- »
- Gry
- »
- Gra „Inna historia” — Przedmioty
Niniejsza strona zawiera podstawowe informacje o poszczególnych przedmiotach (cenę, efekt itp.). Przedmioty w grze dzielą się na trzy wielkie grupy: przedmioty użytkowe, przedmioty ważne oraz akcesoria. Każdy przedmiot w danej grupie ma unikalny identyfikator w postaci kodu szesnastkowego [ang. hexadecimal code]. Na samym końcu znajdziecie też informacje dotyczące układanki oraz lokalizacji ukrytych jej kawałków.
Nazwy przedmiotów użytkowych i akcesoriów są podane w trzech językach — polskim, japońskim i angielskim. Polska i angielska wersje są tak naprawdę w większej mierze etymologicznym zapisem wersji japońskiej. Dla ułatwienia rozgrywki podano także angielskie nazwy wzięte z nieoficjalnego przekładu wykonanego przez Bishōjo Senshi Translations, który, mimo ogromu włożonej pracy, zawiera wiele niedokładności i zniekształceń. Po najechaniu na nazwę japońską można ujrzeć dymek z wymową.
Legenda:
- I–V — rozdziały, a–d — podrozdziały;
- HP — punkty trafień, ATK — siła ataku, DEF — siła obrony, SPD — szybkość, EVD — unik.
Przedmioty użytkowe
使用アイテム
Przedmioty użytkowe [jap. 使用アイテム shiyō aitemu; ang. usable items] to przeróżne przedmioty, które służą do uzupełniania EP i HP, leczenia dolegliwości stanowych, wskrzeszania itp. Są jednorazowego użytku.
Wszystkie wskrzeszające przedmioty przywracają również określoną ilość HP i można ich używać nawet wtedy, gdy postać jest jeszcze żywa. Nie jest to co prawda zbyt oszczędne użytkowanie owych przedmiotów, ale może się przydać, jeśli zabrakło zwyczajnych uzupełniaczy HP.
W poniższej tabeli oprócz identyfikatora, nazwy, ceny i efektu danego przedmiotu podane są jeszcze dwie rubryki: typ i sposób zdobycia. Ze względu na miejsce użycia, przedmioty możemy podzielić na trzy typy: przedmioty terenowe [jap. フィールド・アイテム fīrudo aitemu; ang. field items], których można użyć tylko podczas poruszania się po terenie, przedmioty bitewne [jap. 戦闘中アイテム sentōchū aitemu; ang. battle items], z których da się skorzystać tylko w trakcie bitwy, oraz przedmioty uniwersalne [jap. 万能アイテム bannō aitemu; ang. universal items], używane bez ograniczeń. Przedmioty się zdobywa w trójnasób: kupując je w sklepach, zwyciężając w bitwach bądź znajdując w skrzyniach (lub zostając obdarzonym przez postaci niezależne podczas niektórych scenek).
Uwaga. Przedmioty o nazwach lody, kapelusz z Caines, Srebrny Kryształ, Srebrny Kryształ 2, Gwiezdna Pozytywka są wkodowane do pliku gry i mają przydzielony własny identyfikator, jednak nigdy nie pojawiają się w samej grze (poza oboma Srebrnymi Kryształami, które w fabule się oczywiście pojawiają i odgrywają tam istotną rolę, lecz nie są wymienione w liście przedmiotów). Dodatkowo lody pojawiają się w dołączonej japońskiej instrukcji obsługi gry. W tabeli oznaczone są symbolem gwiazdki („*”).
ID | Nazwa przedmiotu | Cena | Typ | Zakres | Efekt | Sposób zdobycia |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmioty uzupełniające HP HP回復アイテム HP-refilling items |
||||||
06 |
|
— | terenowy | jedna | przywraca 5 HP |
|
01 |
|
¥80 | terenowy | jedna | przywraca 10 HP |
|
02 |
|
¥110 | terenowy | jedna | przywraca 15 HP |
|
03 |
|
¥150 | uniwers. | jedna | przywraca 30 HP |
|
07 |
|
¥200 | terenowy | jedna | przywraca 50 HP |
|
0F |
|
¥200 | terenowy | jedna | przywraca 50 HP |
|
0A |
|
— | uniwers. | jedna | przywraca 60 HP |
|
38 |
|
¥300 | terenowy | jedna | przywraca 60 HP |
|
17 |
|
¥390 | terenowy | jedna | przywraca 60 HP |
|
09 |
|
— | terenowy | jedna | przywraca 80 HP |
|
0B |
|
— | terenowy | jedna | przywraca 80 HP |
|
28 |
|
¥300 | terenowy | jedna | przywraca 80 HP |
|
33 |
|
¥350 | terenowy | jedna | przywraca 80 HP |
|
3A |
|
— | terenowy | jedna | przywraca 80 HP |
|
05 |
|
¥500 | uniwers. | jedna | przywraca 100 HP |
|
08 |
|
— | terenowy | jedna | przywraca 100 HP |
|
2B |
|
¥500 | terenowy | jedna | przywraca 100 HP |
|
2C |
|
¥500 | terenowy | jedna | przywraca 100 HP |
|
36 |
|
¥1000 | terenowy | jedna | przywraca 120 HP |
|
37 |
|
¥1000 | terenowy | jedna | przywraca 120 HP |
|
39 |
|
¥1000 | terenowy | jedna | przywraca 120 HP |
|
1A |
|
¥800 | terenowy | jedna | przywraca 150 HP |
|
1B |
|
¥1200 | terenowy | jedna | przywraca 200 HP |
|
2A |
|
¥1000 | terenowy | jedna | przywraca 200 HP |
|
04 |
|
¥1000 | bitewny | wszystkie | przywraca 300 HP |
|
0C |
|
— | uniwers. | jedna | przywraca max HP |
|
0D |
|
¥1500 | bitewny | wszystkie | przywraca max HP |
|
0E |
|
— | terenowy | jedna | przywraca max HP |
|
34 |
|
¥500 | terenowy | jedna | przywraca max HP |
|
19 |
|
¥9800 | terenowy | wszystkie | przywraca max HP |
|
Przedmioty uzupełniające EP EP回復アイテム EP-refilling items |
||||||
18 |
|
¥400 | bitewny | jedna | przywraca 2 EP |
|
10 |
|
¥500 | bitewny | jedna | przywraca 3 EP |
|
3B |
|
¥600 | bitewny | jedna | przywraca 3 EP |
|
2F |
|
¥500 | bitewny | jedna | przywraca 4 EP |
|
35 |
|
¥500 | bitewny | jedna | przywraca 4 EP |
|
11 |
|
¥3300 | bitewny | wszystkie | przywraca max EP |
|
Przedmioty uzupełniające HP i EP HP/EP回復アイテム HP & EP-refilling items |
||||||
12 |
|
¥5800 | bitewny | wszystkie | przywraca max HP i EP |
|
Przedmioty leczące dolegliwości stanowe 状態異常回復アイテム Status ailments healing items |
||||||
2D |
|
¥200 | uniwers. | jedna | leczy odrętwiałość |
|
2E |
|
¥200 | uniwers. | jedna | leczy odrętwienie |
|
21 |
|
¥200 | bitewny | jedna | leczy zauroczenie |
|
31 |
|
¥200 | bitewny | jedna | leczy zauroczenie |
|
16 |
|
¥200 | bitewny | jedna | leczy uśpienie |
|
23 |
|
— | bitewny | jedna | leczy uśpienie |
|
15 |
|
¥300 | uniwers. | jedna | leczy paraliż |
|
30 |
|
¥300 | uniwers. | jedna | leczy paraliż |
|
29 |
|
¥300 | bitewny | jedna | leczy samolubstwo |
|
25 |
|
— | bitewny | jedna | leczy samolubstwo |
|
22 |
|
¥600 | uniwers. | jedna | leczy wszystko |
|
Przedmioty wskrzeszające 戦闘不能回復アイテム Resurrecting items |
||||||
20 |
|
¥400 | bitewny | jedna | ożywia i daje 30 HP |
|
32 |
|
¥10000 | bitewny | jedna | ożywia i daje 100 HP |
|
1D |
|
— | bitewny | jedna | ożywia i daje 200 HP |
|
1E |
|
— | bitewny | jedna | ożywia i daje 300 HP |
|
1F |
|
— | bitewny | wszystkie | ożywia i daje max HP |
|
27 |
|
— | bitewny | jedna | ożywia i daje max HP |
|
Przedmioty podnoszące umiejętności 能力値上昇アイテム Ability-raising items |
||||||
13 |
|
¥1000 | bitewny | jedna | ATK+15 na czas walki |
|
3C |
|
— | bitewny | wszystkie | ATK+15 na czas walki |
|
14 |
|
¥1000 | bitewny | jedna | ATK+3 na czas walki |
|
24 |
|
— | terenowy | jedna | ATK+5 na stałe |
|
26 |
|
— | terenowy | jedna | ATK+10 na stałe |
|
Inne przedmioty その他アイテム Other items |
||||||
1C |
|
— | uniwers. | jedna | prezent dla Mamoru |
|
3D |
|
— | bitewny | Księżyc | ? |
|
3D |
|
— | bitewny | Mały Księżyc | ? |
|
3F |
|
— | bitewny | Księżyc | zmienia w Super Czarodziejkę |
|
40 |
|
— | bitewny | Mały Księżyc | zmienia w Super Czarodziejkę |
|
Przedmioty ważne
重要アイテム
Przedmioty ważne [jap. 重要アイテム jūyō aitemu; ang. rare items] to występujące w grze przedmioty o charakterze jednostkowym.
Przedmioty fabularne
Przedmioty fabularne [jap. プロット・アイテム purotto aitemu; ang. plot items] to przedmioty kluczowe dla fabuły gry. Nie są sprzedawane ani kupowane — albo są zdobywane w trakcie przeróżnych scenek, albo są już w ekwipunku od początku gry.
Uwaga. Przedmioty oddawane automatycznie w czasie historii są oznaczone symbolem grotu („^”).
Uwaga. Przedmioty o nazwach Prawdziwy Kamień Jadeite, Prawdziwy Kamień Nephrite, Prawdziwy Kamień Zoisite, Prawdziwy Kamień Kunzite są wkodowane do pliku gry i mają przydzielony własny identyfikator, jednak nigdy nie pojawiają się w samej grze. W tabeli oznaczone są symbolem gwiazdki („*”).
ID | Nazwa przedmiotu | Objaśnienie | Sposób zdobycia |
---|---|---|---|
12 |
|
służy do zapisu stanu gry | Luna, pokój Usagi (I) |
14 |
|
talizman Urana | od początku w ekwipunku |
15 |
|
talizman Neptuna | od początku w ekwipunku |
16 |
|
talizman Plutona | od początku w ekwipunku |
17 |
|
przemienia w kogoś innego | od początku w ekwipunku |
18 |
|
przywołuje Wrota Czasu i Przestrzeni | od początku w ekwipunku |
01 |
|
Kamień złego serca Zoisite | duch Zoisite, mieszkanie Mamoru (I) |
04 |
|
Kamień złego serca Jadeite | duch Jadeite, mieszkanie Mamoru (I) |
07 |
|
Kamień złego serca Nephrite | duch Nephrite, mieszkanie Mamoru (I) |
0A |
|
Kamień złego serca Kunzite | duch Kunzite, mieszkanie Mamoru (I) |
02 |
|
Kamień dobrego serca Zoisite | jaskinia (IIa) |
05 |
|
Kamień dobrego serca Jadeite | jaskinia (IIb) |
08 |
|
Kamień dobrego serca Nephrite | podziemne miasto pod Médis (IIc) |
0B |
|
Kamień dobrego serca Kunzite | jaskinia (IId) |
03 |
|
chroni księcia Endymiona | ? |
06 |
|
chroni księcia Endymiona | ? |
09 |
|
chroni księcia Endymiona | ? |
0C |
|
chroni księcia Endymiona | ? |
0E |
|
służy jako składnik leku | głębiny pracowni dra Schwartza (IIa) |
0F |
|
otwiera przejście do Kritajugi | arcykapłan z Lhasy, świątyna Takra Kuhp (IIb) |
11 |
|
prowadzi do wsi Médis | George, jezioro Merlin (IIc) |
10 |
|
zawiera informacje o Księżycu | Tokio: księgarnia (III) (¥300) |
0D |
|
uzdrawia Mamoru | lodowata jaskinia (III) |
13 |
|
dowód królewskości ChibiUsy | Chibi-Usa (III) |
Przedmioty kolekcjonerskie
Przedmioty kolekcjonerskie [jap. コレクターズ・アイテム korekutāzu aitemu; ang. collectors’ items] to niewielka grupa przedmiotów, za które w specjalnym sklepie kolekcjonerskim można dostać wielkie kwoty pienieżne.
ID | Nazwa przedmiotu | Wartość | Sposób zdobycia |
---|---|---|---|
19 |
|
¥2500 | Wieża Czasu i Przestrzeni (IV) |
1D |
|
¥3500 | Wieża Czasu i Przestrzeni (IV) |
1A |
|
¥9800 | Wieża Czasu i Przestrzeni (IV) |
1B |
|
¥12800 | Tokio: jubiler (I) |
1C |
|
¥27000 | podziemna komnata w domu Mary (IIc) |
1E |
|
¥30000 | przystań Harumi (III) |
1F |
|
¥50000 | przystań Harumi (III) |
20 |
|
¥50000 | puszcza Fuji (III) |
Akcesoria
アクセサリー
Akcesoria [jap. アクセサリー akusesarī; ang. accessories] to wszelkie przedmioty, zwiększające parametry siły ataku, siły obrony, szybkości oraz obrony na stałe (a raczej do czasu, aż się ich nie zdejmie). Można jednocześnie założyć do trzech sztuk akcesoriów u każdej postaci.
Standardowe akcesoria
Standardowe akcesoria [jap. 一般アクセサリー ippan akusesarī; ang. standard accessories] to wszelkie akcesoria ogólnego użytku, tj. które może założyć dowolna postać. Większość z nich jest nabywana w sklepach, ale te najsilniejsze można zdobyć tylko w ramach wygranej walki lub ze skrzyń. Anielskie Spinki zdobywa się z kolei po skompletowaniu układanki i udaniu się do pewnej komnaty w Kryształowym Pałacu (zob. niżej).
Uwaga. Akcesorium o nazwie Księżycowy Wisiorek jest wkodowane do pliku gry i ma przydzielony własny identyfikator, jednak nigdy nie pojawia się w samej grze. W tabeli oznaczone jest symbolem gwiazdki („*”).
ID | Nazwa przedmiotu | Cena | Efekt | Sposób zdobycia |
---|---|---|---|---|
01 |
|
¥500 | SPD+5 |
|
02 |
|
¥600 | DEF+4 |
|
03 |
|
¥700 | DEF+5 |
|
04 |
|
¥700 | ATK+5 |
|
05 |
|
¥500 | DEF+3 |
|
06 |
|
¥800 | DEF+8 |
|
07 |
|
¥800 | SPD+9 |
|
1A |
|
— | DEF+10 |
|
1C |
|
¥500 | SPD+5 |
|
1E |
|
— | ATK+24 SPD+19 |
|
1F |
|
— | DEF+4 EVD+MAX |
|
20 |
|
— | HP+12 ATK+15 DEF+17 SPD+15 EVD+15 |
|
Zastrzeżone akcesoria
Zastrzeżone akcesoria [jap. 専用アクセサリー sen’yō akusesarī; ang. exclusive-use accessories] to akcesoria, tworzące najlepsze wyposażenie postaci. Są zastrzeżone dla jednej bohaterki — inne postacie mogą je założyć, ale nie da to żadnego efektu. Znajduje się je tylko w skrzyniach. Ich obecność może często zaważyć na wyniku gry, dlatego najlepiej odnaleźć je wszystkie. Każda postać ma po dwa superakcesoria. (Jako trzecią część wyposażenia można wybrać dowolne inne akcesorium.)
ID | Nazwa przedmiotu | Cena | Efekt | Sposób zdobycia |
---|---|---|---|---|
Czarodziejka z Księżyca セーラームーン Sailor Moon |
||||
08 |
|
— | HP+5 ATK+5 DEF+10 SPD+3 EVD+7 |
|
12 |
|
— | HP+5 ATK+10 DEF+5 SPD+2 EVD+4 |
|
Czarodziejka z Merkurego セーラーマーキュリー Sailor Mercury |
||||
09 |
|
— | HP+8 ATK+10 DEF+3 SPD+6 EVD+6 |
|
13 |
|
— | HP+2 ATK+1 DEF+10 SPD+10 EVD+4 |
|
Czarodziejka z Marsa セーラーマーズ Sailor Mars |
||||
0A |
|
— | HP+3 ATK+3 DEF+5 SPD+10 EVD+2 |
|
14 |
|
— | HP+2 ATK+2 DEF+10 SPD+10 EVD+4 |
|
Czarodziejka z Jowisza セーラージュピター Sailor Jupiter |
||||
0B |
|
— | HP+3 ATK+4 DEF+2 SPD+10 EVD+1 |
|
15 |
|
— | HP+1 ATK+8 DEF+15 SPD+12 EVD+3 |
|
Czarodziejka z Wenus セーラーヴィーナス Sailor Venus |
||||
0C |
|
— | HP+7 ATK+2 DEF+10 SPD+5 EVD+7 |
|
16 |
|
— | HP+1 ATK+10 DEF+7 SPD+2 EVD+3 |
|
Czarodziejka z Urana セーラーウラヌス Sailor Uranus |
||||
0E |
|
— | HP+4 ATK+3 DEF+5 SPD+10 EVD+12 |
|
18 |
|
— | HP+4 ATK+2 DEF+10 SPD+2 EVD+5 |
|
Czarodziejka z Neptuna セーラーネプチューン Sailor Neptune |
||||
0D |
|
— | HP+3 ATK+8 DEF+10 SPD+7 EVD+7 |
|
17 |
|
— | HP+2 ATK+10 DEF+6 SPD+2 EVD+3 |
|
Czarodziejka z Plutona セーラープルートー Sailor Pluto |
||||
0F |
|
— | HP+2 ATK+1 DEF+10 SPD+4 EVD+2 |
|
19 |
|
— | HP+8 ATK+8 DEF+8 SPD+10 EVD+7 |
|
Czarodziejka z Saturna セーラーサターン Sailor Saturn |
||||
10 |
|
— | HP+10 ATK+9 DEF+12 SPD+7 EVD+10 |
|
1B |
|
— | HP+1 ATK+15 DEF+2 SPD+4 EVD+8 |
|
Mała Czarodziejka z Księżyca セーラーちびムーン Sailor Chibi-Moon |
||||
11 |
|
— | HP+5 ATK+5 DEF+10 SPD+6 EVD+4 |
|
1D |
|
— | HP+1 ATK+10 DEF+5 SPD+4 EVD+2 |
|
Układanka
パズル
Należy w ciągu gry znaleźć 180 kawałków układanki. Znakomitą ich większość zdobywa się w trakcie walki, lecz 8 sztuk jest ukrytych w różnych miejscach w II rozdziale, które łatwo przegapić.
Szwajcaria
- We wsi Andeng idź do końca w prawo. Znajdziesz grupę beczek. W środkowej jest jeden kawałek układanki.
- W południowo-zachodniej części wsi Andeng znajdują się beczki. W jednej z nich jest jeszcze jeden kawałek układanki.
Kanada
- 3. Po wyjściu ze wsi Médis idź do lasu. Tam odszukaj ukrytą drogę na północ. Na polance znajdziesz mężczyznę, który da Ci kawałek układanki.
- We wsi Missy wejdź do domu powyżej gospody, w jednym z dzbanów jest kawałek.
- Kolejny kawałek jest na zewnątrz budynku, w jednej z beczek.
- Na zewnątrz sklepu znajduje się grupa beczek, a w jednej z nich kolejny kawałek.
- Kiedy uciekasz z posiadłości przez podziemia, zajrzyj do pojemnika znajdującego się niedaleko zejścia w dół.
Turcja
- We wsi Rias zajrzyj do drugiego od dołu domu po lewej stronie. W jednym z dzbanów będzie puzzle.
Kiedy zbierzesz wszystkie kawałki, udaj się do Kryształowego Tokio i wejdź do Kryształowego Pałacu. Tam skieruj się do pokoju znajdującego się na samej górze po prawej stronie. Chłopak ubrany na różowo da Ci prezent: 10 Anielskich Spinek.
Źródła
- Orner, Dan. ‹Sailor Moon: Another Story FAQ›, w: Game FAQs [dostęp: ].
- Jeffers, Wesley. ‹Bishoujo Senshi Sailor Moon: Another Story FAQ/Walkthrough›, w: Game FAQs [dostęp: ].
- ‹Sailor Moon: Another Story — Accessories›, w: RPG Classics [dostęp: ].
- ‹Sailor Moon: Another Story — Items›, w: RPG Classics [dostęp: ].
- ‹Sailor Moon: Another Story — Rare Items›, w: RPG Classics [dostęp: ].
- 「セーラームーンRPG攻略 アイテム」 ‹Sērā Mūn RPG kōryaku: Aitemu›, w: 『カワイイ娘ニハ旅ヲサセヨ』 Kawaii musume ni wa tabi wo saseyo [dostęp: ].
- 「セーラームーン・アナザーストーリーのデータ アイテム」 ‹Sērā Mūn Anazā Sutōrī no dēta: Aitemu›, w: 『うにうにワールド』 «Uni-uni wārudo» [dostęp: ].
- 「セーラームーン・アナザーストーリーのデータ 装備品」 ‹Sērā Mūn Anazā Sutōrī no dēta: Sōbihin›, w: 『うにうにワールド』 «Uni-uni wārudo» [dostęp: ].
Autor
- 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)