1. »
  2. Gry
  3. »
  4. Gra „Inna historia” — Opis przejścia — Rozdział I

Rozdział I: „Piekielne Przeznaczenie”

第1章 ヘルデスティニー

Dom rodziny Tsukino [jap. 月野邸 Tsukino-tei; ang. Tsukino family house]
Postacią, którą będziesz grać, jest Usagi. Po jej obudzeniu się i rozmowie z Luną zauważysz, iż w pokoju znajduje się Luna-P, która pozwala zapisać stan gry. Wyjdź z pokoju Usagi. Pokój Shingo jest po lewej na górnym piętrze. (Możesz tam wejść, ale Shingo nakrzyczy na Ciebie.) Następnie skieruj się na parter. W pokoju po lewej (kuchnia) znajduje się Ikuko. (W tej grze Ikuko również będzie epizodyczną postacią, Shingo zasię zagra później pewną małą rolę.) Wyszedłszy przed dom, spotkasz dwie osoby. Jedną z nich jest chłopiec, który będzie leczyć Twoje rany nieskończoną ilość razy i to za darmo! Skieruj się w prawo, do miasta.

Dzielnica handlowa Jū-ban [jap. 十番町商店街 Jū-ban-chō shōtengai; ang. Jū-ban town shopping district]
Miasto składa się z 5 poziomych ulic, ponumerowanych cyframi 0, 1, 2 itd. Nie martw się o przypadkowe walki, bo na razie ich nie będzie, możesz zatem spokojnie rozejrzeć się po mieście.

    E 55             I         
C < 44444 > D <--> 77777       
    33333                      
    22222                      
    11111           G  H       
A < 00000 > B <--> 66666 <--> J
                     F         

Legenda

  • Ulica 0 — brak sklepów;
  • Ulica 1 — znajduje się tu trzy sklepy:
    • księgarnia [jap. 本屋 hon’ya; ang. book store],
    • sklep kosmetyczny „Otafukuya” [jap. エレガンスショップ「おたふくや」 eregansu shoppu “Otafukuya”; ang. elegance shop “Otafukuya”],
    • centrum gier „Crown” [jap. ゲームセンター「クラウン」 gēmu sentā “Kuraun”; ang. game centre “Crown”];
  • Ulica 2 — znajdują się tu dwa sklepy:
    • jubiler „OSA-P” [jap. ジュエリー「OSA・P」 juerī “OSA-P”; ang. jewellers “OSA-P”],
    • zegarmistrz „Clock Look” [jap. 時計屋「クロックルック」 tokeiya “Kurokku Rukku”; ang. clock store “Clock Look”],
    • sklep całodobowy „AM 24 PM” [jap. 24時間ストア「AM24PM」 24-jikan sutoa “AM 24 PM”; ang. 24-hour store “AM 24 PM”],
    • sklep z zabawkami „Toy Dox” [jap. オモチャ屋「とい・どっくす」 o-mocha-ya “Toi Dokkusu”; ang. toy store “Toy Dox”];
  • Ulica 3 — brak sklepów;
  • Ulica 4 — brak sklepów;
  • Ulica 5 — pusta przestrzeń;
  • Ulica 6 — znajduje się tu przystanek autobusowy nr 1 [jap. バス停乗り場1 Basu-tei noriba 1; ang. bus stop no. 1] (autobus stąd wyrusza do przystani Harumi);
  • Ulica 7 — znajduje się tu przystanek autobusowy nr 2 [jap. バス停乗り場2 Basu-tei noriba 2; ang. bus stop no. 2] (autobus stąd wyrusza do dzielnicy Jū-ban);
  • Teren A — znajduje się tu dom rodziny Tsukino [jap. 月野邸 Tsukino-tei; ang. Tsukino family house];
  • Teren B — znajdują się tu:
    • mieszkanie Mamoru [jap. 衛のマンション Mamoru no manshon; ang. Mamoru’s appartment],
    • przystanek autobusowy nr 1 [jap. バス停乗り場1 Basu-tei noriba 1; ang. bus stop no. 1] (autobus stąd wyrusza do Akademii Bezkresu);
  • Teren C — szpital Jū-ban [jap. 十番病院 Jū-ban byōin; ang. Jū-ban hospital];
  • Teren D — znajdują się tu:
    • chram Hikawa [jap. 火川神社 Hikawa jinja; ang. Hikawa shrine],
    • przystanek autobusowy nr 2 [jap. バス停乗り場2 Basu-tei noriba 2; ang. bus stop no. 2] (autobus stąd wyrusza do dworca tokijskiego);
  • Teren E — znajduje się tu gimnazjum Jū-ban [jap. 十番中学校 Jū-ban chūgakkō; ang. Jū-ban junior high school];
  • Teren F — znajduje się tu laboratorium Tomoe [jap. 土萠研究所 Tomoe kenkyūjo; ang. Tomoe laboratories];
  • Teren G — znajduje się tu sklep kolekcjonerski [jap. コレクターズショップ korekutāzu shoppu; ang. collector’s shop];
  • Teren H — znajduje się tu Akademia Bezkresu [jap. 無限学園 Mugen Gakuen; ang. Infinity Academy];
  • Teren I — znajduje się tu dworzec tokijski [jap. 東京駅 Tōkyō-eki; ang. Tokyo station];
  • Teren J — znajduje się tu:
    • przystań Harumi [jap. 晴海埠頭 Harumi futō; ang. Harumi pier];
    • przystanek autobusowy nr 1 [jap. バス停乗り場1 Basu-tei noriba 1; ang. bus stop no. 1] (autobus stąd wyrusza do dzielnicy Jū-ban).

Na początku gry większość sklepów będzie zamknięta (oprócz zegarmistrza, centrum gier, sklepu całodobowego i jubilera).

Jednorazowy przejazd autobusem kosztuje 180 jenów, więc jak na razie odradzam eksplorację bardziej odległych części miasta, gdyż kasa może szybko się skończyć.

Najlepiej jest na początek zajrzeć do zegarmistrza oraz do centrum gier, gdzie znaleźć możesz pomocne informacje, choć oczywiście możesz także od razu iść do jubilera.

Centrum gier „Crown” [jap. ゲームセンター「クラウン」 gēmu sentā “Kuraun”; ang. game centre “Crown”] (ulica 2)
Tutaj nauczysz się zapisywania gry i używania przedmiotów.

Zegarmistrz „Clock Look” [jap. 時計屋「クロックルック」 tokeiya “Kurokku Rukku”; ang. clock store “Clock Look”] (ulica 2)
Tutaj nauczysz się o przedmiotach, sposobie walki, technikach.

Jubiler „OSA-P” [jap. ジュエリー「OSA・P」 juerī “OSA-P”; ang. jewellers “OSA-P”] (ulica 2)
Wszedłszy do środka, zobaczysz demona atakującego Naru. (Kogoś to jeszcze dziwi?) Musisz ją uratować.

Cenicienta

Cenicienta

  • セニシエンタ
  • Senishienta
  • Cenicienta
  • (Persian-Cut)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
1
Przeciwnicy:
Księżyc
HP:
21
ATK:
3
DEF:
0
SPD:
5
MATK:
brak
EXP:
3
Pieniądze:
¥500
Przedmiot:
woda życia
Miejsce przebywania:
jubiler „OSA-P”
Pochodzenie:
dajmon Cenicienta z odc. 101–102 (3. seria TV)

Oto pierwszy boss w tej grze i jest bardzo łatwy do pokonania. Ustaw Księżyca w centrum formacji Skupisko. Rzucaj w Cenicientę kilkoma czarami Moon Tiara Action, a po wyczerpaniu się EP użyj zwyczajnego ataku fizycznego aż do skutku. Jeśli znajdziesz się na krawędzi śmierci, to się nie martw, jako iż na bank Twój przeciwnik zejdzie ze sceny szybciej niż Ty.

Jubiler „OSA-P” [jap. ジュエリー「OSA・P」 juerī “OSA-P”; ang. jewellers “OSA-P”] (ulica 2)
Wygrawszy walkę, wejdź na piętro do pokoju na prawo i znajdź w skrzyni Zabytkową Lalkę. Teraz możesz już wyjść z budynku. Następuje po tym długa scena w chramie Hikawa. Gdy się skończy, kieruj się do dworca tokijskiego.

Dworzec tokijski [jap. 東京駅 Tōkyō-eki; ang. Tokyo station] (teren I)
Idź w prawo, aż zobaczysz policjanta i bramę, prowadzącą do stacji. Wszedłszy do środka, schowaj się za kolumnami i porozmawiaj z wszystkimi dziewczynami. Po scenie dołącz Ami do grupy. Postaraj się także zacząć tworzyć łączone ataki (klawisz Start, dla ZSNES jest to Enter). Pójdź trochę w lewo i zachowaj grę za pomocą Luny-P. Wejdź do pociągu. Idź ciągle w prawo.

Bojownik

Bojownik

  • 戦闘員
  • Sentōin
  • Combater
  • (Combater)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
1
Przeciwnicy:
Księżyc, Merkury, Mars, Jowisz, Wenus
HP:
50
ATK:
?
DEF:
?
SPD:
?
MATK:
Fala Ponaddźwiękowa, Toksyczna Mgła, Oczarowanie
EXP:
26
Pieniądze:
¥400
Przedmiot:
woda życia
Miejsce przebywania:
pociąg na dworcu tokijskim
Pochodzenie:
droid Ciężki Cień z gry „Cz. z Ks. R” pod SNES

Ustawiasz postaci w formacji Pochylnia: Jowisz, Mars, Księżyc, Merkury, Wenus. Bojownik ma pecha, iż walczy sam przeciwko pięcioosobowej drużynie. Będzie, co prawda, próbował rzucać zaklęcia usypiające, oczarowujące bądź zatruwające, jednak za każdym razem wyświetli się komunikat, iż ma zbyt mało EP, co daje Ci de facto dodatkowy ruch. Jak na tak łatwego do pokonania przeciwnika otrzymasz także dość sporą liczbę EXP. W drugim wagonie spotkasz tego samego bossa i będzie on jeszcze łatwiejszy do pokonania, zważywszy na fakt, iż po pierwszej walce z nim zdobyłeś (-łaś) następny poziom.

Dworzec Tokio [jap. 東京駅 Tōkyō-eki; ang. Tokyo station] (teren I)
Po walce udaj się do trzeciego wagonu. Po scene znajdziesz się w chramie Hikawa.

Chram Hikawa [jap. 火川神社 Hikawa jinja; ang. Hikawa shrine] (teren D)
Teraz grasz tylko samą Usagi. Porozmawiaj z dziadkiem Rei, a następnie odbierz telefon od Haruki. Dowiesz się, że coś złego stało się z Hotaru. Wyjdź ze świątyni i skieruj swe kroki w lewo, aż dojdziesz do szpitala.

Szpital Jū-ban [jap. 十番病院 Jū-ban byōin; ang. Jū-ban hospital] (teren C)
Wejdź do pokoju położonego po lewej stronie na najwyższym piętrze. Porozmawiaj z Haruką lub z Michiru, a następnie pokonaj przeciwnika, który się przebrał wcześniej za pielęgniarkę.

Pharmakon

Pharmakon

  • パルマコン
  • Parumakon
  • Pharmakon
  • (Palmacon)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
6, 1, 1
Przeciwnicy:
Księżyc, Uran, Neptun
HP:
95
ATK:
9
DEF:
3
SPD:
12
MATK:
brak
EXP:
3
Pieniądze:
¥200
Przedmiot:
plaster
Miejsce przebywania:
szpital Jū-ban
Pochodzenie:
droid Pharmakon z odc. 78 (2. seria TV)

Jest to bardzo łatwy wróg do pokonania — wystarczy użyć pojedynczych magicznych ataków i po sprawie. Nie żałuj z atakami, jeśli chcesz uniknąć jakichkolwiek obrażeń. Ustaw postaci w formacji Pochylnia: Neptun, Uran, Księżyc.

Szpital Jū-ban [jap. 十番病院 Jū-ban byōin; ang. Jū-ban hospital] (teren C)
Kiedy wyjdziesz ze szpitala, przyłączy się do Ciebie Hotaru. Zauważ, iż teraz będziesz atakowany (-na) wszędzie. Najpierw udaj się do jubilera, gdzie zdobędziesz akcesoria podnoszące parametry dziewczyn. Postaraj się także rozwinąć siłę drużyny, aż osiągnie ona jak minimum poziom 6. Wtedy wróć do domu Usagi.

Dom rodziny Tsukino [jap. 月野邸 Tsukino-tei; ang. Tsukino family house] (teren A)
Shingo ma problemy z zieloną wersją demona Cyrene, która go goni, i należy mu pomóc (mimo iż jest niewdzięcznym bachorem…).

Zielona Cyrene

Zielona Cyrene

  • キュレネ・グリーン
  • Kyurene Gurīn
  • Cyrene Green
  • (Cureney Green)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
7, 6, 6, 6
Przeciwnicy:
Księżyc, Uran, Neptun, Saturn
HP:
200
ATK:
12
DEF:
3
SPD:
23
MATK:
Fala Ponaddźwiękowa (1)
EXP:
5
Pieniądze:
¥2500
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
pokój Shingo
Pochodzenie:
demon Cyrene z odc. 6 (1. seria TV)

Przeciwnik jest łatwy do pokonania, o ile ma się odpowiednie wyposażenie, lubi bowiem naparzać atakiem usypiającym. Trzeba też być przynajmniej na poziomie powyżej 4, żeby mieć jakiekolwiek szanse na jego pokonanie. Ustaw postaci w formacji Pochylnia: Neptun, Uran, Księżyc, Saturn.

Możesz teraz pójść do dziewczyn w chramie.

Chram Hikawa [jap. 火川神社 Hikawa jinja; ang. Hikawa shrine] (teren D)
W pokoju z płonącym ogniem zobaczysz scenkę. Dowiesz się z niej, że Innerki zostały porwane i masz spotkać się z porywaczami w szkole.

Gimnazjum Jū-ban [jap. 十番中学校 Jū-ban chūgakkō; ang. Jū-ban junior high school] (teren E)
Gimnazjum położone jest niedaleko szpitala. Upewnij się, że masz odpowiednie wyposażenie oraz leki, bo nie wrócisz do miasta na bardzo długo! Wszedłszy do szkoły, spostrzeżesz, iż nie będziesz mógł (-ła) już z niej wyjść. W pokoju po lewej stronie korytarza na pierwszym piętrze i w pokoju medycznym znajduje się chłopak, który za darmo będzie leczyć Twoje rany. Musisz uratować cztery dziewczyny, po jednej na każdym piętrze. Są one strzeżone przez łatwe do pokonania demony. Na parterze wejdź do pokoju po lewej tuż przy wejściu. Na pierwszym piętrze wejdź do najdalej na lewo położonego pokoju. Znajdziesz tu Merkurego i demona Mread. Pierwszym bossem będzie:

Mread

Mread

  • ムーリド
  • Mūrido
  • Mread
  • (Muhreed)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
7, 6, 6, 6
Przeciwnicy:
Księżyc, Uran, Neptun, Saturn
HP:
180
ATK:
20
DEF:
12
SPD:
32
MATK:
Toksyczna Mgła (wszystkie)
EXP:
5
Pieniądze:
¥500
Przedmiot:
lek aplikowany
Miejsce przebywania:
gimnazjum Jū-ban
Pochodzenie:
demon Mread z odc. 11 (1. seria TV)

Zachowujesz tę samą formację co poprzednio. Wystarczą tu podstawowe ataki magiczne (Moon Tiara Action itp.). Mread jest łatwa do pokonania, o ile jesteś na wystarczającym poziomie. Cały czas będzie Cię próbowała otruć swą Toksyczną Mgłą i jeśli tak się stanie, to niewiele zrobisz — będziesz musiał (-ła) po walce udać się do chłopca, który Cię wyleczy z tej dolegliwości. Walczysz z tym bossem dwa razy, aby uratować jeszcze i Marsa.

Gimnazjum Jū-ban [jap. 十番中学校 Jū-ban chūgakkō; ang. Jū-ban junior high school] (teren E)
Pozostałe dwie walki także odbędą się z tym samym typem demona. Wejdź na drugim piętrze do trzeciego pokoju po prawej, by uwolnić Jowisza, na trzecim piętrze zaś — do trzeciego pokoju po lewej, by uwolnić Wenus.

Jākokku

Jākokku

  • ジャーコック
  • Jākokku
  • Jākokku
  • (Jarcock)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
7, 6, 6, 6
Przeciwnicy:
Księżyc, Uran, Neptun, Saturn
HP:
200
MATK:
Toksyczna Mgła (wszystkie), Fala Ponaddźwiękowa (wszystkie), Oczarowanie (wszystkie)
ATK:
22
DEF:
9
SPD:
20
EXP:
5
Pieniądze:
¥100
Przedmiot:
woda toaletowa
Miejsce przebywania:
gimnazjum Jū-ban
Pochodzenie:
droid Jākokku z odc. 75 (2. seria TV)

Demon ten również jest prosty do pokonania, lecz uważaj na Oczarowanie. Na szczęście w trakcie jednej rozgrywki wróg będzie mógł rzucić tylko jedno zaklęcie ze swego arsenału. (Nie myśl jednak, że dalej też będzie tak łatwo!) Do walki przystąp w pełni uzdrowiony (-na). Do pokonania wroga wystarczą podstawowe ataki magiczne.

Gimnazjum Jū-ban [jap. 十番中学校 Jū-ban chūgakkō; ang. Jū-ban junior high school] (teren E)
Uwolniona Wenus mówi, iż Chibi-Usa jest uwięziona na dachu. Idź do góry i wyposaż się w akcesoria (przynajmniej jedną osobę). Wejdź na dach i obejrzyj scenkę. Jak zwykle pojawi się Tuxedo, i (co było do przewidzenia) zostanie ranny. Aby go uleczyć, należy w jednym miejscu zebrać dziewięć kamieni: Kamień Yin Jadeite, Kamień Yin Nephrite, Kamień Yin Zoisite, Kamień Yin Kunzite, Kamień Yang Jadeite, Kamień Yang Nephrite, Kamień Yang Zoisite, Kamień Yang Kunzite oraz tzw. Różany Kryształ. Innerki zatem wyruszą wraz z Kamieniami Yin (będących w posiadaniu Mamoru) w różne zakątki świata w poszukiwaniu Kamieni Yang. Natomiast Czarodziejka z Księżyca będzie poszukiwała Różanego Kryształu. W ten sposób kończy się pierwszy rozdział. Możesz zapisać grę.

Źródła

Autor

  • 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)