- »
- Gry
- »
- Gra „Inna historia” — Cheaty
Kombinacje klawiszy
キーの組み合わせ
- Przy ekranie tytułowym przytrzymując klawisz X wciśnij klawisz Start. Kiedy rozpocznie się gra, wszystkie Wojowniczki będą miały poziom 16 i wysokie wartości ataku / obrony / szybkości / uniku.
- Przy ekranie powitalnym przytrzymując klawisz A wciskaj kolejno: ↑, ↑, ↓, ↓, ←, ←, →, →, ↑, ↑, ↓, ↓, ←, ←, →, →, ↑, ↓, ←, →, ↑, ↓, ←, →, B, X, L, R. Usłyszysz wówczas głos Usagi błagający Srebrny Kryształ o danie jej mocy i odtąd wszystkie Wojowniczki przejdą na poziom 99.
- Przed walką z Esmeraude wciśnij kolejno klawisze X, R, A i L, a dostaniesz 2 pary Czerwonych Źrenic.
Kody
コード
Kodami nazywamy szereg cyfr czy liter, za pomocą którego edytują się wartości zapisane w grze w celu ułatwienia (a czasami nawet utrudnienia) rozgrywki. Z nich także mogą korzystać osoby, które chcą szybko przeskoczyć do danego etapu gry (np. developerzy). Kody, aby zadziałały, wpisuje się do specjalnego okna w emulatorze. Należy też mieć na uwadze, iż niektóre kody mogą nie zadziałać, a w najgorszym wypadku nawet zepsuć grę.
Poniżej znajdują się kody ze strony CheatZILLA:
- Maksymalny poziom (LV=99), maksymalna ilość punktów trafień (HP=999), maksymalna ilość punktów energii (EP=12), maksymalna wartość ataku / obrony / szybkości / uniku (ATK/DEF/SPD/EVD=255) po odbyciu jednej walki:
- 7E0B1799 7E0B1899 7E0B1999 — dla Czarodziejki z Księżyca
- 7E0B3799 7E0B3899 7E0B3999 — dla Czarodziejki z Merkurego
- 7E0B5799 7E0B5899 7E0B5999 — dla Czarodziejki z Marsa
- 7E0B7799 7E0B7899 7E0B7999 — dla Czarodziejki z Jowisza
- 7E0B9799 7E0B9899 7E0B9999 — dla Czarodziejki z Wenus
- 7E0BB799 7E0BB899 7E0BB999 — dla Małej Czarodziejki z Księżyca
- 7E0BD799 7E0BD899 7E0BD999 — dla Czarodziejki z Urana
- 7E0BF799 7E0BF899 7E0BF999 — dla Czarodziejki z Neptuna
- 7E0C1799 7E0C1899 7E0C1999 — dla Czarodziejki z Plutona
- 7E0C3799 7E0C3899 7E0C3999 — dla Czarodziejki z Saturna
- Nieskończona ilość pieniędzy: 7E1F163F 7E1F1742 7E1F180F 7E1F1900
- Nieskończona ilość punktów energii (EP) w trakcie bitwy: 7E0B130C 7E0B530C 7E0B930C 7E0BD30C 7E0C130C
Inne źródła wymieniają jeszcze więcej kodów, tym razem bardziej skomplikowanych. Aby z nich skorzystać, należy otworzyć emulator ZSNES i wykonać następujące czynności:
- Otwórz menu Cheat i wybierz opcję Search.
- Tam należy ustawić te opcje: 1 byte, dec (base 10) oraz Exact value search.
- Wciśnij Start.
- Wprowadź wartość „132” (bez cudzysłowu).
- Wciśnij View, co spowoduje pojawienie się listy numerów, które się rozpoczynają od „7e0000” (bez cudzysłowu).
- Znajdź adresy (podane niżej) w rubryce Addr.
- Zaznacz myszką.
- Wciśnij Add.
- Wprowadź wartość i opis kodu. Pojawi się pewna wartość w rubryce PAR code equivalent. Opcja Use upper byte only powinna być zaznaczona.
- Wciśnij Add ponownie. Teraz ma się pojawić zwyczajne menu z kodami.
- Zapisz kody i wciśnij Esc, by wprowadzić następny.
Poniżej znajduje się lista kodów dla postaci (względem formacji) w kolejności: efekt / pozycja postaci (względem formacji) / adres / wartość:
Postać | Efekt | Adres | Wartość |
---|---|---|---|
Postać w konkretnej pozycji | 1 | $7E0B00 | ## |
2 | $7E0B40 | ## | |
3 | $7E0B80 | ## | |
4 | $7E0BC0 | ## | |
5 | $7E0C00 | ## | |
Max poziom (LV) | 1 | $7E0B17 | 127 |
2 | $7E0B57 | 127 | |
3 | $7E0B97 | 127 | |
4 | $7E0BD7 | 127 | |
5 | $7E0C17 | 127 | |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | 1 | $7E0B18 | 150 |
2 | $7E0B58 | 150 | |
3 | $7E0B98 | 150 | |
4 | $7E0BD8 | 150 | |
5 | $7E0C18 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | 1 | $7E0B19 | 152 |
2 | $7E0B59 | 152 | |
3 | $7E0B99 | 152 | |
4 | $7E0BD9 | 152 | |
5 | $7E0C19 | 152 | |
Nieskończona ilość pkt. trafień (HP) | 1 | $7E0B11 | 32 |
2 | $7E0B51 | 32 | |
3 | $7E0B91 | 32 | |
4 | $7E0BD1 | 32 | |
5 | $7E0C11 | 32 | |
Max ilość pkt. trafień (HP=999) | 1 | $7E0B12 | 3 |
2 | $7E0B52 | 3 | |
3 | $7E0B92 | 3 | |
4 | $7E0BD2 | 3 | |
5 | $7E0C12 | 3 | |
Max ilość pkt. energii (EP=12) | 1 | $7E0B13 | 12 |
2 | $7E0B53 | 12 | |
3 | $7E0B93 | 12 | |
4 | $7E0BD3 | 12 | |
5 | $7E0C13 | 12 | |
Max wartość uderzenia wroga | 1 | $7E0B15 $7E0B16 |
231 3 |
2 | $7E0B55 $7E0B56 |
231 3 |
|
3 | $7E0B95 $7E0B96 |
231 3 |
|
4 | $7E0BD5 $7E0BD6 |
231 3 |
|
5 | $7E0C15 $7E0C16 |
231 3 |
Przypis. Zamiast „##” należy wpisać wartość dla konkretnej postaci:
- 1 = Czarodziejka z Księżyca
- 2 = Czarodziejka z Merkurego
- 3 = Czarodziejka z Marsa
- 4 = Czarodziejka z Jowisza
- 5 = Czarodziejka z Wenus
- 6 = Mała Czarodziejka z Księżyca
- 7 = Czarodziejka z Urana
- 8 = Czarodziejka z Neptuna
- 9 = Czarodziejka z Plutona
- 10 = Czarodziejka z Saturna
- 11 = Super Czarodziejka z Księżyca
- 12 = Super Mała Czarodziejka z Księżyca
Poniżej znajduje się lista kodów dla postaci (względem konkretnego osobnika) w kolejności: postać / efekt / adres / wartość:
Postać | Efekt | Adres | Wartość |
---|---|---|---|
Czarodziejka z Księżyca | Max poziom (LV) | $7E0B17 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0B18 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0B19 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0B02 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0B03 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0B04 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0B0C | 255 | |
Czarodziejka z Merkurego | Max poziom (LV) | $7E0B37 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0B38 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0B39 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0B22 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0B23 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0B24 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0B2C | 255 | |
Czarodziejka z Marsa | Max poziom (LV) | $7E0B57 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0B58 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0B59 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0B42 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0B43 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0B44 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0B4C | 255 | |
Czarodziejka z Jowisza | Max poziom (LV) | $7E0B77 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0B78 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0B79 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0B62 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0B63 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0B64 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0B6C | 255 | |
Czarodziejka z Wenus | Max poziom (LV) | $7E0B97 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0B98 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0B99 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0B82 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0B83 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0B84 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0B8C | 255 | |
Mała Czarodziejka z Księżyca | Max poziom (LV) | $7E0BB7 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0BB8 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0BB9 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0BA2 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0BA3 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0BA4 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0BAC | 255 | |
Czarodziejka z Urana | Max poziom (LV) | $7E0BD7 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0BD8 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0BD9 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0BC2 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0BC3 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0BC4 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0BCC | 255 | |
Czarodziejka z Neptuna | Max poziom (LV) | $7E0BF7 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0BF8 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0BF9 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0BE2 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0BE3 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0BE4 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0BEC | 255 | |
Czarodziejka z Plutona | Max poziom (LV) | $7E0C17 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0C18 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0C19 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0C02 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0C03 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0C04 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0C0C | 255 | |
Czarodziejka z Saturna | Max poziom (LV) | $7E0C37 | 127 |
Max wartość potrzebnego dośw. (N-EXP) | $7E0C38 | 150 | |
Max wartość dośw. (EXP) | $7E0C39 | 152 | |
Max wartość ataku (ATK) | $7E0C22 | 255 | |
Max wartość obrony (DEF) | $7E0C23 | 255 | |
Max wartość szybkości (SPD) | $7E0C24 | 255 | |
Max wartość uniku (EVD) | $7E0C2C | 255 |
Poniżej znajduje się lista kodów dla wrogów (zabicie wszystkich jednym strzałem) w kolejności: pozycja wroga / adres / wartość:
Pozycja | Adres | Wartość |
---|---|---|
1 | $7E0C5D | 1 |
2 | $7E0C9D | 1 |
3 | $7E0CDD | 1 |
4 | $7E0D1D | 1 |
Poniżej znajduje się lista kodów dla pieniędzy w kolejności: efekt / adres / wartość:
Efekt | Adres | Wartość |
---|---|---|
Nieskończona ilość pieniędzy | $7E1F18 | 15 |
Max ilość pieniędzy | $7E1F17 | 66 |
Uzupełnianie pieniędzy przy każdym zużyciu | $7E1F16 |
Źródła
- Orner, Dan. ‹Sailor Moon: Another Story FAQ›, w: Game FAQs [dostęp: ].
- Jeffers, Wesley. ‹Bishoujo Senshi Sailor Moon: Another Story FAQ/Walkthrough›, w: Game FAQs [dostęp: ].
- ‹Sailor Moon: Another Story›, w: RPG Classics [dostęp: ].
- ‹Sailor Moon: Another Story Codes›, w: DK’s Sailor Moon Games Page [dostęp: ].
- 「セーラームーン・アナザーストーリーのデータ ひみつ技」 ‹Sērā Mūn Anazā Sutōrī no dēta: Himitsu waza› [on-line], w: 『うにうにワールド』 «Uni-uni wārudo» [dostęp: ].
Autor
- 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)