnia i to tylko wtedy, gdy się zdobyło trochę doświadczenia i podniosło parametr uniku.) Zwiększające siłę obrony akcesoria tudzież przedmioty uzdrawiające są tu niezbędne. Walcząc z najsilniejszymi bossami, lepiej niech Mars się broni w pierwszym ruchu, zanim Merkury nie osłabi przeciwnika, i niech przystępuje do ataku dopiero potem.

Czarodziejka z Jowisza

セーラージュピター

Czarodziejka z Jowisza
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
木野 まこと Kino Makoto
Data urodzin:
5 grudnia
Znak Zodiaku:
Strzelec
Grupa krwi:
O
Zainteresowania:
Gotowanie, zakupy w okazyjnych cenach
Kamień szlachetny:
Szmaragd
Dane bojowe
Notowanie HP:
10/10
Notowanie ATK:
9/10
Notowanie DEF:
3/10
Notowanie SPD:
6/10
Notowanie EVD:
2/10
Szybko rosnące parametry:
ATK, DEF (bądź SPD)
Powoli rosnące parametry:
EVD
Ataki magiczne
  • Najpotężniejszy Grzmot
    [シュープリーム・サンダー
    Supreme Thunder]
  • Najpotężniejszy Smoczy Grzmot
    [シュープリーム・サンダー・ドラゴン
    Supreme Thunder Dragon]
  • Iskrzące Szerokie Ciśnienie
    [スパークリング・ワイド・プレッシャー
    Sparkling Wide Pressure]
  • Jowiszowy Kokosowy Cyklon
    [ジュピター・ココナッツ・サイクロン
    Jupiter Coconut Cyclone]

Ze względu na swą niepospolitą siłę fizyczną Makoto Kino częstokroć odbierana jest jako agresywna i „niekobieca” dziewczyna. We wczesnym dzieciństwie straciła rodziców i musiała nauczyć się w życiu radzić sobie sama. Za tą fasadą skrywa się jednak niepoprawna romantyczka, która potrafi się w oka mgnieniu zadurzyć się w każdym napotkanym przystojnym chłopaku (zawsze przypominającym jej starszego kolegę ze szkoły, który złamał był jej serce). Świetnie gotuje, czym zaskarbiła wielką sympatię Usagi, i marzy kiedyś o otwarciu własnej restauracji.

Czarodziejka z Jowisza jest kolejną czysto ofensywną postacią z wysokim notowaniem HP i jak każda tego typu postać ma problemy z obroną, szybkością i unikiem. W drugiej połowie gry otrzymuje niezłe lanie od co niektórych potężniejszych demonów dnia i bossów, łatwo bywa porażana czarami wywołującymi dolegliwości stanowe. Wówczas należy uciec się do tej samej strategii jak z Marsem, czyli obrony w pierwszej rundzie, nim Merkury nie osłabi przeciwnika. O zwiększających siłę obrony i szybkość akcesoriach tudzież przedmiotach uzdrawiających chyba nie ma nawet potrzeby wspominać.

Supreme Thunder jak na atak rażący wszystkich przeciwników zużywa jedynie 1 EP, przeto jest wyjątkowo użyteczny, Supreme Thunder Dragon i Sparkling Wide Pressure zasię rażą jednego tylko przeciwnika i zużywają więcej EP. Jupiter Coconut Cyclone z kolei może kompletnie zdewastować całą grupę przeciwników, szczególnie jeśli Jowisza się umieści na przedzie formacji, choć to dość ryzykowne z wyżej wymienionych powodów.

Jowisz potrafi łączyć swą magię z większością współwojowniczek. Godnymi polecenia są też łączone techniki ofensywne z Merkurym (Sabão Thunder), Uranem (Thunder Shaking), Marsem i Uranem (Fire Thunder Shaking) tudzież czar uzdrawiający z Księżycem (Healing Pressure). Jako iż Jowisz wykonuje swój ruch po ruchach sojuszników i wrogów, ten ostatni czar szczególnie się przydaje, kiedy sojusznikom kończy się ilość HP. (Przedmioty uzdrawiające w takich sytuacjach też da się jak najbardziej wykorzystać.) Z tej samej przyczyny pojedyncze czary Jowisza dobrze się nadają na zadanie ostatniego ciosu wrogowi. Natomiast z łączonych ataków z Wenus (Crescent Thunder) oraz z Małym Księżycem (Pink Sugar Thunder) lepiej nie korzystać.

Mówiąc w skrócie, należy baczyć na zdrowie Jowisza i nie pozwolić jej zginąć lub dostać jakiejś dolegliwości stanowej, która uniemożliwi wykorzystanie jej potencjału bojowego.

Czarodziejka z Wenus

セーラーヴィーナス

Czarodziejka z Wenus
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
愛野 美奈子 Aino Minako
Data urodzin:
22 października
Znak Zodiaku:
Waga
Grupa krwi:
B
Zainteresowania:
Zabawa, uganianie się za idolami
Kamień szlachetny:
Topaz
Dane bojowe
Notowanie HP:
5/10
Notowanie ATK:
8/10
Notowanie DEF:
2/10
Notowanie SPD:
5/10
Notowanie EVD:
8/10
Szybko rosnące parametry:
ATK, EVD
Powoli rosnące parametry:
SPD
Ataki magiczne
  • Półksiężycowy Promień
    [クレッセントビーム
    Crescent Beam]
  • Deszcz Półksiężycowych Promieni
    [クレッセントビーム・シャワー
    Crescent Beam Shower]
  • Wenusjański Łańcuch Miłości
    [ヴィーナス・ラブ・ミー・チェーン
    Venus Love-Me Chain]
  • Wenusjański Migoczący Łańcuchowy Miecz
    [ヴィーナス・ウィンク・チェーン・ソード
    Venus Wink Chain Sword]

Minako Aino ze wszech miar przypomina Usagi zarówno pod względem wyglądu jak i zachowania. Z nią nigdy nie da się nudzić i jej obecność ożywia i rozwesela towarzystwo. Czasami jednak potrafi wyrządzać takie szaleństwa jak podwójne randki tudzież lubi tracić czas na uganianie się za idolami czy granie w gry. Jako Czarodziejka V była pierwszą Innerką, która się przebudziła jako wojowniczka, jako Czarodziejka z Wenus odgrywa rolę liderki całej drużyny wojowniczek.

Siła ataku Czarodziejki z Wenus również jest w miarę wysoka w zestawieniu z Marsem i Jowiszem. Jako iż dodatkowo wartość uniku też ma stosunkowo niekiepską, można ją, w odróżnieniu od Marsa i Jowisza, bez obaw ustawić na przedzie formacji. Co prawda jej notowanie HP i wartość siły obrony są godne pozazdroszczenia, więc jeśli ktoś nie czuje się pewny, może ją ustawić nieco dalej w formacji. Wenus nie jest szybka i jako pierwsza nie wykona ruchu, dlatego w niektórych sytuacjach może też posłużyć jako uzdrawiaczka.

Wśród pojedynczych ataków Wenus jedynie Crescent Beam Shower poraża wszystkich wrogów od razu, pozostałe trzy zaklęcia da się nacelować wyłącznie na pojedynczego napastnika. W zamian za to wywołują skutecznie dość wysokie obrażenia.

Wenus może łączyć się z wojowniczkami, które zazwyczaj nie są skore do tworzenia ataków łączonych (np. Saturn). Atak magiczny z Księżycem (Healing Shower) podniesie siłę ataku całej drużyny, czym znacząco ułatwi potyczkę, atak z Księżycem i Małym Księżycem (Rainbow Heart Shower) uzdrowi wszystkich sojuszników. Połączenia z Marsem (Love Me Bird), Jowiszem (Crescent Thunder) mają niekiepską siłę rażenia. Nie poleca się z kolei czarów z Merkurym (Sabão Chain), z Małym Księżycem (Pink Sugar Chain) i z Saturnem (Crescent Revolution).

Podsumowując, Czarodziejki z Wenus można najskuteczniej wykorzystywać w walce w dwójnasób w zależności od liczby napastników: wywołując pojedyncze ataki magiczne w przypadku walki z jednym tylko przeciwnikiem (w tym też bossem) bądź używając łączonego ataku z Księżycem do podniesienia siły ataku wszystkich sojuszników w przypadku walki z grupą przeciwników.

Czarodziejka z Urana

セーラーウラヌス

Czarodziejka z Urana
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
天王 はるか Ten’ō Haruka
Data urodzin:
27 stycznia
Znak Zodiaku:
Wodnik
Grupa krwi:
B
Zainteresowania:
Jazda
Kamień szlachetny:
Bursztyn
Dane bojowe
Notowanie HP:
8/10
Notowanie ATK:
10/10
Notowanie DEF:
1/10
Notowanie SPD:
9/10
Notowanie EVD:
1/10
Szybko rosnące parametry:
ATK, SPD (również EVD)
Powoli rosnące parametry:
DEF
Ataki magiczne
  • Trzęsienie Świata
    [ワールド・シェイキング
    World Shaking]
  • Podmuch Kosmicznego Miecza
    [スペース・ソード・ブラスター
    Space Sword Blaster]

Haruka Ten’ō często jest mylona z chłopakiem ze względu na typowo męski styl ubierania się, typowo męskie upodobania, niezależność, bezpośredniość, determinację i upartość. Jej życiową partnerką jest Michiru. Jako wojowniczka traktuje swoją rolę niezwykle poważnie i dla wypełnienia misji godna jest poświęcić wszystko i wszystkich.

Czarodziejka z Urana pod względem parametrów podobna jest do Jowisza. Ma ogromną ilość HP, szybko atakuje i ma niebotycznie wielką siłę rażenia (i to nawet w przypadku zwykłego ataku fizycznego), przeto jest najdoskonalszą ofensywną postacią w grze. Cierpi na tym jednak jej obrona i unik, przeto lepiej nadaje się na środkową bądź tylną pozycję w formacji. Ze względu na mierną wartość uniku, pod koniec bitwy często jest porażana atakiem Iluzja przez bossów. Wtedy nie potrafi się bronić, a czasami atakuje sojuszników bądź samą siebie, wykorzystując swą ogromną siłę przeciwko całej drużynie. Przeto akcesoria defensywne i częste uzdrawianie są niezbędne.

Jej dwa pojedyncze ataki magiczne, World Shaking (razi wszystkich wrogów) tudzież Space Sword Blaster (razi jednego przeciwnika), wspaniale nadają wspaniale na ofensywę, szczególnie po umieszczeniu Urana na przedzie formacji. Większość łączonych ataków też jest niekiepska: z Księżycem (Spiral Shaking), Jowiszem (Thunder Shaking), Neptunem (Deep Shaking), a szczególnie dobre są wspólne ofensywy z Marsem i Jowiszem (Fire Thunder Shaking) oraz Neptunem i Plutonem (Dead World Submerge). Nie można jednak tego samego powiedzieć o atakach z Małym Księżycem (Pink Sugar Blaster) i Plutonem (Dead Shaking).

W skrócie, Uran jest zarówno silna i szybka, co sprawia, że walka skończyć się może równie szybko, jak się rozpoczęła. Trzeba jednakże pamiętać, że nie można w walce polegać wyłącznie na niej i uważać, by nie padła ofiarą Iluzji albo przynajmniej mieć pod ręką kogoś innego, kto szybko ją uzdrowi z tego stanu.

Czarodziejka z Neptuna

セーラーネプチューン

Czarodziejka z Neptuna
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
海王 みちる Kaiō Michiru
Data urodzin:
6 marca
Znak Zodiaku:
Ryby
Grupa krwi:
O
Zainteresowania:
Zbieranie kosmetyków
Kamień szlachetny:
Akwamaryn
Dane bojowe
Notowanie HP:
6/10
Notowanie ATK:
5/10
Notowanie DEF:
6/10
Notowanie SPD:
2/10
Notowanie EVD:
10/10
Szybko rosnące parametry:
DEF, EVD
Powoli rosnące parametry:
SPD
Ataki magiczne
  • Głębokie Zanurzenie
    [ディープ・サブマージ
    Deep Submerge]
  • Podmorskie Odbicie
    [サブマリン・リフレクション
    Submarine Reflection]

Michiru Kaiō tworzy wokół siebie aurę elegancji z pewną szczyptą tajemniczości. Potrafi malować i świetnie grać na skrzypcach. Czuje się psychicznie związana z morzem i zdaje się z jego nastroju odczytywać bieg wydarzeń. Głębokie uczucie, które wiąże ją i Harukę, pozwala im na niemal czytać sobie w myślach. Obie jako wojowniczki tworzą bardzo dobrze zgrany zespół.

W porównaniu z innymi postaciami Neptun nie grzeszy wielką ilością HP, jednakże tym, co ją wyróżnia spośród współwojowniczek, jest jej wysoka obrona i zdolność unikania ataków. Ta właściwość czyni z niej doskonałą osobę do leczenia dolegliwości stanowych. W aspekcie ofensywnym wypada raczej średnio. Jest też bardzo powolna i należy to kompensować odpowiednimi akcesoriami. Na początku najlepiej ją ustawić w środkowej pozycji bez obaw o obrażenia ze strony przeciwnika, a po podwyższeniu siły ataku, może też iść na przedzie formacji. Jeszcze gorzej Neptun sprawuje się z unikaniem ataku usypiającego — na szczęście spośród wszystkich dolegliwości stanowych ta jest najmniej irytująca.

Zaletą jej pojedynczych ataków magicznych (Deep Submerge i Submarine Reflection) jest ich małe zużycie EP tudzież zdolność rażenia wszystkich przeciwników.

Arsenał łączonych ataków ma niestety niewielki, stąd lepiej w drużynie mieć też inne Outerki. Oprócz technik z Małym Księżycem (Pink Sugar Reflection) i z Plutonem (Deep Scream) można polecić pozostałe łączone czary: Spiral Reflection (z Księżycem), Shine Submerge (z Merkurym), Deep Shaking (z Uranem) tudzież Dead World Submerge (z Uranem i Plutonem).

Podsumowując, dzięki wysokim notowaniom siły obrony tudzież niekiepskiej szybkości oraz ilości HP w trakcie potyczki można się zbytnio nie przejmować stanem Czarodziejki z Neptuna. Jej największa wada, wpadnięcie w sen, nie jest aż tak straszna w porównaniu z Uranem. Nawet uśpiona Neptun potrafi bowiem wytrzymać atak wroga (który przy okazji ją budzi i pozwala jej na powrót do aktywnej walki).

Czarodziejka z Plutona

セーラープルート

Czarodziejka z Plutona
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
冥王 せつな Meiō Setsuna
Data urodzin:
29 października
Znak Zodiaku:
Skorpion
Grupa krwi:
A
Zainteresowania:
Zakupy
Kamień szlachetny:
Granat
Dane bojowe
Notowanie HP:
1/10
Notowanie ATK:
2/10
Notowanie DEF:
6/10
Notowanie SPD:
4/10
Notowanie EVD:
5/10
Szybko rosnące parametry:
DEF, EVD
Powoli rosnące parametry:
ATK
Ataki magiczne
  • Śmiertelny Krzyk
    [デッド・スクリーム
    Dead Scream]
  • Tajfun Chronosa
    [クロノス・タイフーン
    Chronos Typhoon]
  • Zatrzymanie Czasu
    [タイム・ストップ
    Time Stop]

Setsunę Meiō poznajemy najpierw jako samotną strażniczkę Wrót Czasu i Przestrzeni, o której niewiele wiemy. Jako najstarsza z całej drużyny jest też najbardziej odpowiedzialna. Mimo iż, jako Outerka, dołącza do zespołu Haruki, i Michiru, jest bardziej skłonna do współpracy z Innerkami. Także jest bardzo opiekuńcza wobec Chibi-Usy, traktując ją jak własną córkę.

Czarodziejka z Plutona nie wyróżnia się szczególnie swoimi parametrami (co najwyżej obroną i unikiem), przeto należy ją ustawić na tyłach i często leczyć. Wraz z podnoszeniem jej poziomu wzrasta jej obrona i wtedy może się nawet nadać na przód formacji, co zwiększy też siłę jej ataku. Akcesoria ofensywne są też koniecznością.

Posiada jeden bardzo istotny atut, dzięki któremu trudno oprzeć się pokusie i nie dołączyć jej do drużyny. Jest nim mianowicie czar Time Stop. Za jednym zamachem zużywa całość EP, ale za to pozwala unieruchomić wrogów na 2–3 tury, czyli na tyle długo, by reszta drużyny bez przeszkód kopała bezbronnego przeciwnika i przywróciła EP Plutonowi, by ta mogła znowu użyć tegoż ataku (i tak w kółko, Macieju). Wystarczy, żeby w pierwszej rundzie Pluton zatrzymała czas, a reszta postaci się broniła, i nawet w walce z bossem drużyna obędzie się bez większych szkód.

Pozostałe czary (Dead Scream i Chronos Typhoon) zadają średnie obrażenia, ale rażą tylko jednego przeciwnika. Łączone ataki z Księżycem (Spiral Scream), Merkurym (Sabão Scream), Marsem (Fire Scream), Uranem (Dead Shaking), Neptunem (Deep Scream), Małym Księżycem (Pink Sugar Typhoon) nie są aż tak dobre, a najlepszy jest atak z Uranem i Neptunem (Dead World Submerge).

Mówiąc w skrócie, choć Czarodziejki z Plutona nie obdarzono wysoką siłą ataku ani szybkością, przez co nie nadaje się do roli ofensywnej, wykonywane przez nią zaklęcie zatrzymujące czas znacząco ułatwia rozgrywkę, zapewniając niemalże pewną wygraną. Stąd też może być uważane przez niektórych jako pewna forma oszukiwania.

Czarodziejka z Saturna

セーラーサターン

Czarodziejka z Saturna
Dane osobowe
Nazwisko i imię:
土萠 ほたる Tomoe Hotaru
Data urodzin:
6 stycznia
Znak Zodiaku:
Koziorożec
Grupa krwi:
AB
Zainteresowania:
Czytanie, kolekcjonowanie lamp
Kamień szlachetny:
Fluoryt
Dane bojowe
Notowanie HP:
2/10
Notowanie ATK:
1/10
Notowanie DEF:
10/10
Notowanie SPD:
1/10
Notowanie EVD:
6/10
Szybko rosnące parametry:
DEF, EVD
Powoli rosnące parametry:
SPD
Ataki magiczne
  • Rewolucja Odrodzenia Śmierci
    [デス・リボーン・レボリューション
    Death Reborn Revolution]

Hotaru Tomoe jest wcieleniem Czarodziejki z Saturna, której przebudzeniu na początku starały się zapobiec pozostałe Outerki ze strachu przed końcem świata, jaki ze sobą ma ponoć przynieść. Z czasem się jednak okazało, iż to nie przebudzenia Czarodziejki z Saturna należy się bać, lecz przebudzenia Mistrzyni 9, pasożytniczej istoty, której nosicielką jest Hotaru. Czasowe przejęcie kontroli nad jej świadomością przez Mistrzynię 9 spowodowało, iż Hotaru przez kolegów z klasy traktowana była jako dziwoląg i żyła pozbawiona przyjaciół aż do czasu, kiedy poznała Chibi-Usę. Po pokonaniu Mistrzyni 9 odrodziła się ponownie i odtąd mieszka w jednym domu z innymi Outerkami.

Ze względów fabularnych Czarodziejce z Saturna na początku przydzielono niewielką liczbą HP, co ma symbolizować jej ogólną chorowitość. Jednakże po założeniu akcesoriów i podniesieniu poziomów stanie się dość silną postacią. Najszybciej ze wszystkich wojowniczek rośnie jej współczynnik siły obrony. I o ile ustawiona na przedzie formacji we wcześniejszych etapach gry może szybko być uśmiercona, o tyle później umieszczenie jej tam stanie się bardziej użyteczne.

Czarodziejka z Saturna jako wojowniczka została obdarzona ogromną mocą, która jednak zazwyczaj drzemie w ukryciu. Dlatego też posiada tylko jeden aktywnie wykorzystywany atak magiczny, a mianowicie Death Reborn Revolution, który na początku może się wydać niezbyt przydatny (jednakże potrafi porazić wszystkich wrogów naraz za cenę 2 EP). Saturn nie wyróżnia się również z tego powodu szczególną łączliwością z innymi postaciami, ale te nieliczne łączone czary mogą się okazać iście przydatne: Spiral Revolution z Księżycem wskrzesza jednego sojusznika, Pink Sugar Revolution z Małym Księżycem oraz Rainbow Heart Revolution z Księżycem i Małym Księżycem uzdrawiają wszystkich sojuszników. Natomiast jedyna łączona technika ofensywna, Crescent Revolution (z Wenus), aż tak potężna nie jest.

Ogólnie rzecz biorąc, Saturn najlepiej się sprawdzi w roli wspierającej, biorąc pod uwagę jej słabą ofensywę, defensywę, szybkość i małą żywotność na początku gry. Dobrze jest więc jak najszybciej utworzyć łączone ataki z oboma Czarodziejkami z Księżyca. Dopiero po podwyższeniu poziomów Saturn staje się dość dobrą postacią ofensywną.

Na koniec warto wymienić kilka najlepszych drużyn:

  • Księżyc + Merkury + Mars + Jowisz + Wenus — ze względów fabularnych jest to bardzo istotna drużyna, jako iż taki właśnie skład gwarantuje dodatkowe scenki w statku kosmicznym Czarnego Księżyca, Mrocznym Zamku oraz podczas pierwszej konfrontacji z Apsu. Na tym się jednak nie kończą zalety drużyny Księżyca i Innerek. Otóż każda postać może wzajemnie ze sobą tworzyć techniki łączone, co czyni taki skład drużyny bardzo wszechstronnym. Kolejnym unikalnym atutem takiej drużyny jest możliwość wykonania grupowego ataku o nazwie Czarodziejki Atak Planetarny. Stosunek napastników i obrońców jest 2 do 3, więc skuteczne będą formacje czysto ofensywne typu Pochylnia czy Strzała (z Księżycem i Merkurym na przedzie).
  • Mały Księżyc + Uran + Neptun + Pluton + Saturn — lustrzane odbicie poprzedniej drużyny. Masz tylko jedną postać czysto ofensywną, Urana, ale jeśli ustawisz Saturna w środku formacji Skupisko i wyposażysz ją w specjalne akcesoria, będzie niemal bezkarnie porażała przeciwnika. Pluton pełni funkcje uzdrawiaczki i, rzecz jasna, w razie potrzeby służy swym Time Stop. Neptun i Mały Księżyc takoż nieźle się sprawdzają jako uzdrawiaczki drużyny tudzież mają niekiepskie ataki łączone.
  • Księżyc + Mały Księżyc + Wenus + Saturn + Pluton (bądź Mars, Jowisz, Uran) — drużyna ta wykorzystuje pełen potencjał łączonych technik Saturna tudzież dostarcza całą gamę ofensywnych i uzdrawiających zaklęć, co czyni tę drużynę niemalże niezniszczalną. Jeśli jako piątą postać wybrałeś(~aś) Jowisza, Marsa lub Urana, da ci to jeszcze więcej ofensywnej mocy. Możesz także zatrudnić Plutona jako postać wspomagającą drużynę.
  • Księżyc + Mały Księżyc + Merkury (bądź Neptun) + Pluton + Saturn — taki skład sprawi, iż twój przeciwnik będzie miał wielkie trudności z przebiciem się przez obronę drużyny. Wydaje się, iż za to nie bardzo da się porazić wroga przy takim składzie, ale jeśli się podniesie LAP, można będzie dokonywać wielkich zniszczeń nawet przy nieobecności czysto ofensywnych postaci. Jeśli dodatkowo wyposażysz Saturna w jej własne akcesoria i jedną parę Czerwonych Źrenic oraz ustawisz w środku formacji Skupisko, stanie się niezwykle silnym napastnikiem. Księżyc i Merkury (bądź Neptun) mają się znaleźć na przedzie, Mały Księżyc i Pluton zaś w tyle formacji.

Wrogowie

Przedstawię tu krótką charakterystykę fabularną wrogów występujących w tej grze.

Piekielne Przeznaczenie

ヘル・デスティニー

Główni wrogowie AS-ki tworzą organizację o nazwie Piekielne Przeznaczenie [ヘル・デスティニー Hell Destiny], oni sami zasię noszą imiona bogów starożytnego Międzyrzecza, żywiołowo i astrologicznie odpowiadających poszczególnej „dobrej” Wojowniczce:

  • Demoniczna Szamanka Apsu [魔人シャーマン・アプスー Demonic Shaman Apsu] — kolejna tzw. „bardzo zła baba”, przywódczyni Piekielnego Przeznaczenia, która przybyła z daleka. Jako szamanka posiada moc zmiany przeznaczenia wedle własnego życzenia. Nie może jednak zmienić swego własnego losu, a jako iż jej życie dobiega końca, próbuje zdobyć Srebrny Kryształ, który w jej rękach nie tylko przestałby zakłócać jej własną magię, lecz by je pomnożył wielokrotnie. Do tego celu wykorzystuje moce Anszara i Wojowniczek Oppositio, którzy kwestionują moc i sens istnienia Srebrnego Kryształu. Nazwana została na cześć boga Apsu, który wraz z małżonką Tiamat utożsamiany jest z Chaosem.
  • Anszar [アンシャル Anshar] — młodszy brat Sin, przywódca Wojowniczek Oppositio. Jego moc przekraczania czasoprzestrzeni okazuje się być bardzo cenna dla Apsu. Mimo iż jest wrogiem Wojowniczek, jak na ironię losu zaprzyjaźnia się z Chibi-Usą (można przeto go potraktować jako jej przeciwstawienie), co w końcu doprowadza do tego, iż zdradza Apsu. Nazwany został na cześć boga nieboskłonu Anszara.
  • Oppositio Sin [オポシティオ・シン Oppositio Sin] — jest przeciwstawiona Czarodziejce z Księżyca. Żywi urazę do Czarodziejek, bowiem, w jej mniemaniu, podczas napaści Czarnego Księżyca były zbytnio zajęte obroną Srebrnego Kryształu zamiast ratowaniem mieszkańców miasta, w tym jej własnych rodziców. Jest niezwykle opiekuńcza wobec swego młodszego brata, przyjąwszy na siebie rolę matki i ojca. Nie jest zachwycona zainteresowaniem względem Chibi-Usy, jakie przejawia Anszar. Nazwana została na cześć lunarnego boga Sina.
  • Oppositio Nabu [オポシティオ・ナブ Oppositio Nabu] — jest przeciwstawiona Czarodziejce z Merkurego. Uważa, iż potęga Srebrnego Kryształu nie będzie trwała wiecznie. Mimo że staje się sojuszniczką Apsu, bardziej zależy jej na spełnianiu osobistych interesów niźli powierzonej misji. Nazwana została na cześć boga mądrości i piśmiennictwa Nabu.
  • Oppositio Nergal [オポシティオ・ネルガル Oppositio Nergal] — jest przeciwstawiona Czarodziejce z Marsa. Czerpie radość z udziału w jakiejkolwiek walce lub rywalizacji. Przyłącza się do Apsu, chcąc posiąść moc porównywalną do Czarodziejek. Stara się zachować wierność powierzonej misji. Nazwana została na cześć boga wojen i świata podziemnego Nergala.
  • Oppositio Marduk [オポシティオ・マルドゥク Oppositio Marduk] — jest przeciwstawiona Czarodziejce z Jowisza. Sądzi, iż Srebrny Kryształ jest przyczyną wszystkich wojen przeszłości. Pragnie zająć miejsce Anszara i zostać przywódczynią grupy. Nazwana została na cześć boga Marduka, władcy panteonu.
  • Oppositio Isztar [オポシティオ・イシュタル Oppositio Ishtar] — jest przeciwstawiona Czarodziejce z Wenus. Nie grzeszy inteligencją, jest przesłodzona i ma przerośnięte ego, niemniej jednak Apsu werbuje ją do grupy. Nazwana została na cześć bogini miłości i płodności Isztar.
  • Kiszar [キシャル Kishar] — milutki podopieczny Anszara wyglądem przypominający hybrydę zwierząt z rodzin psowatych i kotowatych powstałą dzięki inżynierii genetycznej. Kryje w sobie wielką moc, którą wyzwala podczas przemiany w przerażającego potwora. Nazwany został na cześć bogini ziemioskłonu Kiszar.

Piekielne Przeznaczenie, zmieniając przeznaczenie wokół Czarodziejek, przywraca do życia całą masę poprzednio pokonanych wrogów.

Królestwo Ciemności

ダーク・キングダム

Z Królestwem Ciemności [ダーク・キングダム Dark Kingdom] Czarodziejki walczyły w pierwszej serii mangi i anime. Najwyższą przywódczynią Królestwa Ciemności jest Królowa Metalia [クイン・メタリア Queen Metalia], jednak ona sama nie zostaje wskrzeszona.

  • Królowa Beryl [クイン・ベリル Queen Beryl] — pojawia się podczas poszukiwań Różanego Kryształu i twierdzi, iż uciekła od przeznaczenia bycia pokonaną przez Srebrny Kryształ. Ponownie próbuje unicestwić Czarodziejki raz na zawsze i dzięki mocy Apsu potrafi przemienić się w Super Beryl [スーパー・ベリル Super Beryl] nawet bez udziału Metalii, lecz zostaje pokonana po raz kolejny, kiedy Wojowniczki używają połączonej mocy obu Srebrnych Kryształów. Podczas podróży w czasie Czarodziejki spotykają Maginię Beryl [魔道士ベリル Sage Beryl], dobre wcielenie Królowej Beryl, kiedy jeszcze była poważaną przez wszystkich mędrczynią. Jej nieodwzajemnione uczucie do Endymionia i zazdrość w stosunku do Serenity doprowadza ją w końcu do rozpaczy, przez co uwalnia Metalię i rzuca się w objęcia zła.
  • Czterej Generałowie [四天王 Four Heavenly Kings] — nie zostają wskrzeszeni, lecz pojawiają się jako duchy, ponownie lojalni Księciu Endymionowi. Wręczają Czarodziejkom swoje Kamienie Yin, aby mogły odnaleźć Kamienie Yang, znajdujące się w ruinach świątyń w różnych miejscowościach na Ziemi:
    • Zoisite [ゾイサイト Zoisite] — za czasów Królestwa Ziemi był zarządcą Europy. Jego świątynia znajduje się w Szwajcarii. Dawniej kochał Czarodziejkę z Merkurego.
    • Jadeite [ジェダイト Jadeite] — za czasów Królestwa Ziemi był zarządcą Dalekiego Wschodu. Jego świątynia znajduje się w Nepalu. Dawniej kochał Czarodziejkę z Marsa.
    • Nephrite [ネフライト Nephrite] — za czasów Królestwa Ziemi był zarządcą Ameryką. Jego świątynia znajduje się w Kanadzie. Dawniej kochał Czarodziejkę z Jowisza.
    • Kunzite [クンツァイト Kunzite] — za czasów Królestwa Ziemi był zarządcą Środkowego Wschodu. Jego świątynia znajduje się w Turcji. Dawniej kochał Czarodziejkę z Wenus.
  • Demony [妖魔 Demons] — pomniejsze potwory, stojące najniżej w hierarchii Królestwa Ciemności. Wśród nich ogromną siłą wyróżniają się D. D. Girls, które są bezpośrednio podwładne Królowej Beryl.

Obcy

エイリアン

Obcy [エイリアン Aliens] to wrogowie, pojawiający się w pierwszej części drugiej serii anime oraz pierwszym filmie pełnometrażowym. W mandze nie występują.

  • Drzewo Przestrzeni [ディメンション・ツリー Dimension Tree] — najprawdopodobniej wskrzeszone Drzewo Piekielne [魔界樹 Hell Tree], które więzi Czarodziejkę z Plutona w Wieży Czasu i Przestrzeni i wysysa z niej energię życiową.
  • Obcy Fiore [異星人フィオレ Alien Fiore] — ma za zadanie nieprzepuszczenie Czarodziejek przez Wrota Czasu i Przestrzeni. Maska Tuxedo staje z nim do walki i go pokonuje.
  • Kwiatowe demony [花妖魔 Flower Demons] — potwory na usługach Fiore: Glycina [グリシナ Glycina], Campanula [カンパニュラ Campanula] i Dahlian [ダリアン Dahlian]. Panoszą się w okolicach Wrót Czasu i Przestrzeni.

Postaci Ala [エイル Al], En [アン En], Kardianów [カーディアン Cardians] oraz Xeniana [キセニアン Xenian] nie pojawiają się w grze.

Bractwo Czarnego Księżyca

ブラック・ムーン一族

Bractwo Czarnego Księżyca [ブラック・ムーン一族 Black Moon Clan] — przeciwnicy z drugiej serii anime i mangi, kontrolowani przez Mędrca [ワイズマン Wiseman] (który sam się nie pojawia w grze).

  • Czarna Dama [ブラック・レディ Black Lady] — onegdaj zmanipulowana przez Mędrca dorosła postać Chibi-Usy, obecnie wskrzeszona jako oddzielny byt z powodu ingerencji Apsu, której służy lojalnie, usiłując zabić swój prototyp i resztę Czarodziejek.
  • Książę Demand [プリンス・デマンド Prince Demand] — podróżuje do czasów Srebrnego Tysiąclecia wraz z Różanym Kryształem i porywa Usagi, ale poddaje się pod wpływem brata. Sin, nigdy nie zapominając, co Czarny Księżyc uczynił jej rodzicom, bezlitośnie zabija Demanda.
  • Błękitny Saphir [蒼のサフィール Blue Saphir] — nie jest zadowolony swym nowym przeznaczeniem i zdradza Czarodziejkom miejsce, gdzie ukrywa się jego brat. Stara się chronić swego brata przed Sin, lecz zostaje zabity.
  • Zielona Esmeraude [翠のエスメロード Green Esmeraude] — pojawia się w lodowej jaskini nieopodal wsi Caines. Zmieniwszy się w smoka, straszy mieszkańców wsi. Podobnie jak Rubeus odmawia udzielenia informacji o Różanym Krysztale, poza faktem, iż ma go Demand.
  • Szkarłatny Rubeus [紅のルベウス Crimson Rubeus] — nie wydaje się być niezadowolony z nowego przeznaczenia i po raz kolejny staje do walki z Czarodziejkami, blokując wejście do Arki.
  • Cztery Upiorne Siostry [あやかしの四姉妹 Four Spectre Sisters] — obarczone nowym przeznaczeniem niechętnie stają do walki z Czarodziejkami:
    • Kōan [コーアン Kōan] — rywalka Czarodziejki z Marsa,
    • Berthier [ベルチェ Berthier] — rywalka Czarodziejki z Merkurego,
    • Calaveras [カラベラス Calaveras] — rywalka Czarodziejki z Wenus,
    • Petz [ペッツ Petz] — rywalka Czarodziejki z Jowisza.
  • Droidy [ドロイド Droids] — standardowe potwory na usługach Czarnego Księżyca. W grze widzimy zarówno droidy z anime, jak i mangi.

Pogromcy Śmierci

デス・バスターズ

Pogromcy Śmierci [デス・バスターズ Death Busters] to złowroga organizacja z trzeciej serii mangi i anime, dowodzona przez Mistrza Faraona 90 [師・ファラオ90 Master Pharaoh 90] (który sam się nie pojawia w grze).

  • Mistrzyni 9 [ミストレス9 Mistress 9] — złowroga kosmiczna istota, przywrócona ponownie do życia wewnątrz ciała Hotaru, która była przez długi czas pozbawiona protekcji Srebrnego Kryształu.
  • Profesor Sōichi Tomoe [土萠創一教授 prof. Tomoe Sōichi] — za sprawą Apsu został wskrzeszony i jest po raz kolejny na usługach zła. Zwabia Czarodziejki do swego laboratorium, gdzie przyzywa Mistrzynię 9 i Kaolinite, lecz po ich porażce osobiście rozpoczyna walkę jako Germatoid [ゲルマトイド Germatoid]. Profesor zostaje oczyszczony od złej energii, lecz ponownie umiera.
  • Magini Kaolinite [秘術師・カオリナイト Magus Kaolinite] — kapłanka Apostołów Śmierci oraz asystentka profesora Tomoe, takoż przyzwana do ponownej walki z Czarodziejkami.
  • Pięć Wiedźm [ウィッチーズ5 Witches 5] — początkowo podwładne profesora Tomoe i Kaolinite, obecnie pod władzą Anszara mają za zadanie chronić Kryształowe Punkty w Kryształowym Tokio:
    • Eudial [ユージアル Eudial] — rywalka Czarodziejki z Marsa,
    • Mimete [ミメット Mimete] — rywalka Czarodziejki z Wenus,
    • Tellu [テルル Tellu] — rywalka Czarodziejki z Jowisza,
    • Viluy [ビリユイ Viluy] — rywalka Czarodziejki z Merkurego,
    • Cyprine [シプリン Cyprine] i Ptilol [プチロル Ptilol] — rywalki Czarodziejki z Księżyca.
  • Dajmony [ダイモーン Daimons] — potwory ongiś stworzone przez profesora Tomoe. Są bodaj najbardziej rozpowszechnionym typem wrogów w tej grze. Widzimy zarówno dajmony z anime, jak i mangi.

Kometa Kaguya

彗星カグヤ

Kometa Kaguya [彗星カグヤ Comet Kaguya] jest domem Księżniczki Śnieżnej Kaguyi [プリンセス・スノー・カグヤ Princess Snow Kaguya] i jej Śnieżnych Tancerek [スノー・ダンサー Snow Dancers], które pojawiły się w drugim filmie pełnometrażowym. Zostały przywrócone do życia przez Apsu, jednak nie grają żadnej wielkiej roli w fabule, pełniąc rolę pomniejszych przeciwników. Natrafić na nie można na biegunie północnym.

Pozostałe postaci

他の登場人物

W świecie przedstawionym AS-ki mamy do czynienia z szeregiem postaci drugoplanowych.

  • Mamoru Chiba [地場 衛 Chiba Mamoru], znany również jako Maska Tuxedo [タキシード仮面 Tuxedo Mask] — ukochany Usagi, opiekun planety Ziemia, w przeszłym życiu Książę Ziemi Endymion. Jako jedyny z głównych bohaterów nie jest postacią grywalną.
  • Luna [ルナ Luna] — czarna mówiąca kotka, która towarzyszy Czarodziejce z Księżyca. Zawsze służy dobrą radą i często zajmuje się dobywaniem cennych informacyj na temat przeciwnika.
  • Artemis [アルテミス Artemis] — biały mówiący kot, który towarzyszy Czarodziejce z Wenus. Tak jak Luna pełni rolę zwiadowcy i doradcy. Pomaga także Wenus w poszukiwaniach kamienia Yang Kunzite.
  • Fobos [フォボス Phobos] i Dejmos [ディモス Deimos] — kruki, zamieszkujące chram Hikawa i towarzyszące Czarodziejce z Marsa. W odróżnieniu jednak od Luny i Artemisa nie potrafią używać ludzkiego języka. Pomagają Marsowi w poszukiwaniach kamienia Yang Jadeite.
  • Ikuko Tsukino [月野 育子 Tsukino Ikuko] — matka Usagi i Shingo. Nie gra większej roli w fabule.
  • Shingo Tsukino [月野 進悟 Tsukino Shingo] — rodzony brat Usagi. Pojawia się z rzadka w mandze i anime, a kiedy już to robi, często bywa nieznośny w stosunku do Usagi. Jednak w grze dostaje mu się dość istotna rola, gdzie siostrzane uczucia Sin względem Anszara są przeciwstawione siostrzanym uczuciom Usagi wobec Shingo.
  • Naru Ōsaka [大阪 なる Ōsaka Naru] — szkolna koleżanka i bliska przyjaciółka Usagi. Miewa wyjątkowego pecha, gdyż często staje się celem ataków przeróżnych demonów. Gra kontynuuje tę tradycję. Dalej w grze jednak Naru nie pełni żadnej istotnej roli.
  • Gurio Umino [海野 ぐりお Umino Gurio] — szkolny kolega Usagi i stereotypowy kujon. Razem z Naru tworzą parę zakochanych. Nie gra większej roli w fabule.
  • Motoki Furuhata [古幡 元基 Furuhata Motoki] — syn właściciela centrum gier oraz przyjaciel Usagi i dziewczyn. Nie gra większej roli w fabule.
  • Ryō Urawa [浦和 良 Urawa Ryō] — bliski przyjaciel Ami i onegdaj wcielenie jednego z Siedmiu Wielkich Demonów Królestwa Ciemności, przez co na własnej skórze odczuwa konsekwencje zmienionego przez Apsu przeznaczenia.
  • Yūichirō Kumada [熊田 雄一郎 Kumada Yūichirō] — pracuje jako uczeń u dziadka Rei w chramie Hikawa i podkochuje się Rei. Nie gra większej roli w fabule.
  • Dziadek Rei [レイの御祖父さん Rei’s grandfather] (nie znamy jego imienia) — ojciec matki Rei, kapłan chramu Hikawa. Nie gra większej roli w fabule.
  • Momoko Momohara [桃原 桃子 Momohara Momoko] — szkolna koleżanka i bliska przyjaciółka Chibi-Usy. Wraz z nią wkrada się do Akademii Bezkresu, by pomóc jej w poszukiwaniach Różanego Kryształu.
  • Mayumi Ōsaka [大阪 まゆみ Ōsaka Mayumi] — matka Naru, która wraz z nią zostaje zaatakowana przez dajmona na początku gry. Nie gra większej roli w fabule.
  • Hans [ハンス Hans] — chłopak ze wsi Caines, który zaprzyjaźnia się z Czarodziejką z Merkurego. Ma ciężko chorą matkę, którą się troskliwie opiekuje. Merkury postanawia mu pomóc w poszukiwaniach lekarstwa na rzadką chorobę jego matki. Ich relacja jednak nie trwa długo, jako iż Merkury w końcu opuszcza wioskę, aby zakończyć misję poszukiwania kamienia Yang Zoisite.
  • Matka Hansa [ハンスの御母さん Hans’s mother] (nie znamy jej imienia) — zapadła na ciężką chorobę, którą uleczyć może jedynie bardzo rzadkie ziele.
  • Doktor Schwartz [シュバルツ博士 Dr Schwartz] — lekarz, zamieszkujący jaskinię na północ od wsi Andeng. Z jednej strony jest znany u miejscowych jako wspaniały lekarz, który uratował niejedno życie, z drugiej strony jednak ma opinię ekscentryka, jako iż podobają mu się młode dziewczyny. To właśnie on wskazuje, gdzie należy szukać głównego składniku leku dla matki Hansa, a po jego zdobyciu, przygotowuje sam lek.
  • Faregh [ファレッグ Faregh] — chłopak ze wsi Jaga, który zaprzyjaźnia się z Czarodziejką z Marsa. Jest niepokojąco podobny do Jadeite (z tą tylko różnicą, iż ma czarne włosy). Zostaje porwany przez Nergal. Później się okazuje, iż tak naprawdę on i reszta mieszkańców wsi Jaga to duchy.
  • Sołtys wsi Jaga [ヤガの村の村長 Yaga village chief] (nie znamy jego imienia) — gości Marsa w swoim domu, po tym, gdy została zaatakowana przez demony w świątyni Takra Kuhp. Ostatecznie ukazuje się Marsowi jako duch i wyjaśnia, dlaczego wieś Jaga została czasowo przywrócona do życia.
  • Arcykapłan świątyni Takra Kuhp [タクラ・クプ寺院の大僧正 high priest of Takra Kuhp temple] — buddyjski kapłan, zamieszkujący miasteczko Lhasa i zarządzający tamtejszą świątynią Takra Kuhp. Cała świątynia i znajdujący się w niej mnisi zostają opętani przez złowrogi rubin, a on sam zamieniony w kamień, lecz dzięki staraniom Marsa i Faregha uwalnia się spod wpływu ujemnej energii. Wskazuje Marsowi na ruiny starożytnego miasta Kritajuga, w którym znajduje się kamień Yang Jadeite. Od niego Mars dowiaduje się także, iż wieś Jaga popadła w ruinę od 50 lat, co początkowo wprawia ją w osłupienie.
  • George [ジョージ George] — chłopak ze wsi Médis, który zaprzyjaźnia się z Czarodziejką z Jowisza. Jest synem starosty wsi i kocha się w Mary, córce starosty sąsiedniej wsi. Ponieważ oba starostowie są od dłuższego czasu między sobą w stanie wojny, on i Mary nie mogą się pobrać. George towarzyszy Jowiszowi w poszukiwaniach kamienia Yang Nephrite, który podobno ma pomóc rozwiązać waśnie między obiema wsiami.
  • Mary [メアリー Mary] — dziewczyna ze wsi Missy, która kocha George’a. Jowisz ją również spotyka i postanawia pomóc jej i George’owi bez przeszkód się pobrać.
  • Sołtys wsi Médis [メディス村の村長 Médis village chief] (nie znamy jego imienia) — ojciec George’a, od wielu lat jest w stanie wojny z sołtysem wsi Missy.
  • Sołtys wsi Missy [ミシィ村の村長 Missy village chief] (nie znamy jego imienia) — ojciec Mary, od wielu lat jest w stanie wojny z sołtysem wsi Médis.
  • Darcy [ダーシー Darcy] — chłopak ze wsi Rias, który zaprzyjaźnia się z Czarodziejką z Wenus. Podobnie jak inni jego współmieszkańcy (którzy wszyscy są mężczyznami) zachwyca się pięknem Wenus, ale w odróżnieniu od nich nie jest namolny.
  • Magini Verna [魔道士ヴェルナ Sage Verna] — starosta wsi Sariel (którą zamieszkują wyłącznie kobiety) i dawna uczennica Magini Radiny. Wskazuje Wenus na zamek Sachsen, gdzie ma mieszkać jej mistrzyni, która może pomóc w usunięciu klątwy z mieszkańców wsi Rias.
  • Magini Radina [魔道士ラディナ Sage Radina] — spotykamy ją najpierw jako zjawę, którą opętały złowrogie moce. Za sprawą Wenus zostaje uwolniona i w ramach podziękowań mówi, w jaki sposób usunąć klątwę. Za życia Radina była potężną czarodziejką i uczennicą Magini Beryl.
  • Królowa Serenity [クィーン・セレニティ Queen Serenity] — dawna władczyni Srebrnego Tysiąclecia oraz matka Księżniczki Serenity. Na krótko przed swą tragiczną śmiercią spotyka Usagi, obecne wcielenie swej córki, oraz Chibi-Usę, przyszłą wnuczkę.
  • Król Ziemi [地球の王様 king of Earth] (nie znamy jego imienia) — dawny władca Złotego Tysiąclecia i ojciec Księcia Endymiona. Występuje wyłącznie w grze, jako iż w mandze i anime nie widzimy postaci króla. Nie gra jednak większej roli w fabule.

Źródła

Autor

  • 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)