1. »
  2. Manga
  3. »
  4. Artbooki
  5. »
  6. Artbooki — Kolekcja oryginalnych ilustracyj: tom I

Kolekcja oryginalnych ilustracyj: tom I [wyd. stare]

原画集 Vol.I [旧版]

Obwoluta przednia

Obwoluta tylna

Tytuł japoński [kanji-kana]:
美少女戦士セーラームーン原画集 Vol.I [旧版]
Tytuł japoński [rōmaji]:
Bishōjo Senshi Sērā Mūn Gengashū Vol. I [kyūban]
Tytuł angielski:
Pretty Soldier Sailor Moon Original Picture Collection: Vol. I [old edition]
Tytuł polski:
Piękna Wojowniczka Czarodziejka z Księżyca: Kolekcja oryginalnych ilustracyj: tom I [wydanie stare]
Oprawa:
twarda
Zawartość:
  • 66 stron:
    • 1 kartka tytułowa,
    • 56 stron kolorowych z ilustracjami,
    • 6 stron jednokolorowych z komentarzami odautorskimi,
    • 1 kartka z dedykacją i metryką;
  • 1 rozkładany jednostronny plakat
Wydawca:
講談社 Kōdansha
Data wydania:
ISBN:
4-06-324507-1
著者
Autorka
武内 直子
Takeuchi Naoko
発行人
Wydawca
野間 佐和子
Noma Sawako
編集人
Redaktor
入江 祥雄
Irie Yoshio
発行所
Wydawnictwo
株式会社 講談社
Kōdansha Ltd
印刷所
Drukarnia
凸版 印刷株式会社
Toppan Printing Co., Ltd
製本所
Introligatornia
黒岩大光堂
Kuroiwa Daikōdō
レイアウト
Układ
BAD BEANS
BAD BEANS

Opis zawartości

内容說明

Obwoluta

Obwoluta

Obwoluta artbooka
Wymiary:
519 × 721 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray i farby plakatowe
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Rysunek ten wykonałam używając moich najulubieńszych kolorów oraz najprostszej metody rysowania. Jest on bardzo w moim stylu i niezmiernie go uwielbiam. Ogromnie się cieszę, że mogłam go narysować i to w taki sposób, jak lubię. ♡ Do podkreślenia głównych krawędzi użyłam tuszu marki Nouvel w kolorze zimnoszarym o lekko niebieskim odcieniu. Już od czasów liceum uwielbiałam ten tusz.”

Okładka

Okładka

PRZÓD:

CZARODZIEJKA Z KSIĘŻYCA
PIĘKNA WOJOWNICZKA
CZARODZIEJKA Z KSIĘŻYCA

TOM I
KOLEKCJA ORYGINALNYCH ILUSTRACYJ
KŌDANSHA

TYŁ:

NAOKO TAKEUCHI
PIĘKNA WOJOWNICZKA
CZARODZIEJKA Z KSIĘŻYCA

TOM I
KOLEKCJA ORYGINALNYCH ILUSTRACYJ
KŌDANSHA

GRZBIET:

[Naoko Takeuchi] Piękna Wojowniczka Czarodziejka z Księżyca: Kolekcja oryginalnych ilustracyj: tom I, Kōdansha

Strony 1–2

Str. 1 Str. 2

Kartka tytułowa

PIĘKNA WOJOWNICZKA
CZARODZIEJKA Z KSIĘŻYCA

TOM I
KOLEKCJA ORYGINALNYCH ILUSTRACYJ
KŌDANSHA

Strona 3

Str. 3

Ilustracja dla artbooka
Wymiary:
395 × 275 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
gruba kalka kreślarska, papier koronkowy, śnieżnobiały Muromachi

„Na międzynarodowych targach książki, które dobyły się na początku , moje kolorowe ilustracje zostały wystawione obok dzieł wybitnej pani Waki Yamato [jap. 大和 和紀 Yamato Waki; rysowniczki mang — przyp. tłum.]. Prace pani Yamato z tego okresu zostały wykonane na grubej kalce kreślarskiej. Zechciało mi się także tego spróbować i wykonać obrazek na takim właśnie papierze. Martwię się, czy wyszły mi wyraziste kolory. Kolorowe ilustracje pani Yamato, które wówczas widziałam, były tak piękne, że mi się w głowie zakręciło.”

Strona 4

Str. 4

Ilustracja dla artbooka
Wymiary:
379 × 270 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Jeśli chodzi o Ami, to zawsze wyobrażam ją sobie zanurzoną w wodzie. Chociaż jest to moja pierwsza tego rodzaju kolorowa ilustracja Ami, budzi ona we mnie wrażenie swojskości. Bierze się ono zapewne stąd, że pracownicy telewizji i magazynów oraz fani popełnili o wiele więcej obrazów z Ami w wodzie niż ja. Kostium kąpielowy naprawdę pasuje do Ami.”

Strona 5

Str. 5

Ilustracja dla artbooka
Wymiary:
395 × 274 mm
Użyte materiały:
kredki akwarelowe, kolorowy tusz, farby plakatowe
Rodzaj papieru:
Feather Waltz (Sakura)

„Ta kolorowa ilustracja Rei naprawdę mi się podoba. Kiedy zabierałam się do narysowania Rei nie jako Wojowniczkę, pomysł zrodził się szybko i w oka mgnieniu udało mi się stworzyć ten rysunek. Właśnie takie było moje pierwsze wyobrażenie o Rei w mojej głowie i dotychczas pozostaje ono niezmienione.”

Strona 6

Str. 6

Ilustracja dla artbooka
Wymiary:
372 × 275 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
Canson

„Mako uwielbia gotować potrawy, dlatego narysowałam ją w postaci kucharki. Ciekawe, dla kogo przygotowała ten tort?”

Strona 7

Str. 7

Ilustracja dla artbooka
Wymiary:
390 × 274 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Paradise

„Chciałam narysować pełną wigoru Minako, więc umieściłam ją na rowerze. Podczas robienia tego rysunku świetnie się bawiłam i skończyłam go w oka mgnieniu. Wziąwszy ze sobą Artemisa i Lunę w pogodne niedzielne popołudnie, Minako wybiera się do Omotesandō w Harajuku. Coś w ten deseń.”

Strona 8

Str. 8

Okładka „Nakayoshi” nr 02/1992
Wymiary:
383 × 255 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten obrazek został wykorzystany jako okładka dla pierwszego seryjnego wydania mojej mangi w „Nakayoshi”. Na początku planowałam, że włosy Czarodziejki z Księżyca przed przemianą będą złote, a po przemianie — srebrzyste. Jednak redaktor odpowiedzialny za okładkę powiedział mi, że srebrny jest zbyt spokojny jak na okładkę, a złoty jest znacznie bardziej krzykliwy i będzie się wyróżniał. Od tamtej pory odnoszę wrażenie, że mój sposób patrzenia na moich kolorowe ilustracje uległ całkowitej zmianie.”

Strona 9

Str. 9

Praca wcześniej niewydana
Wymiary:
384 × 270 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
gładki BB Kent

„Tak właściwie to narysowałam tę ilustrację jako okładkę do pierwszego tomu mangi i jestem z niej naprawdę zadowolona. Jednakże kiedy jeden z moich przyjaciół przyszedł mnie odwiedzić i spojrzał na nią, po prostu stwierdził, że twarz Usagi wygląda inaczej. To był dla mnie wielki szok. Okładka pierwszego tomu jest wersją poprawioną tego obrazka. Rysując każdą ilustrację do pierwszego tomu, w tym też i tą, czułam się niezwykle zestresowana i zaniepokojona.”

Strony 10–11

Str. 10–11

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 02/1992
Wymiary:
360 × 511 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
gładki BB Kent

„Obrazek ze strony tytułowej pierwszego seryjnego wydania mojej mangi w „Nakayoshi”. Wciąż wahałam się co do ostatecznego wyglądu stroju Czarodziejki z Księżyca i, wciąż pełna niepewności, popełniłam ten rysunek. Na początku zastanawiałam się nad sprawieniem jej peleryny i bumerangu. Doprawdy, zarówno sam rysunek, jak i wygląd stroju są zupełnie odmienne od tego, co jest obecnie. Jednakże skoro ta kolorowa ilustracja ukazała się w pierwszym seryjnym wydaniu mangi w magazynie, więc warta jest ona upamiętnienia. Bardzo, ale to bardzo głęboko zapadła mi w pamięć.”

Strona 12

Str. 12

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 03/1992
Wymiary:
363 × 258 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten rysunek miał na celu nadać kształt mojemu początkowemu wyobrażeniu Czarodziejki z Księżyca. Uwielbiam spoglądać na nocne widoki i później je rysować. Prawdę mówiąc, chciałam w „Czarodziejce z Księżyca” umieścić pełno takich nocnych sceneryj. Nawiasem mówiąc, to z jakiegoś powodu na tej ilustracji przedstawiłam nocny widok Nowego Yorku. Jak zwykle Czarodziejka z Księżyca ma tu srebrne włosy.”

Strona 13

Str. 13

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 04/1992
Wymiary:
543 × 373 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Tak właściwie to planowałam zrobić z tego obrazka plakat i nawet pofatygowałam się o narysowanie go na dużym papierze. Ale z różnych powodów tak i nie doczekałam się plakatu zrobionego z tego rysunku. Była to niemiła niespodzianka, bo jednak bardzo na to liczyłam. Może z tego powodu wciąż mocno czekam na jakiś plakat.”

Strony 14–15

Str. 14–15

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 05/1992
Wymiary:
363 × 515 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Kiedy teraz sobie patrzę na tę pracę, wydaje mi się, że nie pasuje zbytnio do stylu „Czarodziejki z Księżyca”, ale i tak jestem z niej zadowolona, szczególnie z tej pary po prawej stronie. Pamiętam, jaka byłam szczęśliwa, gdy odkryłam ten rysunek narysowany przez panią Kazuko Tadano [jap. 只野 和子 Tadano Kazuko; projektantkę postaci w anime — przyp. tłum.], którą szczerze uwielbiam. W moim pokoju w domu moich rodziców stoi biurko marki Itōki, pod szkłem którego trzymam starannie umieszczoną ilustrację pani Tadano.”

Strony 16–17

Str. 16–17

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 07/1992
Wymiary:
375 × 540 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, screentony
Rodzaj papieru:
gładki BB Kent

„Kiedy pytają mnie, czemu Minako nie pojawiła się na tej ilustracji, to odpowiedź jest prosta: wówczas jeszcze się nie pojawiła jako postać. Prawdę mówiąc, mam zamiar stworzyć dużo, dużo prac z całą piątką dziewcząt ubraną w stroje jak u księżniczek!”

Strona 18

Str. 18

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 06/1992
Wymiary:
363 × 258 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, przezroczyste akwarele
Rodzaj papieru:
Watson

„Czuję, że ten rysunek dobrze odzwierciedla mój styl: papier marki Watson, materiały w postaci kolorowego tuszu i przezroczystych akwarel, no i zakochana para. I deszcz, który uwielbiam. Już od liceum, a później na studiach znalazłam upodobanie w kolorowych ilustracjach z podobnym motywem i stworzyłam ich bardzo wiele. Naprawdę kocham rysować rozmyte, zamglone ilustracje z nutką ponurego smutku.”

Strona 19

Str. 19

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 08/1992
Wymiary:
375 × 280 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Chciałam, aby każda z piątki dziewczyn miała włosy we własnym kolorze. Ale kiedy zaczęłam kolorować włosy Usagi na różowo, odkryłam niespodziewanie, że to do niej w ogóle nie pasuje. Bardzo tego żałuję. Mimo wszystko w złotych włosach Usagi wygląda najlepiej. Skoro miały to być kolorowe ilustracje, bardzo chciałam wypróbować jak najwięcej barw, ale…”

Strony 20–21

Str. 20–21

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 09/1992
Wymiary:
380 × 540 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, farby plakatowe
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Zawsze łatwiej mi wykonywało się ilustracje, na których postaci się nie uśmiechały. To jest kolorowa wersja strony tytułowej rozdziału mangi, w którym po raz pierwszy pojawia się Czarodziejka z Wenus. Wyrazy twarzy każdej z postaci nawet do mnie przemawiają. Pamiętam swoje zawstydzenie, gdy red. nacz. i mój przełożony Osabu mnie pochwalił za ten rysunek. Kiedy byłam w liceum i należałam do kółka astronomicznego, często tworzyłam obrazki z taką czarną przestrzenią kosmiczną w tle. Jaka nostalgia.”

Strona 22

Str. 22

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 10/1992
Wymiary:
375 × 272 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, screentony
Rodzaj papieru:
Canson

„Ogromnie uwielbiam tę pracę, gdyż do jej narysowania użyłam wyłącznie moich ulubionych barw. Długo nosiłam się z chęcią przedstawienia księżniczki w takiej pozie. Dookoła znajduje się święte źródło Księżycowej Świątyni, a ten błękitny kształt unoszący się w oddali to Ziemia. Takie właśnie było moje pierwsze wyobrażenie o Księżniczce Serenity i ruinach Księżycowego Pałacu.”

Strona 23

Str. 23

Pierwsza strona „Nakayoshi” nr 02/1993
Wymiary:
420 × 540 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Moje wyobrażenie o Księżniczce w pewnym stopniu zostało zaczerpnięte z zachodnich magazynów, szczególnie tych z sukniami ślubnymi zawierających wyłącznie modelki w takich właśnie sukniach i w takiej właśnie pozie. Zgadza się. Suknia, którą nosi Serenity, jest suknią ślubną! Do oficjalnego stroju Księżniczki dochodzi jeszcze peleryna. Gdy zasiada ona na cokole, kojarzy się mi z muszelką świątynną lub kwiatem.”

Strona 24

Str. 24

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 11/1992
Wymiary:
382 × 267 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Narysowałam tę ilustrację do karty tytułowej z dwóch stron na rozkładzie, jednakże nie miałam czasu na jej ukończenie i jako tło wykorzystałam skomponowane zdjęcia. Efekt okazał się całkiem interesujący. Skomponowałam zdjęcia przedstawiające ogromną płonącą Ziemię i przestrzeni kosmicznej. Świetnie się bawiłam podczas wybierania zdjęć do skomponowania z katalogów. Uwielbiam katalogi. ♡”

Strona 25

Str. 25

Ilustracja do artbooka
Wymiary:
395 × 275 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, farby plakatowe
Rodzaj papieru:
Canson

„Rysunek przedstawia parę w ich poprzednich wcieleniach. Choć się nosiłam z zamiarem kiedyś narysować coś takiego, nigdy nie miałam ku temu okazji, ale w końcu udało mi się to zrobić w taki właśnie sposób. W domu mam wiele szkiców, które chciałabym kiedyś dokończyć, ale dotychczas nie mogłam. Kiedy mam chwilę wolnego czasu, kiedy mnie po prostu najdzie ochota, kiedy mam dobry humor, robienie szkiców do kolorowych ilustracji odbywa się szybko bez większego zastanawiania się, nie wymaga ode mnie wysiłku i przynosi mi wiele frajdy.”

Strony 26–27

Str. 26–27

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 02/1993
Wymiary:
362 × 520 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, farby plakatowe
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten rysunek naprawdę mi się podoba. W mandze para przedstawiona po prawej stronie ilustracji się całuje. Cieszę się, że mogłam ukazać takie właśnie przemijanie czasu. Rysunkowi temu nadałam tytuł: „Memento Mori”, co po francusku znaczy: „Pomyśl o śmierci” [w istocie jest to średniowieczne łacińskie wyrażenie oznaczające: „Pamiętaj o śmierci” — przyp. tłum.].”

Strony 28–29

Str. 28–29

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 03/1993
Wymiary:
370 × 545 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
Canson

„Ilustracja tytułowa ostatniego rozdziału pierwszej serii „Czarodziejki z Księżyca”. W trakcie ukazywania się pierwszej serii rysunek ten odbił się głośnym echem wśród fanów, zapewne dzięki nieoczekiwanemu pojawieniu się czterech par znajdujących się tutaj po prawej stronie. Kiedy je rysowałam, myślałam o ich miłosnych historiach w poprzednich wcieleniach. Chciałabym kiedyś móc to opisać…”

Strona 30

Str. 30

GÓRA: Tylna okładka I tomu mangi
Wymiary:
189 × 271 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, farby plakatowe
Rodzaj papieru:
Canson
DÓŁ, LEWO: Dodatek do „Nakayoshi” nr 08/1992
Wymiary:
270 × 120 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, screentony
Rodzaj papieru:
Canson
DÓŁ, PRAWO: Dodatek do „Nakayoshi” nr 08/1992
Wymiary:
135 × 120 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Początkowo Maska Tuxedo miał być postacią o wiele mroczniejszą, bardziej tajemniczą i grającą ważniejszą rolę. Jednakże w obliczu potęgi dziewcząt, tak czy siak, wydaje się słabowity i nie dorasta im do pięt. Najbardziej podoba mi się ten pierwszy Tuxedo, który został przedstawiony na tylnej okładce pierwszego tomu komiksu.”

Strona 31

Str. 31

Dodatek do „Nakayoshi” nr 08/1992
Wymiary:
385 × 270 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, farby akrylowe
Rodzaj papieru:
Canson

„Ilustrację tę narysowałam z myślą umieszczenia jej na kartach do gry w dodatku do „Nakayoshi”. Podobizna każdego z Czterech Generałów znalazła się na osobnej karcie. Mam nadzieję, że fani Czterech Generałów, którzy posiadają te karty, będą zaskoczeni, ujrzawszy tę kolorową ilustrację. Założę się, że nie mieliście pojęcia, że początkowo był to jeden rysunek!”

Strona 32

Str. 32

Okładka „Nakayoshi” nr 06/1992
Wymiary:
550 × 377 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray i farby plakatowe
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten obrazek narysowałam do użycia na okładkę „Nakayoshi”, więc dlatego jest taki krzykliwy. Jestem ogromnie zażenowana, gdy na niego patrzę, gdyż jej piersi wydają się zbyt wyzywające.”

Strona 33

Str. 33

Okładka I tomu mangi
Wymiary:
385 × 270 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
gładki BB Kent

„Spośród wszystkich narysowanych przez mnie kolorowych ilustracji ta zapewne najwierniej oddaje wygląd Czarodziejki z Księżyca. Znalazła się na okładce pierwszego tomu komiksu. Większość kolorowych prac, które uwielbiam, zawiera fiolet. Bardzo, ale to bardzo podoba mi się ta barwa.”

Strona 34

Str. 34

Okładka II tomu mangi
Wymiary:
370 × 274 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
Canson

„Naprawdę podoba mi się przedstawiony tu Tuxedo. W kolorowanie tego rysunku włożyłam całe swoje serce i mam doń silny sentyment. Jednak jakimś cudem całkowicie zapomniałam dorysować Masce Tuxedo prawą część jego tułowia. Wciąż zastanawiam się, jak mogłam popełnić taki błąd! *chlip-chlip* Za to Luna wygląda, jakby trochę przytyła. Wygląda ociężale.”

Strona 35

Str. 35

Okładka III tomu mangi
Wymiary:
383 × 268 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Niezwykle rzadko używam zieleni przy malowaniu tła. Ale tylko dzięki temu zwiększyłam tutaj gamę barw i wyszedł mi całkiem udany dobór kolorów. Ilustracja ta była dość śmiałym posunięciem jak na mnie.”

Strony 36–37

Str. 36–37

Rozkładany plakat dołączony do III tomu mangi
Wymiary:
370 × 545 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pasta modelująca i kolorowy spray
Rodzaj papieru:
Canson

„Podczas ukazywania się pierwszej serii rysunek z Czarodziejką z Księżyca w pelerynie odbił się echem wśród fanów. Czyżby był on aż tak zaskakujący? O wiele bardziej śmiałym ruchem dla mnie było raczej to, że narysowałam całą piątkę boso. Skoro o tym mowa, wciąż jeszcze nie wykonałam wersji na bosaka dla gry „Czarodziejka z Księżyca” pod konsolę Super Famicom.”

Strona 38

Str. 38

GÓRA: Wyklejka I tomu mangi
Wymiary:
272 × 188 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele
Rodzaj papieru:
Canson
DÓŁ: Tylna okładka II tomu mangi
Wymiary:
185 × 276 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele
Rodzaj papieru:
Canson

„W anime podczas przemiany dziewczęta obracają się w koło i zostają oplatane wstążkami, czyż nie? Jest to urocze, zaskakujące, nad wyraz pasujące do Wojowniczek w marynarskich mundurkach i bardzo mi przypadło do gustu. Właśnie dlatego tak bardzo chciałam narysować czwórkę dziewcząt trzymających w dłoniach wstążki. Nieważne, który to już raz oglądam tamte sceny przemian, nigdy nie mam ich dość. Po prostu je uwielbiam, a anime jest pod tym względem niesamowite! To doprawdy cudowne uczucie, że udało mi się wyrazić to na jednym obrazku.”

Strona 39

Str. 39

Ilustracja do kalendarza na r. 1993
Wymiary:
550 × 371 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele
Rodzaj papieru:
Canson

„Tę pracę narysowałam do wykorzystania jako okładkę dla kalendarza. Uwielbiam cieniować tło pastelami. Nadaje to subtelności, a robi się to łatwo i przyjemnie. ♡”

Strona 40

Str. 40

Ilustracja do kalendarza na r. 1993
Wymiary:
540 × 380 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele i przezroczyste akwarele
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Rysunek przedstawia majową porę. Zawsze myślałam, że byłoby fajnie, gdybym mogła narysować więcej obrazków z wypoczywającą piątką dziewczyn. Ale jestem taka one — zawsze gotowa do boju, więc popełniam coraz większą liczbę kolorowych ilustracji z nimi w pozach bitewnych. Słoneczny dzień, popołudniowy odpoczynek na łące — taki właśnie wydźwięk ma niniejsza praca.”

Strona 41

Str. 41

Ilustracja do kalendarza na r. 1993
Wymiary:
485 × 380 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele i kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Tak jak rysunki na poprzednich stronach, ten też został wykorzystany jako tło dla kalendarza, dokładniej na lipiec i sierpień. Chciałam narysować i stroje kąpielowe, i yukaty [lekkie kimono noszone w okresie letnim — przyp. tłum.], więc narysowałam obydwa. Ale ostatecznie moje osobiste zamiłowanie do jedzenia arbuzów i tarzania się w łóżku zwyciężyło i rysunek to przedstawiający okazał się największy.”

Strona 42

Str. 42

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 12/1992
Wymiary:
375 × 270 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele
Rodzaj papieru:
Canson

„Wesołych Świąt życzy Wam piątka dziewcząt! Taki to właśnie obrazek. Kiedy pokazałam tę ilustrację naszemu szefowi Osabu, z ogromnym zachwytem zaczął wychwalać: „Jakie to słodkie słodkie, jakie to słodkie ♡”. Osabu, pamiętasz? Nieważne, jaki rysunek mu pokażę, on zawsze będzie się nim zachwycał.”

Strona 43

Str. 43

Okładka „Nakayoshi” nr 01/1993
Wymiary:
378 × 314 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
gładki BB Kent

„To na Nowy Rok. Rysowanie kimon i yukat bardzo mi się podoba, choć jest to dość trudna rzecz. W tej pracy chciałam narysować kimona w całości aż do samego dołu.”

Strona 44

Str. 44

Okładka „Nakayoshi Deluxe” wczesne lato/1992
Wymiary:
375 × 270 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele
Rodzaj papieru:
Canson

„Jeszcze przed rozpoczęciem seryjnego wydania rozdziałów, taka była okładka teraz już nieistniejącego „Nakayoshi Deluxe”. Bardzo chciałam narysować te balony i kapelusz z uszami.”

Strona 45

Str. 45

Dodatek do „Nakayoshi” nr 01/1993
Wymiary:
270 × 245 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele i farby plakatowe
Rodzaj papieru:
gładki BB Kent

„Świetnie się bawiłam podczas rysowania ilustracji w taki sposób przedstawiającej tę dwójkę! Uwielbiam spać z głową spoczywającą na czyichś kolanach. Lubię też, gdy ktoś trzyma głowę na moich. Obydwie te rzeczy przynoszą mi ulgę i uszczęśliwienie.”

Strona 46

Str. 46

GÓRA: Karta telefoniczna z „Nakayoshi” nr 09/1992
Wymiary:
135 × 192 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
Canson
DÓŁ: Karta telefoniczna z „Nakayoshi” nr 02/1992
Wymiary:
130 × 220 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, farby plakatowe i kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
Canson

„Podczas malowania celowo zmieniłam nieco tonację barw. Praca ta znalazła się na kartach telefonicznych wszystkich operatorów. Przedstawienie Czarodziejki z Księżyca i Czarodziejki V razem jest dość niecodzienne.”

„Ten kolorowy obrazek został wykorzystany na kartach telefonicznych. Narysowałam go, jeszcze zanim zaczęto seryjnie wydawać mangę, gdy wciąż wahałam się co do wyglądu strojów. Twarz Czarodziejki tutaj także wygląda inaczej.”

Strona 47

Str. 47

Oryginalny prezent do „Nakayoshi” nr 04/1992
Wymiary:
272 × 186 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowy spray
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten obrazek posłużył za tło dla układanek wręczanych jako prezenty dla czytelników „Nakayoshi”. Nawet podoba mi się ta malutka Luna i Czarodziejka z Księżyca.”

Strona 48

Str. 48

Dodatek do „Nakayoshi” nr 09/1992
Wymiary:
375 × 545 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
Canson

„Minako wyjątkowo występuje tu w postaci Czarodziejki V, ponieważ gdy tworzyłam ten rysunek, w mandze jeszcze się nie pojawiła Czarodziejka z Wenus. Pozy każdej z nich podobały mi się na swój sposób, ale kiedy teraz tak na nie patrzę, wyglądają dla mnie raczej sztywnie.”

Strona 49

Str. 49

Okładka „Nakayoshi” nr 09/1992
Wymiary:
375 × 545 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten obrazek został wykorzystany jako okładka do „Nakayoshi”. W okładkach „Nakayoshi” wszystko, włącznie z rozmiarem i pozami postaci, musi być zgodne z określonymi specyfikacjami. Czarodziejka z Księżyca wygląda nieźle, jednak wolałabym narysować pozostałą czwórkę w nieco bardziej stylowych pozach.”

Strona 50

Str. 50

GÓRA: Dodatek do „Nakayoshi” nr 08/1992
Wymiary:
275 × 370 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
Canson
DÓŁ: Dodatek do „Nakayoshi” nr 10/1992
Wymiary:
275 × 370 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Te wycinki całej piątki zostały wykorzystane na potrzeby dołączonych kart do gry.”

„Ten rysunek został użyty w dołączonym mininotesiku.”

Strona 51

Str. 51

GÓRA: Dodatek do „Nakayoshi” nr 05/1992
Wymiary:
275 × 370 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele, kolorowe screentony i pisaki
Rodzaj papieru:
Canson
DÓŁ: Dodatek do „Nakayoshi” nr 12/1992
Wymiary:
275 × 370 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz
Rodzaj papieru:
Canson

„Ten rysunek także narysowałam do wykorzystania w dołączonym mininotesiku. Całkiem podoba mi się ten nocny widok w tle.”

„Ten rysunek został wykorzystany w dołączonym notatniku. Rysowanie superzdeformowanych postaci [jap. スーパー・デフォルメ sūpā deforume, SD] jest doprawdy trudne.”

Strony 52–53

Str. 52–53

Dodatek do „Nakayoshi” nr 02/1993
Wymiary:
700 × 540 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, pastele i kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Ten rysunek narysowałam do umieszczenia go na plakacie dołączony do „Nakayoshi”. Każdą z postaci narysowałam osobno, a potem skombinowałam je ze zdjęciem w tle. Zdjęcie to bardzo mi się podoba. ♡ Rei także. ♡”

Strony 54–55

Str. 54–55

Ilustracja tytułowa „Nakayoshi” nr 01/1993
Wymiary:
380 × 540 mm
Użyte materiały:
kredki akwarelowe, kolorowy tusz i pisaki
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Ta kolorowa ilustracja została użyta na potrzeby ankiety popularności postaci zorganizowanym przez magazyn „Nakayoshi”. Rysowanie jej było niesamowicie przyjemne. Choć twierdzę, że tworzenie tego typu „zatłoczonych” obrazków sprawia nie lada trudność, to po prawdzie nawet mi się podoba.”

Strona

Str. 56–57

Strona kontrtytułowa „Nakayoshi Deluxe” jesień/1992,
ilustracja dla albumu anime 1993 r.
Wymiary:
380 × 520 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowe screentony i pisaki
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Całkiem zapomniałam, że miałam narysowaną tę trzykadrową mangę. Zastanawiam się, kiedy to zrobiłam. To dość nietypowe z mojej strony, że narysowałam postaci w wersji anime. Bardzo chciałam sparodiować atak Czarodziejki z Jowisza „Najpotężniejszy Grzmot” [ang. Supreme Thunder], więc powstał „Najpyszniejszy Gofr” [ang. Chou Cream Sundae] [francuskie wyrażenie chou à la crème oznacza profiterolkę nadziewaną kremem, natomiast sundae po angielsku oznacza lody z owocami i bitą śmietaną — przyp. tłum.].”

Strona 58

Str. 58

Zapowiedź „Nakayoshi Deluxe” Nowy Rok/1992
Wymiary:
265 × 200 mm
Użyte materiały:
kolorowy tusz, kolorowe screentony
Rodzaj papieru:
Kent

„Stworzyłam tę kolorową ilustrację z wyobraźni, kiedy nie miałam jeszcze ustalonej treści fabuły. Czarodziejka z Księżyca ma tu znak księżyca na czole, który wszystko ujawnia. Początkowo chciałam, żeby jej diadem wyglądał właśnie w takiej postaci. Strasznie mi się podoba. Jako że jest to mój pierwszy kolorowy rysunek Czarodziejki z Księżyca, umieściłam go na samym końcu tego artbooka.”

Plakat

Plakat

Rozkładany plakat załączony do artbooka
Wymiary:
380 × 538 mm
Użyte materiały:
kredki akwarelowe, kolorowy tusz i kolorowy spray
Rodzaj papieru:
szorstki BB Kent

„Kiedy usłyszałam, że artbook będzie miał załączony rozkładany plakat i że ukaże się on w lecie, to uznałam, iż zdecydowanie powinny się tam znaleźć stroje kąpielowe. Świetnie się bawiłam przy dobieraniu dla piątki dziewcząt strojów kąpielowych i kolorowaniu ich. Chciałabym jeszcze raz przedstawić stroje kąpielowe na ilustracji.”

Strony 59–64

Komentarze odautorskie

Str. 59 Str. 60 Str. 61 Str. 62 Str. 63 Str. 64

Strona 65

Str. 65

Dedykacja

Z okna tej pracowni rozpościera się szeroki widok na niebo i na morze. Mogę stąd podziwiać piękne, poruszające za serce chwile świtu i zmierzchu zanurzone w odcieniami jasnego różu, lawendy i szarego granatu. Zawsze wtedy myślę, że sama chciałabym stworzyć tak piękny rysunek.

20 czerwca 1969 r. to dzień, w którym człowiek po raz pierwszy postawił stopę na Księżycu. Kiedy oglądam nagrania z tamtego okresu (chociaż oryginalna taśma z biegiem czasu straciła na jakości, a kolory zbladły), to powierzchnia Księżyca czasami jawi się w odcieniach lawendy i niebieskiej szarości, przywołując na myśl wschody i zachody na Ziemi. Stąd tak bardzo lubię te odcienie kolorów.

Okładkę artbooka namalowałam używając moich ulubionych kolorów. Moje rysunki nie są zbyt wyszukane, wszystkie są do siebie podobne, a kolory wybieram odruchowo i z tego powodu mam wiele wyrzutów sumienia. Jednak… wszystkie prace tworzę w takich kolorach, jakie w moim odczuciu wydawały się najpiękniejsze w danej chwili, oraz wkładam w nie wszystek swoich uczuć.

Z całego serca chciałabym podziękować mojemu redaktorowi naczelnemu Yoshio Irie za znoszenie moich zachcianek, Kana-P z ekipy za pomoc przy technice maskowania, mojej menadżerce Yurice, Saitō, Wam wszystkim, mamie i tacie, a także mojemu kochanemu Osabu. Tę książkę dedykuję właśnie Tobie. Niezmiernie Ci dziękuję za poświęcenie swego cennego czasu, dzięki czemu ten wspaniały tomik mógł powstać.

Dziękuję również wszystkim nieustannie mnie wspierającym fanom! To właśnie dzięki Waszemu wsparciu mogłam wydać tę książkę. „Czarodziejka z Księżyca” jest dla mnie dziełem szczególnym. Toteż i ten artbook ma dla mnie równą wagę. Mam nadzieję, że taki sam stanie się także i dla Was. Jeśliby tak było, byłabym najszczęśliwszą osobą na świecie. Oddaję w wasze ręce tom I kolekcji oryginalnych ilustracyj „Czarodziejki z Księżyca”.

VII 1994, Naoko Takeuchi

Strona 66

Str. 66

Metryka wydawnicza

Piękna Wojowniczka Czarodziejka z Księżyca I
Kolekcja oryginalnych ilustracyj

Wszystkie obrazy i ilustracje wykonała: NAOKO TAKEUCHI

Ekipa magazynu „Nakayoshi” wydawnictwa Kōdansha
Wydawca: SAWAKO NOMA
Redaktor naczelny: YOSHIO IRIE
Kierownik artystyczny: YOSHIKO IIYAMA (Bad Beans)

Wielkie podziękowania dla Was wszystkich!

Źródła

Autor

  • 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)