1. »
  2. Gry
  3. »
  4. Gra „Inna historia” — Opis przejścia — Rozdział II

Rozdział II: „W poszukiwaniu kamieni”

第2章 石を探して

Scenariusz Czarodziejki z Merkurego (Szwajcaria)

Uwaga. Wrogowie z tego obszaru oddają przedmioty: woda życia, lek aplikowany, budzik i młotek.

Dom Hansa [jap. ハンスの家 Hansu no ie; ang. Hans’s house]
Będziesz od teraz grać postacią Ami. Po tym, jak, podziwiając piękne pejzaże górskie, spadniesz z półki skalnej (z której zepchnie Cię sześć demonów), zostaniesz uratowany (-na) przez Hansa, mieszkańca podlodowcowej wioski Caines. Wyjdź z jego domu, wróć i porozmawiaj z właścicielem. Masz kupić lek Schwartza w sklepie, ale jeśli tego nie zrobisz, grę możesz kontynuować dalej. Teraz możesz zwiedzić Caines.

Wieś Caines1 [jap. カイネス村 Kainesu mura; ang. Caines village]
Wieś składa się z sześciu domków, z których trzy będą dla Ciebie będą użyteczne:

  11  ###     
 
 222  333    >
 
 ###     ###  

Legenda

  1. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  2. dom Hansa [jap. ハンスの家 Hansu no ie; ang. Hans’s house];
  3. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • > — przejście na teren.

Wbrew pozorom warto zapamiętać lokację domu Hansa, bowiem niejeden raz przyjdzie się go jeszcze odwiedzić.

Dokup wyposażenie, o ile jest to konieczne. Możesz nabyć nigiri do uzdrawiania. Miasteczko opuścisz, skierowawszy się na wschód.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
Wkraczasz na niebezpieczny obszar. Od teraz wrogowie będą cię atakować, lecz nie uciekaj przed nimi, gdyż musisz osiągnąć wystarczający poziom. Na pierwszym rozstaju dróg idź na północ, na drugim na wschód. W ten sposób dotrzesz do Andeng.

Wieś Andeng [jap. アンデンク村 Andengu mura; ang. Andeng village]
Wydaje się być nieco większa niż Caines. Zauważ, iż w razie potrzeby miasteczko również ma sklep i gospodę. Pobyt w gospodzie kosztuje 500 jenów.

<             ##  333  
   111                 
 
 ## 222          ### ##

Legenda

  1. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  2. dom dra Schwartza [jap. シュバルツ博士の家 Shubarutsu hakase no ie; ang. Dr Schwartz’s house];
  3. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • < — przejście na teren.

W dwu baryłkach znajdziesz jeden kawałek układanki. Przeszukaj baryłki w lewej dolnej części miasteczka, by znaleźć kolejny kawałek układanki. U miejscowych się dowiesz, iż doktora Schwartza nie ma obecnie w miasteczku. Teraz możesz wrócić „na szlak”.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
Kieruj się ku górze. Ujrzawszy jaskinię na lewo od drogi, wejdź do środka.

Pracownia dra Schwartza [jap. シュバルツ博士の研究室 Shubarutsu hakase no kenkyūshitsu; ang. Dr Schwartz’s laboratory]
Kiedy pójdziesz na północ znajdziesz skrzynię, a w niej Szafirowe Kolczyki. (Od razu dodaj je do swojego wyposażenia!) Znajdziesz też Lunę-P. Wróć do skrzyżowania i skieruj się na wschód. W sali zobaczysz doktora Schwartza. Po rozmowie z trochę zboczonym lekarzem otwórz skrzynię i zabierz z niej Szafirowy Pierścień. (Wiesz już, co masz z nim zrobić?) Możesz wracać do domu Hansa, który czeka na lekarstwo dla matki.

Dom Hansa [jap. ハンスの家 Hansu no ie; ang. Hans’s house]
W trakcie rozmowy dowiesz się, że musisz wrócić do pracowni doktora po mech zwiastuna wiosennego.

Pracownia dra Schwartza [jap. シュバルツ博士の研究室 Shubarutsu hakase no kenkyūshitsu; ang. Dr Schwartz’s laboratory]
Idź do sali, w której był dr Schwartz, a następnie wejdź do głębiej jaskini.

Głębiny pracowni [jap. 研究室の奥 kenkyūshitsu no oku; ang. depths of the laboratory]
Gdy pójdziesz zdobyć mech zwiastuna wiosennego, odkryjesz jeszcze jedno przejście do ukrytej komnaty.

Przybytek Zoisite [jap. ゾイサイトの神殿 Zoisaito no shinden; ang. Zoisite’s sanctuary]
Tu będziesz mieć do wyboru dwie możliwości: „TAK” lub „NIE”. Wybierz „TAK”, ponieważ da Ci to później łatwiejszą drogę. Wróć do Hansa.

Dom Hansa [jap. ハンスの家 Hansu no ie; ang. Hans’s house]
Jesteś gotów (-a) do walki. Na wszelki wypadek kup odłamki lodu lub lek Schwartza. Musisz mieć także co najmniej poziom 15, żeby walka nie skończyła się porażką.

Jaskinia [jap. 洞窟 dōkutsu; ang. cave]
To jaskinia, która znajduje się na północ od jaskini doktora. Po wejściu do środka znajdź Lunę-P i zapisz grę. Wyposażenie się w akcesoria Merkurego jest tu konieczne, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś (-łaś). Teraz możesz iść dalej.

Nabu

Nabu

  • ナブ
  • Nabu
  • Nabu
  • (Nabu)
Trudność:
****
Zalecany poziom:
17+
Przeciwnicy:
Merkury
HP:
150 / 220
ATK:
45 / 61
DEF:
30 / 40
SPD:
30 / 45
MATK:
brak / Śnieżyca (wszystkie), Toksyczna Mgła (wszystkie)
EXP:
30 / 270
Pieniądze:
¥10 / ¥2500
Przedmiot:
księżycowy odłamek
Miejsce przebywania:
jaskinia
Pochodzenie:
oryginalna postać

Walczysz z nią w dwu etapach. Ustaw Merkurego na przedzie formacji Strzała bądź w środku formacji Skupisko. Wystarczy czar Shine Aqua Illusion. Niezwykle przydatnym okaże się Sabão Spray, który zmniejszy siłę ataku Nabu. Po rozmowie zaczniecie walczyć kolejny raz i tym razem Nabu będzie miała kosmicznie wysoki poziom obrony. Przy poziomach niższych niż 17 przygotuj się na najdłuższą i najnudniejszą walkę w tej grze, jako iż będziesz zadawać jej obrażenia rzędu jednostek i jedynie Sabão Spray będzie odejmował u niej po 12 HP. Sprawdź zatem, czy jesteś co najmniej na poziomie 17 tudzież czy masz w wyposażeniu specjalne akcesoria i bransoletkę oraz mnóstwo odłamków lodu i skutecznych leków. Tutaj przydatny będzie ten sam czar (Shine Aqua Illusion), ale po trzecim użyciu będziesz musiał (-ła) odnowić ilość punktów energii przy pomocy odłamków lodu. Uważaj także na Toksyczną Mgłę, gdyż łatwo może otruć Merkurego (po to właśnie przydadzą się skuteczne leki). To wszystko. Po walce otrzymasz księżycowy odłamek.

Jaskinia [jap. 洞窟 dōkutsu; ang. cave]
Po walce zobaczysz kolejną scenę, po której będziesz mógł (-ła) zapisać stan gry. Na tym kończy się misja Merkurego.

Scenariusz Czarodziejki z Marsa (Nepal)

Uwaga. Wrogowie z tego obszaru oddają przedmioty: naleśnik życia, sok pomarańczowy, woda z Lhasy, kryształowa woda kolońska i budzik.

Świątynia Takra Kuhp [jap. タクラ・クプ寺院 Takura Kupu jiin; ang. Takra Kuhp temple]
Grasz tutaj postacią Rei. Obejrzyj świątynię. Idź do góry, na lewo, znów do góry, na prawo, znów do góry. Pozornie wszystko jest w porządku, ale kiedy podejdziesz bliżej do czerwonego kamienia, pojawią się demony.

Zdeprawowany mnich A

Zdeprawowany mnich A

  • 破戒僧A
  • Hakaisō A
  • Depraved Monk A
  • (Destroyer A)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
1
Przeciwnicy:
Mars
HP:
1
ATK:
0
DEF:
0
SPD:
1
MATK:
?
EXP:
2
Pieniądze:
¥0
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
świątynia Takra Kuhp
Pochodzenie:
oryginalna postać
Zdeprawowany mnich B

Zdeprawowany mnich B

  • 破戒僧B
  • Hakaisō B
  • Depraved Monk B
  • (Destroyer B)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
1
Przeciwnicy:
Mars
HP:
1
ATK:
0
DEF:
0
SPD:
1
MATK:
?
EXP:
1
Pieniądze:
¥10
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
świątynia Takra Kuhp
Pochodzenie:
oryginalna postać

Będzie ich aż czwórka, jako iż występują w parach, ale nawet to nie sprawi, iż staną się od tego potężniejsi, gdyż szybko się ich pozbędziesz przy pomocy jednego czaru Burning Mandala.

Świątynia Takra Kuhp [jap. タクラ・クプ寺院 Takura Kupu jiin; ang. Takra Kuhp temple]
Kolejni wrogowie okażą się znacznie silniejsi, ale z opresji uratuje Cię chłopak o imieniu Faregh.

Dom Faregha [jap. ファレッグの家 Fareggu no ie; ang. Faregh’s house]
Po scenie pójdź zwiedzić wioskę.

Wieś Jaga [jap. ヤガの村 Yaga no mura; ang. Yaga village]
Rozkład budowli wygląda następująco:

<   ##   1111 
 
44  ##  | ##  
        |     
 22     | 33  
 
 ##       ####

Legenda

  1. dom sołtysa wsi [jap. 村長の家 sonchō no ie; ang. village chief’s house];
  2. dom Faregha [jap. ファレッグの家 Fareggu no ie; ang. Faregh’s house];
  3. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  4. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • | — oczko wodne;
  • < — przejście na teren.

We wsi znajduje się sklep i gospoda. W sklepie możesz nabyć zupę z Jagi, która jest niezbędna do dalszej części gry. Wyposaż Marsa w odpowiednie akcesoria. Idź do budynku sołtysa wsi znajdującego się na samej górze wioski po prawej stronie. Wszedłszy do środka, skorzystaj z drzwi prowadzących na lewo. Po rozmowie udaj się poza wieś.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
Najpierw do góry, w lewo, w dół i znów w lewo. W ten sposób dojdziesz do Lhasy.

Miasteczko Lhasa2 [jap. ラサの街 Rasa no machi; ang. Lhasa town]
Wieś ta schematycznie wygląda tak:

  1111   
      ## 
 ##       
 
 ##  22  
     @  >
 ##      
 
  ##     
 
33 ## ## 
 @       

Legenda

  1. świątynia Takra Kuhp [jap. タクラ・クプ寺院 Takura Kupu jiin; ang. Takra Kuhp temple];
  2. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  3. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • @ — oczko wodne;
  • > — przejście na teren.

Tutaj również możesz kupić wyposażenie (bransoletkę, diadem) oraz leki. Powinieneś także powalczyć, żeby osiągnąć 10 poziom. Teraz możesz wejść po raz kolejny do świątyni.

Świątynia Takra Kuhp [jap. タクラ・クプ寺院 Takura Kupu jiin; ang. Takra Kuhp temple]
Idź na lewo, do góry i na prawo. Podejdź do statuetek. Porozmawiaj z tą, która wygląda inaczej. Okaże się ona być mnichem zamienionym w kamień. Musisz pokonać demona, który to sprawił.

Arcykapłan

Arcykapłan

  • 大僧正
  • Daisōjō
  • High Priest
  • (Daisoujou)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
10+
Przeciwnicy:
Mars
HP:
250
ATK:
33
DEF:
20
SPD:
20
MATK:
Toksyczna Mgła (wszystkie)
EXP:
100
Pieniądze:
¥300
Przedmiot:
lek aplikowany
Miejsce przebywania:
świątynia Takra Kuhp
Pochodzenie:
kardian Yāmandakka z odc. 58 (2. seria anime)

Czarodziejka z Marsa powinna znaleźć się na przedzie formacji Strzała bądź w centrum formacji Skupisko. Dwa użycia Mars Snake Fire powinny w zupełności wystarczyć. Należy jednakże baczyć na Toksyczną Mgłę, a i ataków fizycznych wroga zbytnio lekceważyć nie wolno.

Świątynia Takra Kuhp [jap. タクラ・クプ寺院 Takura Kupu jiin; ang. Takra Kuhp temple]
Po kolejnej scenie, podczas której dostaniesz święty pergamin od arcykapłana, możesz wrócić do miasta.

Miasteczko Lhasa [jap. ラサの街 Rasa no machi; ang. Lhasa town]
Możesz oczywiście od razu udać się do jaskini na północ, lecz dobrym pomysłem jest po drodze wrócić do pierwszej wioski.

Wieś Jaga [jap. ヤガの村 Yaga no mura; ang. Yaga village]
Jak widać, wioska jest kompletną ruiną. Idź na południe od sklepu. Potem idź do domu sołtysa. Tam znajdziesz ducha, a także przedmioty Rubinowy Diadem, Rubinową Bransoletkę, które znajdują się w skrzyniach obok. (Teraz już wiesz, dlaczego, pomijając względy fabularne, warto było wrócić do wioski.) Przyszedł czas, aby zmierzyć się z wrogiem. Udaj się do jaskini na północ.

Jaskinia [jap. 洞窟 dōkutsu; ang. cave]
Po wejściu do środka zobaczysz Fobosa, jednego z kruków Rei. Idź cały czas w górę i w prawo. Kruk da Ci znać, kiedy znajdziesz się we właściwym miejscu. Wybierz opcję „TAK”.

Ruiny Kritajugi3 [jap. クリタユガの遺跡 Kuritayuga no iseki; ang. Kritayuga ruins]
Udaj się na górę wieży będącej niegdyś przybytkiem Jadeite.

Przybytek Jadeite [jap. ジェダイトの神殿 Jedaito no shinden; ang. Jadeite’s sanctuary]
Kiedy zobaczysz Lunę-P, powinieneś mieć 15 poziom. Po wejściu na kolejne schody zmierzysz się z:

Nergal

Nergal

  • ネルガル
  • Nerugaru
  • Nergal
  • (Nergal)
Trudność:
**
Zalecany poziom:
15+
Przeciwnicy:
Mars
HP:
300
ATK:
55
DEF:
34
SPD:
42
MATK:
Iluzja (wszystkie), Cięcie Wirującego Wiatru (wszystkie)
EXP:
300
Pieniądze:
¥900
Przedmiot:
księżycowy odłamek
Miejsce przebywania:
przybytek Jadeite
Pochodzenie:
oryginalna postać

Nergal posiada parę potężnych ataków — Cięcie Wirującego Wiatru bije mocno, a Iluzja jest denerwująca. Czarodziejka z Marsa powinna znaleźć się na przedzie formacji Strzała bądź w centrum formacji Skupisko oraz być wyposażona w Marsowe akcesoria + bransoletkę. W ten sposób za pomocą kilku Mars Snake Fire pokonasz Nergal. Otrzymasz księżycowy odłamek w ramach nagrody.

Przybytek Jadeite [jap. ジェダイトの神殿 Jedaito no shinden; ang. Jadeite’s sanctuary]
Po scenie z Fareghiem możesz dokonać zgrywki. Na tym kończy się misja Marsa.

Scenariusz Czarodziejki z Jowisza (Kanada)

Uwaga. Wrogowie z tego obszaru oddają przedmioty: lek aplikowany.

Jezioro Merlin4 [jap. マーリン湖 Mārin-ko; ang. Merlin lake]
Grasz postacią Makoto. Na początku zobaczysz scenę z nią i chłopakiem mieszkającym w lesie, w wiosce Médis, którego przyciągnął zapach przygotowanej przez Jowisza ryby. George da Ci naszyjnik, by Makoto mogła wejść do osady.

Wieś Médis5 [jap. メディス村 Medisu mura; ang. Médis village]
Wieś jest bardzo rozległa:

|-----------------------------------|
| #### 3344 | 111 | #### | 22222     
|           |     =      |           
| #### ###  =     |      =       ####
|           |            |           
|-----------|  >         |           

Legenda

  1. Drzewo Opiekuńcze [jap. 守り木 Mamori-gi; ang. Protection Tree];
  2. dom George’a [jap. ジョージの家 Jōji no ie; ang. George’s house];
  3. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  4. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • | i - — rzeka;
  • = — most;
  • > — przejście na teren.

Gdy będziesz próbować zagadać dziewczyny, będą one milczały z niejasnych przyczyn. W sklepie kup akcesoria (dwie bransoletki), a następnie idź w górę i w prawo do domu George’a, który, jak się okazuje, jest synem sołtysa Médis.

Dom George’a [jap. ジョージの家 Jōji no ie; ang. George’s house]
Porozmawiaj z kobietą w kuchni (matką George’a?), potem wejdź po schodach na górę i porozmawiaj z Georgem. Następnie wyjdź z wioski.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
W potyczkach z demonami atak Supreme Thunder będzie najskuteczniejszy.

Ukryte miejsce [jap. 隠し場所 kakushi-basho; ang. hidden area]
Wyszedłszy z wioski, od razu zobaczysz rozwidlenie ścieżek. Możesz wybrać dowolną, jako iż obie wkrótce się znów połączą, ale polecam wybrać górną ścieżkę, jako iż w pomiędzy drzewami nieopodal znajduje się ukryta ścieżka przez las na północ prowadząca do miejsca, gdzie po rozmowie z mężczyzną znajdziesz kolejny kawałek układanki.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
Wróciwszy na główny szlak, idź w prawo, aż dojdziesz do następnej wsi.

Wieś Missy6 [jap. ミシイ村 Mishī mura; ang. Missy village]
Mapka wsi przedstawiona jest poniżej:

          @@11111 @   
 @@      @@       =   
@@@@      @@@    @@   
@@@@                  
 @@  XXXX XXXX    XXXX
 
     222  3333        
          <           

Legenda

  1. dom Mary [jap. メアリーの家 Mearī no ie; ang. Mary’s house];
  2. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  3. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • @ — jezioro;
  • = — most;
  • < — przejście na teren.

Rozejrzyj się po beczkach, tych na zewnątrz (ponad gospodą, zewnątrz sklepu) i tych wewnątrz budynków, aby znaleźć trzy kawałki układanki. Teraz możesz starać się wejść do posiadłości sołtysa znajdującej się w północnej części wsi. Zostaniesz lekko poturbowany (-na) przez rzeczonego sołtysa pilnującego drzwi. Idź w lewo i podnieś naszyjnik. Usłyszysz głos Mary i wtedy dostaniesz się do jej pokoju wspinając się po ścianie.

Uwaga. Jeśli nadal mimo to nie widzisz naszyjnika, to oznacza, iż nie odbyłeś (-łaś) rozmowy z matką George’a i z samym Georgem (koniecznie w takiej kolejności).

Dom Mary [jap. メアリーの家 Mearī no ie; ang. Mary’s house]
Po rozmowie z dziewczyną i rozbiciu ściany możesz zajrzeć do dzbanów. W jednym z nich jest ziele z Médis, a w drugim Promocyjny Bilet. Zejdź w dół po schodach i otwórz skrzynkę po Szmaragdowe Kolczyki. Za drzwiami znajdziesz dwie kolejne skrzynie z czerwoną jagodą i niebieską jagodą. Teraz idź w lewo i wyszukaj kolejny kawałek układanki w dzbanie. Możesz już zejść do podziemi.

Podziemne ruiny [jap. 地下の遺跡 chika no iseki; ang. underground ruins]
Staraj się iść w lewą stronę. Dojdziesz w ten sposób w okolice opuszczonej podziemnej wioski. Wszystkie tamtejsze budynki są zawalone i nie da się tam wejść, prócz jednego wielkiego na północy.

Przybytek Nephrite [jap. ネフライトの神殿 Nefuraito no shinden; ang. Nephrite’s sanctuary]
Zanim wejdziesz do środka, zajrzyj koniecznie do skrzynki po akcesorium dla Jowisza — Szmaragdowy Pierścień, gdyż potem już tu nie wrócisz. Wrogowie tutaj są trudniejsi do pokonania, ale atak Coconut Cyclone ich powali. Upewnij się, czy jesteś wyposażony (-na) w niezbędne akcesoria. Teraz spróbuj wejść do budynku. Po krótkiej scenie zostaniesz przeniesiony (-na) nad jezioro.

Jezioro Merlin [jap. マーリン湖 Mārin-ko; ang. Merlin lake]
Po scenie wróć do Médis przez drogę, którą wskazał Ci wcześniej George.

Wieś Médis [jap. メディス村 Medisu mura; ang. Médis village]
W okolicach środka wioski znajduje się ogromne drzewo z wejściem. Podobno wewnątrz niego mieszka jakieś bóstwo chroniące obydwie wsie.

Drzewo Opiekuńcze [jap. 守り木 Mamori-gi; ang. Protection Tree]
Porozmawiaj tam z Marduk kolejną Wojowniczką Oppositio. Następnie wejdź na sam szczyt drzewa, aż do Luny-P na jedenastym poziomie. W drzewie nie ma żadnych skrzyń z przedmiotami, więc Twoim jedynym zadaniem jest podnosić poziom Jowisza. Powinieneś mieć co najmniej 15 poziom, żeby posuwać się do przodu. Powiedz „TAK”, a rozpocznie się bitwa (jeśli wybierzesz „NIE”, będziesz musiał (-ła) pójść w dół samodzielnie, gdzie w końcu i tak będziesz walczyć).

Marduk

Marduk

  • マルドゥク
  • Maruduku
  • Marduk
  • (Marduk)
Trudność:
**
Zalecany poziom:
15+
Przeciwnicy:
Jowisz
HP:
540
ATK:
45
DEF:
30
SPD:
35
MATK:
brak
EXP:
300
Pieniądze:
¥3000
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
Drzewo Opiekuńcze
Pochodzenie:
oryginalna postać

Marduk używa wyłącznie zwyczajnych ataków fizycznych, lecz mogą one być w miarę bolesne. Jeśli jesteś na poziomie 15 oraz wyposażyłeś (-łaś) się w Jowiszowe akcesoria + bransoletkę, bez trudu ją pokonasz. Najlepsza będzie przednia pozycja w formacji Strzała bądź środkowa pozycja w formacji Skupisko. Używaj Supreme Thunder lub Sparkling Wide Pressure.

Drzewo Opiekuńcze [jap. 守り木 Mamori-gi; ang. Protection Tree]
Pokonawszy Marduk, wróć do domu George’a.

Dom George’a [jap. ジョージの家 Jōji no ie; ang. George’s house]
Wejdź po schodach i idź na prawo, by porozmawiać z jego ojcem. Po konwersacji wyjdź z domu.

Wieś Médis [jap. メディス村 Medisu mura; ang. Médis village]
Pora odwiedzić sąsiednią wieś.

Wieś Missy [jap. ミシイ村 Mishī mura; ang. Missy village]
Wejdź do posiadłości i obejrzyj scenę, kiedy to wodzowie sąsiadujących wsi pogodzą się ze sobą. Zapisz grę — na tym kończy się misja Jowisza.

Scenariusz Czarodziejki z Wenus (Turcja)

Uwaga. Wrogowie z tego obszaru oddają przedmioty: lek aplikowany, zestaw nigiri.

Jaskinia [jap. 洞窟 dōkutsu; ang. cave]
Grasz postacią Minako. Podążaj ścieżką. W skrzynkach znajdziesz skuteczny lek, wodę kolońską, kwiat z Sariel i Topazową Bransoletkę (jedno z akcesoriów Wenus). Poza tym zdobędziesz kamień, po który tu przybyłeś (-łaś). Byłoby jednak to zbyt proste, by na tym się ta misja skończyła. Otóż przy próbie wyjścia z jaskini się okaże, że podłoga nie była zbyt stabilna i wpadasz w przepaść.

Wieś Rias [jap. リアス村 Riasu mura; ang. Rias village]
Obudziwszy się odkryjesz, iż znajdujesz się w jakiejś tureckiej wsi. Będą Cię gonić miejscowi, więc postanawiasz ukryć się w jednym z domów.

Dom Darcy’ego [jap. ダーシーの家 Dāshī no ie; ang. Darcy’s house]
Idź w górę i obejrzyj scenę. Po niej opuść dom.

Wieś Rias [jap. リアス村 Riasu mura; ang. Rias village]
Wieś schematycznie można przedstawić tak:

      11111  
 
   ##     ## 
 
 444 ##  22  
 
 ## ##    333
        @    
< ### ##  ###

Legenda

  1. przybytek Kunzite [jap. クンツァイトの神殿 Kuntsaito no shinden; ang. Kunzite’s sanctuary];
  2. dom Darcy’ego [jap. ダーシーの家 Dāshī no ie; ang. Darcy’s house];
  3. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  4. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • @ — oczko wodne;
  • < — przejście na teren.

Wejdź do domu powyżej tego znajdującego się w lewym dolnym rogu wsi. W środku w dzbanie znajdziesz kawałek układanki. Teraz musisz porozmawiać z KAŻDYM mieszkańcem wioski. Kiedy już „zaliczysz” wszystkich, Artemis oznajmi, że impreza w przybytku powinna już być gotowa.

Przybytek Kunzite [jap. クンツァイトの神殿 Kuntsaito no shinden; ang. Kunzite’s sanctuary]
Po scenie wejdź na piętro i obejrzyj kolejną scenę, która zakończy się dość prostą walką. (Isztar poszczuję Cię swoimi podwładnymi.)

Podwładny Isztar A

Podwładny Isztar A

  • イシュタル・こぶんA
  • Ishutaru kobun A
  • Ishtar’s Henchman A
  • (Henchman 2)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
8
Przeciwnicy:
Wenus
HP:
20
ATK:
31
DEF:
17
SPD:
24
MATK:
?
EXP:
7
Pieniądze:
¥300
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
przybytek Kunzite
Pochodzenie:
droid Fūraiki z odc. 64 (2. seria TV)
Podwładny Isztar B

Podwładny Isztar B

  • イシュタル・こぶんB
  • Ishutaru kobun B
  • Ishtar’s Henchman B
  • (Henchman 1)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
8
Przeciwnicy:
Wenus
HP:
25
ATK:
50
DEF:
23
SPD:
34
MATK:
?
EXP:
6
Pieniądze:
¥300
Przedmiot:
budzik
Miejsce przebywania:
przybytek Kunzite
Pochodzenie:
droid z 2. serii mangi; droid Cień z gry „Cz. z Ks. R” pod SNES

Występują w parach, ale to i tak nie czyni z nich silnych przeciwników. Użyj jeden raz Crescent Beam Shower i po kłopocie.

Przybytek Kunzite [jap. クンツァイトの神殿 Kuntsaito no shinden; ang. Kunzite’s sanctuary]
Po bitwie głupia Isztar niechcący przesunie posąg Kunzite i tym samym zamieni wszystkich w kamień (oprócz siebie i Venus). Wyjdź na zewnątrz.

Wieś Rias [jap. リアス村 Riasu mura; ang. Rias village]
Wszyscy zamienili się w kamień. Trzeba pomóc im w jakiś sposób. Najlepiej będzie udać się do wioski kobiet.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
Idź najpierw do góry, potem na skrzyżowaniu w dół i w lewo.

Wieś Sariel7 [jap. サリエル村 Sarieru mura; ang. Sariel village]
Tak wygląda wieś:

1111      
     ###  
44       >
    @     
    @ ##  
 22       
   333    

Legenda

  1. przybytek Wenus [jap. ヴィーナスの神殿 Vīnasu no shinden; ang. Venus’s sanctuary];
  2. dom Magini Verny [jap. 魔道士ヴェルナの家 Madōshi Veruna no ie; ang. Sage Verna’s house];
  3. gospoda [jap. 宿屋 yadoya; ang. inn];
  4. sklep z przedmiotami [jap. アイテムショップ aitemu shoppu; ang. item shop];
  • # — domostwo;
  • @ — oczko wodne;
  • > — przejście na teren.

W razie potrzeby możesz kupić kwiat z Sariel w sklepie. Wejdź do największego domu.

Dom Magini Verny [jap. 魔道士ヴェルナの家 Madōshi Veruna no ie; ang. Sage Verna’s house]
Spotkasz tam Vernę, która będzie oczekiwać na Twoje przyjście. Rozpocznie się scena.

Przybytek Wenus [jap. ヴィーナスの神殿 Vīnasu no shinden; ang. Venus’s sanctuary]
Odwiedzasz tę świątynię w ramach sceny. Po czym możesz już opuścić wioskę.

Teren [jap. フィールド fīrudo; ang. field]
Zdobądź 12 poziom i udaj się do zamku Sachsen (góra i lewo).

Zamek Sachsen8 [jap. ザクセン城 Zakusen-jō; ang. Sachsen castle]
Wejdź do środka i idź w górę, lewo, dół, prawo, w górę. Potem idź w prawo, a zobaczysz posąg na piedestale. Duch będzie chciał zmierzyć się z Tobą.

Radina

Radina

  • ラディナ
  • Radina
  • Radina
  • (Radina)
Trudność:
**
Zalecany poziom:
12+
Przeciwnicy:
Wenus
HP:
400
ATK:
47
DEF:
30
SPD:
34
MATK:
Toksyczna Mgła (wszystkie)
EXP:
100
Pieniądze:
¥300
Przedmiot:
topaz z Rias
Miejsce przebywania:
zamek Sachsen
Pochodzenie:
widmo znad jeziora z odc. 40 (1. seria TV)

Radina ma sporą liczbę HP, w większości atakuje tylko Toksyczną Mgłą, stąd nie lepiej nie przedłużać walki. Czarodziejka z Wenus powinna znaleźć się w centrum formacji Skupisko. Aby pokonać Radinę, przy poziomie 13 i poniżej wystarczą dwa ataki Love-me Chain, przy poziomie 14 i powyżej zaś — Venus Wink Chain Sword.

Zamek Sachsen [jap. ザクセン城 Zakusen-jō; ang. Sachsen castle]
Opuść zamek i wróć do Rias.

Wieś Rias [jap. リアス村 Riasu mura; ang. Rias village]
Skieruj się do przybytku.

Przybytek Kunzite [jap. クンツァイトの神殿 Kuntsaito no shinden; ang. Kunzite’s sanctuary]
Nadeszła pora, aby zmierzyć się z kolejnym podwładnym Isztar znajdującym się w świątyni (jako iż, jak widać, sama Isztar nie jest skora do wykonywania brudnej roboty). Pójdź na miejsce poprzedniej walki w tej świątyni.

Podwładny Isztar C

Podwładny Isztar C

  • イシュタル・こぶんC
  • Ishutaru kobun C
  • Ishtar’s Henchman C
  • (Henchman 3)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
12+
Przeciwnicy:
Wenus
HP:
25
ATK:
37
DEF:
22
SPD:
29
MATK:
brak
EXP:
6
Pieniądze:
¥5
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
przybytek Kunzite
Pochodzenie:
marionetka profesora Tomoe z odc. 124 (3. seria TV)

Kolejny pseudoboss. Zmieć wroga jednym Venus Wink Chain Sword (lub może dwoma, jeśli jesteś na poziomie niższym niż 14).

Przybytek Kunzite [jap. クンツァイトの神殿 Kuntsaito shinden; ang. Kunzite’s sanctuary]
Podejdź do statui i porozmawiaj z nią. Użyj Crescent Beam, by zniweczyć zaklęcie. Możesz już opuścić budynek.

Wieś Rias [jap. リアス村 Riasu mura; ang. Rias village]
Po wyjściu ze świątyni miejscowi chłopcy podarują Ci wiele pożytecznych przedmiotów: szminkę, lakier do paznokci, wodę kolońską, topaz z Rias. Pójdź też do Darcy’ego. Po scenie dokończ zakupy i idź do jaskini, poprzednio zablokowanej.

Jaskinia [jap. 洞窟 dōkutsu; ang. cave]
Znajdź Lunę-P i zapisz grę. Jeśli jesteś na 15 poziomie, to możesz wejść na „podest” i odpowiedzieć „TAK”.

Pokład Arki [jap. 方舟の甲板 Hakobune no kanpan; ang. Arc deck]
W skrzynkach znajdziesz: księżycowy odłamek, czerwoną różę i (wreszcie) Topazowy Diadem. Idź w prawo i w dół pod pokład na najniższy poziom statku.

Pokój Wenus [jap. ヴィーナスの部屋 Vīnasu no heya; ang. Venus’s room]
Odbędzie się krótka konwersacja. W skrzynkach do zdobycia są woda toaletowa i specjalny bentō. Wróć piętro wyżej.

Kokpit Arki [jap. 方舟の操縦室 Hakobune no sōjūshitsu; ang. Arc cockpit]
Stocz walkę z…

Isztar

Isztar

  • イシュタル
  • Ishutaru
  • Ishtar
  • (Ishtar)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
12+
Przeciwnicy:
Wenus
HP:
300
ATK:
1
DEF:
25
SPD:
70
MATK:
Oczarowanie (wszystkie), Fala Ponaddźwiękowa (1)
EXP:
50
Pieniądze:
¥700
Przedmiot:
„Nakayoshi”
Miejsce przebywania:
kokpit Arki
Pochodzenie:
oryginalna postać

Isztar jest bajecznie łatwym do pokonania przeciwnikiem. Upewnij się jednak, iż masz odpowiednie wyposażenie dla Wenus + bransoletkę na kostkę i ustaw Wenus na przedzie w formacji Strzała lub w centrum formacji Skupisko. Może Isztar i ma w zanadrzu irytujące zaklęcia wpływające na stan zdrowia, ale i tak nie będzie miała okazji ich użyć, gdyż jeden rzut atakiem Venus Wink Chain Sword przy 15 poziomie powinien w zupełności wystarczyć. Podobno nawet zmiecie ją jeden fizyczny atak. (Słusznie powiada Artemis, iż pies, który szczeka, nie gryzie…)

Kokpit Arki [jap. 方舟の操縦室 Hakobune no sōjūshitsu; ang. Arc cockpit]
W ten sposób zdobędziesz bardzo dobry środek transportu, którym w późniejszych rozdziałach będziesz mógł (-ła) się udać nawet na Księżyc! Po krótkiej konwersacji możesz zapisać grę. Tak kończy się misja Wenus i drugi rozdział zarazem.

Przypisy

  1. Caines jest także rzeczywistą miejscowością we Włoszech, tuż przy granicy ze Szwajcarią.
  2. Lhasa jest także stolicą Tybetańskiego Regionu Autonomicznego.
  3. Kritajuga [sanskr. कृत युग kṛta yuga — „era czystości”] lub satjajuga [sanskr. सत्या युग satyā yuga — „era mądrości”] w hinduizmie jest pierwszą erą świata materialnego i jest porównywalna ze „złotym wiekiem” [gr. ὁ χρυσὸν γένος ho khrusòn génos] w mitologii greckiej.
  4. Jezioro Merlin znajduje się w Parku Narodowym Banff w Albercie, Kanadzie.
  5. Médis jest także miejscowością i gminą w zachodniej Francji.
  6. Missy jest także miejscowością i gminą w północnej Francji.
  7. Sariel [aram. זהריאל — „rozkaz boga”] jest jednym z archaniołów w tradycji judaistycznej.
  8. Sachsen jest także niemiecką nazwą Saksonii, jednego z regionów geograficznych Niemiec.

Źródła

Autor

  • 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)