1. »
  2. Gry
  3. »
  4. Gra „Inna historia” — Opis przejścia — Rozdział V

Rozdział V: „Po walce”

第5章 戦いのあとに

Uwaga. Wrogowie z tego obszaru oddają przedmioty: perfumy, woda kolońska, woda toaletowa, zestaw nigiri, specjalny bentō (Mroczny Zamek) oraz specjalny bentō, woda kolońska, woda życia (Kryształowe Tokio).

Mieszkanie Mamoru [jap. 衛のマンション Mamoru no manshon; ang. Mamoru’s appartment] (teren B)
Po scenie Twoja grupa składać się będzie z Księżyca, Saturna, Plutona i Małego Księżyca. Wyjdź z mieszkania i idź na przystanek autobusowy do Akademii Bezkresu.

Sklep kolekcjonerski [jap. コレクターズショップ korekutāzu shoppu; ang. collector’s shop] (teren G)
Pora sprzedać przedmioty kolekcjonerskie. Oczywiście, aby zarobić pieniążki, musisz trochę ich wydać na bilet autobusowy. Po sprzedaniu przedmiotów udaj się do pobliskiego przystanku i zaczekaj na następny autobus. Ten zabierze Cię w okolice przystani Harumi.

Przystań Harumi [jap. 晴海埠頭 Harumi futō; ang. Harumi pier] (teren J)
Idź jeden ekran, by dotrzeć do doków. Potem idź w prawo dołem ekranu. Znajdziesz 4 skrzynki z: naleśnikiem życia, zestawem nigiri, Studyjną Czapeczką i „Nakayoshi”. W najbardziej prawym budynku przeszukaj skrzynię, a znajdziesz Studyjną Kurtkę! Wróć na przystanek przy Akademii Bezkresu do handlarza.

Sklep kolekcjonerski [jap. コレクターズショップ korekutāzu shoppu; ang. collector’s shop] (teren G)
Odsprzedaj kolejne unikatowe rzeczy. Da Ci to dość dużo gotówki, aby kupić leki itp. Wyjdź na zewnątrz i wsiądź do autobusu i wróć aż na przystanek przy mieszkaniu Mamoru.

Mieszkanie Mamoru [jap. 衛のマンション Mamoru no manshon; ang. Mamoru’s appartment] (teren B)
Skieruj w lewo na miasto.

Dzielnica handlowa Jū-ban [jap. 十番町商店街 Jū-ban-chō shōtengai; ang. Jū-ban town shopping district]
Idź prosto do domu Usagi.

Dom rodziny Tsukino [jap. 月野邸 Tsukino-tei; ang. Tsukino family house] (teren A)
Po wejściu do środka nastąpi krótka scena. Skieruj się na górę, w lewo i w dół. Znajdziesz się w pokoju Shingo. Mały Księżyc opuści Twą grupę. Po scenie stoczysz walkę z demonem.

Kiszar

Kiszar

  • キシャル
  • Kisharu
  • Kishar
  • (Kishal)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
35, 34, 35
Przeciwnicy:
Księżyc, Pluton, Saturn
HP:
15000
ATK:
84
DEF:
10
SPD:
110
MATK:
Iluzja (wszystkie), Cięcie Wirującego Wiatru (wszystkie)
EXP:
20000
Pieniądze:
¥5000
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
pokój Shingo
Pochodzenie:
oryginalna postać

Wróg o wyjątkowo wysokim współczynniku szybkości, toteż przygotuj się na oberwanie na początku pierwszej rundy. Ustaw Księżyca i Plutona na przedzie, a Saturna w centrum formacji Skupisko. Walka ta jest łatwa i da Ci wytchnienie po poprzednich trudnych bitwach. Kiszar słabo się broni, a w drużynie masz Saturna i Plutona. Ataki są standardowe: Moon Spiral Heart Attack lub Rainbow Moon Heart Ache (Księżyc), Death Reborn Revolution (Saturn) i Time Stop (Pluton).

Dom rodziny Tsukino [jap. 月野邸 Tsukino-tei; ang. Tsukino family house] (teren A)
Po scenie wyjdź na miasto.

Dzielnica handlowa Jū-ban [jap. 十番町商店街 Jū-ban-chō shōtengai; ang. Jū-ban town shopping district]
Zrób zakupy, najlepiej kup po 40-50 sztuk (nie żałując kasy): perfumów, zestawów nigiri, wód kolońskich, wód toaletowych i skutecznych leków. Kiedy będziesz mieć wszystko, udaj się do chramu.

Chram Hikawa [jap. 火川神社 Hikawa jinja; ang. Hikawa shrine] (teren D)
Po wejściu do pokoju z ogniem zobaczysz scenę, a następnie zostaniesz przeniesiony (-na) przed Wrota Czasu i Przestrzeni.

Wrota Czasu i Przestrzeni [jap. 時空の扉 Jikū no tobira; ang. Time-Space Door]
Tutaj spotkasz się z Fiore. Następnie udasz się do Kryształowego Tokio.

Kryształowe Tokio [jap. クリスタル・トーキョー Kurisutaru Tōkyō; ang. Crystal Tokyo]
Musisz podzielić czarodziejki na dwie grupy. Grupa Księżyca będzie walczyć z Wojowniczkami Oppositio, a grupa Małego Księżyca z Apostołami Śmierci. Skład grup zgodny fabułą jest następujący: Księżyc + Innerki i Mały Księżyc + Outerki, aczkolwiek taki układ sprawi, iż drużyna Księżyca będzie osłabiona, więc nie musisz się tego trzymać. Lepszy będzie taki układ:

Jowisz   Merkury   Uran   Neptun
  Księżyc       Saturn  
Mars   Pluton   Wenus   Mały Księżyc

Zaczynasz od grupy Księżyca.

Mroczny Zamek [jap. 暗黒城 Ankokujō; ang. Dark Castle]
Będziesz automatycznie tu przeniesiony (-na) po scenie. Znajduje się tu Luna-P i chłopiec-handlarz (trochę na północ), przebrany tym razem na zielono. Najpierw powalcz trochę, aby wojowniczki uzyskały 45 poziom. Idź na północ po środku pokoju. Teraz możesz dotknąć teleportera. Idź w dół, w prawo i w górę. Czeka Cię walka z kilkoma przeciwnikami. Nie wahaj się używać perfumów, skutecznych leków, wód kolońskich i wód toaletowych.

Nergal

Nergal

  • ネルガル
  • Nerugaru
  • XXXXXX
  • (Nergal)
Trudność:
*****
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Księżyc, Merkury^, Mars^, Jowisz^, Pluton^
HP:
32098
ATK:
167
DEF:
67
SPD:
131
MATK:
Ciemny Ogień (wszystkie), Piekielny Ptak Płomieni (wszystkie), Oczarowanie (wszystkie)
EXP:
22750
Pieniądze:
¥40000
Przedmiot:
Księżycowy odłamek
Miejsce przebywania:
Mroczny Zamek
Pochodzenie:
oryginalna postać
Marduk

Marduk

  • マルドゥク
  • Maruduku
  • Marduk
  • (Marduk)
Trudność:
*****
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Księżyc, Merkury^, Mars^, Jowisz^, Pluton^
HP:
30765
ATK:
168
DEF:
65
SPD:
131
MATK:
Ciemny Grzmot (wszystkie), Piekielny Grzmot (wszystkie)
EXP:
22750
Pieniądze:
¥35000
Przedmiot:
perfumy
Miejsce przebywania:
Mroczny Zamek
Pochodzenie:
oryginalna postać

Ta i następne walki będą do siebie podobne. Wszystkie Wojowniczki Oppositio mają ataki porażające kilka osób naraz, szczególnie Marsa, Urana, Jowisza i Wenus. Nergal naparzać będzie ognistymi atakami o wysokiej sile rażenia, podobnym potencjałem ofensywnym wyróżniają się piorunowe czary Marduk. Ustaw formację Skupisko. Będziesz musiał (-ła) użyć swych najsilniejszych ataków. Oto strategia: pierwsza runda — św. Graal (Księżyc), Time Stop (Pluton), obrona (reszta); druga runda — Rainbow Moon Heart Ache (Księżyc), Flaming Mandala (Mars), Coconut Cyclone (Jowisz), perfumy (Merkury), Pluton może się bronić lub uzupełnić EP wodą kolońską. W następnych rundach wszyscy się bronią prócz Super Księżyca i Plutona. I tak aż do skutku. Dobrym zamiennikiem Plutona okaże się Saturn zw swoim Death Reborn Revolution.

Nabu

Nabu

  • ナブ
  • Nabu
  • Nabu
  • (Nabu)
Trudność:
*****
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Księżyc, Merkury^, Mars^, Jowisz^, Pluton^
HP:
32654
ATK:
170
DEF:
69
SPD:
131
MATK:
Ciemna Woda (wszystkie), Piekielne Zamarznięcie (wszystkie), Oczarowanie (wszystkie)
EXP:
22750
Pieniądze:
¥4000
Przedmiot:
perfumy
Miejsce przebywania:
Mroczny Zamek
Pochodzenie:
oryginalna postać
Isztar

Isztar

  • イシュタル
  • Ishutaru
  • Ishtar
  • (Ishtar)
Trudność:
*****
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Księżyc, Merkury^, Mars^, Jowisz^, Pluton^
HP:
34750
ATK:
164
DEF:
70
SPD:
131
MATK:
Ciemna Piękność (1), Piekielny Deszcz (wszystkie), Oczarowanie (wszystkie)
EXP:
23735
Pieniądze:
¥35000
Przedmiot:
Księżycowe krople
Miejsce przebywania:
Mroczny Zamek
Pochodzenie:
oryginalna postać

Nabu ma silne ataki wodne, ale przede wszystkim świetnie się broni. Isztar z kolei, choć ma atak oparty na świetle, będzie wolała rzucać Oczarowanie. Zadziała ta sama strategia jak poprzednio. Jeśli nie miałeś (-łaś) trudności z poprzednią walką, ta też okaże się niewiele trudniejsza, jedynie nieco dłuższa. (Jeśli jednak miałeś (-łaś) trudności, to uważaj na czar Ciemna Piękność, który może odebrać z połowę HP.) Super Księżyc z łatwością pokona Isztar. Walka z Nabu trwa kilka rund.

Sin

Sin

  • シン
  • Shin
  • Sin
  • (Sin)
Trudność:
*****
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Księżyc, Merkury^, Mars^, Jowisz^, Pluton^
HP:
44321
ATK:
172
DEF:
70
SPD:
134
MATK:
Złowrogie Falowanie (wszystkie), Piekielny Atak (wszystkie), Ciecz Petryfikująca (wszystkie)
EXP:
35432
Pieniądze:
¥35000
Przedmiot:
lakier do paznokci
Miejsce przebywania:
Mroczny Zamek
Pochodzenie:
oryginalna postać

Pojedyncza Sin jest trudniejsza do pokonania niż reszta jej towarzyszek w parach. Jej ataki są iście potężne i/lub irytujące, więc nie ma co liczyć na szybką rozgrywkę. Oto strategia: pierwsza runda — św. Graal (Księżyc), Time Stop (Pluton); druga runda — Merkury, Pluton i Księżyc atakują bądź używają przedmiotów, natomiast Mars używa Snake Fire, a Jowisz — Sparkling Wide Pressure. Warto też przygotować wszelakie przedmioty lecznicze. To powinno wystarczyć.

(Jeśli wybrałeś (-łaś) Innerki do grupy Księżyca, ustaw formację Skupisko (o ile masz wysoki poziom i chcesz walić we wroga z grubej rury), ale gdybyś nie czuł (-ła) się zbyt pewnie, możesz ustawić formację Pochylnia z Księżycem w pozycji przedniej, Jowiszem w środkowej, Merkurym w tylnej oraz Marsem i Wenus w pozycjach pomiędzy. W pierwszej rundzie niech Merkury użyje Sabão Spray, a reszta się broni; w drugiej rundzie użyj łączonego ataku Wenus i Księżyca. Można też wprowadzić w ruch Czarodziejski Atak Planetarny. Później możesz użyć św. Graala.)

Mroczny Zamek [jap. 暗黒城 Ankokujō; ang. Dark Castle]
Srebrny Kryształ nie podziała na Sin. Na szczęście ucieknie ona, zapominając o Shingo.

Przyszła kolej na drużynę Małego Księżyca.

Kryształowe Tokio [jap. クリスタル・トーキョー Kurisutaru Tōkyō; ang. Crystal Tokyo]
Nie możesz jeszcze iść prosto do pałacu (Anshar Ci zabroni wejścia), ale możesz podnieść poziom wojowniczek (do co najmniej 45). Należy uważać na demony Darumā i Chagāma, gdyż rzucają na wszystkich w miarę skutecznie czary (odpowiednio) Oczarowanie i Ciecz Petryfikująca. Oto mapa miasta:

      A      
1           2

  B   |   C  

        D E  
3     |     4
      5      

Legenda

  • A — Kryształowy Pałac [jap. クリスタル・パレス Kurisutaru Paresu; ang. Crystal Palace];
  • B — sklep z akcesoriami „Canna” [jap. アクセサリーショップ「Canna」 akusesarī shoppu “Canna”; ang. accessory shop “Canna”];
  • C — sklep z przedmiotami „Canna” [jap. アイテムショップ「Canna」 aitemu shoppu “Canna”; ang. item shop “Canna”];
  • D — apteka „Noe AM” [jap. 薬局「Noe AM」 yakkyoku “Noe AM”; ang. drugstore “Noe AM”];
  • E — bar z szybką żywnością „Canna” [jap. ファーストフード「Canna」 fāsuto fūdo “Canna”; ang. fast food bar “Canna”];
  • | — zielone kryształowe ogrodzenia otaczające różowe kryształy;
  • 1-5 — Kryształowe Punkty [jap. クリスタル・ポイント Kurisutaru Pointo; ang. Crystal Points].

Czeka Cię walka z pięcioma bossami. (Ostatnia walka będzie z podwójnym przeciwnikiem.) Na szczęście będziesz mógł (-ła) zapisać stan gry i uzupełnić ekwipunek po każdej walce. Luna-P znajduje się w każdym sklepie. Każdy z wrogów znajduje się w kryształowym punkcie. Wystarczy podejść i dotknąć, aby się ukazał. Nie będziesz mogła wejść do Kryształowego Pałacu, póki nie pokonasz wszystkich 5 Wiedźm

Uwaga. W tabeli w nawiasie znajduje się cyfra, odpowiadająca numerowi na mapce powyżej, określa ona także trudność: 1 — bardzo łatwy, 5 — bardzo trudny.

I Kryształowy Punkt [jap. クリスタル・ポイント1 Kurisutaru Pointo 1; ang. Crystal Point 1]
Walczysz z Eudial.

Eudial

Eudial

  • ユージアル
  • Yūjiaru
  • Eudial
  • (Eudial)
Trudność:
** (1)
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
HP:
25000
ATK:
169
DEF:
58
SPD:
136
MATK:
Fala Ponaddźwiękowa (1), Ognisty Pogromca (wszystkie)
EXP:
18356
Pieniądze:
¥5000
Przedmiot:
woda toaletowa
Miejsce przebywania:
Kryształowy Punkt
Pochodzenie:
Eudial (3. seria)

Jako jedyna z Pięciu Wiedźm zachowała swój własny atak — Ognistego Pogromcę, który jest bardzo potężny. Eudial jednakże ma słabą obronę. Możesz użyć następującej strategii: Death Reborn Revolution (Saturn), Space Sword Blaster (Uran), Pink Sugar Blaster (Mały Księżyc), Venus Wink Chain Sword albo obrona (Wenus), uzdrawianie i obrona albo Deep Submerge (Neptun).

II Kryształowy Punkt [jap. クリスタル・ポイント2 Kurisutaru Pointo 2; ang. Crystal Point 2]
Gdy zregenerujesz siły, udaj się do drugiego kryształowego punktu. Zawalczysz z Mimete.

Mimete

Mimete

  • ミメット
  • Mimetto
  • Mimete
  • (Mimette)
Trudność:
*** (2)
HP:
20543
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
ATK:
161
DEF:
65
SPD:
138
MATK:
Oczarowanie (wszystkie)
EXP:
18660
Pieniądze:
¥8000
Przedmiot:
biała róża
Miejsce przebywania:
Kryształowy Punkt
Pochodzenie:
Mimete (3. seria)

Mimete ma mniej HP niż Eudial, ale możesz się narobić nie lada kłopotów z nią, gdyż jej Oczarowanie (które twórcy gry mogli przemianować w Pogromcę Wdzięku) może nawet sprawić, iż stracisz kontrolę nad całą drużyną, co zakończy bitwę na Twą niekorzyść. Atakuj ją najsilniejszymi technikami, a wszystko będzie dobrze. Wenus i Neptuna też zatrudnij do atakowania. Nie zapomnij o leczeniu dolegliwości.

III Kryształowy Punkt [jap. クリスタル・ポイント3 Kurisutaru Pointo 3; ang. Crystal Point 3]
Gdy się wyleczysz, pójdź do trzeciego punktu. Zawalczysz z Tellu.

Tellu

Tellu

  • テルル
  • Teruru
  • Tellu
  • (Tellu)
Trudność:
*** (3)
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
HP:
28000
ATK:
168
DEF:
62
SPD:
140
MATK:
Iluzja (wszystkie), Cięcie Wirującego Wiatru (wszystkie)
EXP:
19543
Pieniądze:
¥9000
Przedmiot:
perfumy
Miejsce przebywania:
Kryształowy Punkt
Pochodzenie:
Tellu (3. seria)

Tellu cały czas atakuje Oczarowaniem i Cięciem Wirującego Wiatru. (Gdzie się podział jej Mandragorowy Pogromca?) Ma dużą liczbę HP, lecz słabą defensywę. Walczysz tak samo jak poprzednio, tyle że Wenus i Uran mają się bronić. Dobrze także będzie użyć perfumów, aby podnieść ilość punktów ataku. Nie zwlekaj ze specjalnym bentō i wodą toaletową.

IV Kryształowy Punkt [jap. クリスタル・ポイント4 Kurisutaru Pointo 4; ang. Crystal Point 4]
Wylecz się, jeśli jest taka potrzeba, wtedy idź do czwartego punktu. Zawalczysz z Viluy.

Viluy

Viluy

  • ビリユイ
  • Biriyui
  • Viluy
  • (Viluy)
Trudność:
** (4)
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
HP:
27460
ATK:
170
DEF:
60
SPD:
140
MATK:
Iluzja (wszystkie), Cięcie Wirującego Wiatru (wszystkie)
EXP:
18553
Pieniądze:
¥7520
Przedmiot:
specjalny bentō
Miejsce przebywania:
Kryształowy Punkt
Pochodzenie:
Viluy (3. seria)

Viluy podobna jest do Tellu, a może nawet nieco łatwiejsza pod tym względem, iż ma słabszą obronę od niej, ale nie tak słabą jak Eudial. Ta sama strategia zadziała. (Szkoda, iż pozbawiono ją jej Mozaikowego Pogromcy.)

V Kryształowy Punkt [jap. クリスタル・ポイント5 Kurisutaru Pointo 5; ang. Crystal Point 5]
Teraz się skieruj do ostatniego kryształowego punktu. Walczysz z Cyprine i Ptilol.

Cyprine

Cyprine

  • シプリン
  • Shipurin
  • Cyprine
  • (Cyprine)
Trudność:
**** (5)
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
HP:
25765
ATK:
171
DEF:
60
SPD:
142
MATK:
Iluzja (wszystkie), Cięcie Wirującego Wiatru (wszystkie)
EXP:
15000
Pieniądze:
¥4000
Przedmiot:
perfumy
Miejsce przebywania:
Kryształowy Punkt
Pochodzenie:
Cyprine (3. seria)
Ptilol

Ptilol

  • プチロル
  • Puchiroru
  • Ptilol
  • (Puchirol)
Trudność:
**** (5)
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
HP:
27000
ATK:
171
DEF:
60
SPD:
142
MATK:
Iluzja (wszystkie)
EXP:
15000
Pieniądze:
¥4000
Przedmiot:
księżycowy odłamek
Miejsce przebywania:
Kryształowy Punkt
Pochodzenie:
Ptilol (3. seria)

Siostry bliźniaczki. Może i nie mają swego Wstążkowego Pogromcy, ale kompensują to potężną Iluzją i Cięciem Wirującego Wiatru, dlatego tutaj potrzebne będą leki i to w dużych ilościach (szczególnie skuteczne leki, specjalne bentō i wody toaletowe). Poza tym nie różnią się one niczym od wcześniejszych Wiedźm. Aby je pokonać, używaj najsilniejszych technik, także tych łączonych: World Shaking albo obrona (Uran), Death Reborn Revolution (Saturn), leczenie lub Submarine Reflection (Neptun), Pink Sugar Blaster lub Pink Sugar Revolution (Mały Księżyc), Crescent Beam Shower (Wenus). Dobrze jest również zacząć naparzać w Ptilol, a dopiero potem w Cyprine. Trochę cierpliwości, a powalisz je obie.

(Jeśli wybrałeś (-łaś) Outerki do grupy Małego Księżyca, ustaw formację Skupisko z Uranem w środkowej pozycji (o ile chcesz szybkiej walki i dużej siły rażenia), tylko uważaj na Cięcie Wirującego Wiatru. W pierwszej rundzie niech Pluton użyje Time Stop, a reszta się broni; w drugiej rundzie użyj World Shaking (Uran), Death Reborn Revolution (Saturn) i łączonego ataku Małego Księżyca i Neptuna. Bardzo przydatne okażą się perfumy.)

Kryształowe Tokio [jap. クリスタル・トーキョー Kurisutaru Tōkyō; ang. Crystal Tokyo]
Teraz wreszcie możesz wejść do Kryształowego Pałacu.

Kryształowy Pałac [jap. クリスタル・パレス Kurisutaru Paresu; ang. Crystal Palace]
Jeśli zebrałeś (-łaś) wszystkie kawałki układanki, to możesz teraz odebrać nagrodę. Idź naprzód, biorąc po drodze kryształową wodę kolońską i kryształowe krople, wejdź przez arkadę pod schodami i wybierz górny prawy pokój. Porozmawiaj z chłopcem, przebranym na różowo, i otrzymaj 10 Anielskich Spinek! Z nimi łatwiej Ci będzie pokonać wroga. Wróć do sali głównej. Idź na północ, aż spotkasz Anszara. Czeka Cię walka.

Anszar

Anszar

  • アンシャル
  • Ansharu
  • Anshar
  • (Anshar)
Trudność:
*
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Mały Księżyc, Wenus^, Uran^, Neptun^, Saturn^
HP:
35000
ATK:
115
DEF:
75
SPD:
120
MATK:
Cięcie Wirującego Wiatru (wszystkie)
EXP:
45432
Pieniądze:
¥50000
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
Kryształowy Pałac
Pochodzenie:
oryginalna postać

Walka pójdzie jak z płatka, gdyż Anszar jest znacznie słabszy od siostry, więc nie będziesz mieć z nim większych problemów. Nie musisz się nawet zbytnio martwić o Cięcie Wirującego Wiatru. Ta sama strategia będzie w pełni skuteczna. (Ciekawostką jest to, iż podczas tej walki w tle gra melodia jak przy walkach ze zwykłymi demonami dnia, jednak nadal jest to bitwa z bossem, gdyż jest jednostkowa.)

Kryształowy Pałac [jap. クリスタル・パレス Kurisutaru Paresu; ang. Crystal Palace]
Po dłuższej scenie znowu znajdziesz się w pobliżu Wrót Czasu i Przestrzeni.

Wrota Czasu i Przestrzeni [jap. 時空の扉 Jikū no tobira; ang. Time-Space Door]
Staniesz przed wyborem wojowniczek do drużyny. Ze względów fabularnych należałoby wybrać Innerki do grupy Księżyca, lecz mogą znaleźć się w niej i same Outerki. Nie martw się o drużynę Małego Księżyca, ponieważ nie będzie Ci już potrzebna. Ustaw Czarodziejki w formacji Zwycięstwo: w takiej kolejności: Księżyc, Uran, Pluton, Neptun, Saturn. Można ewentualnie użyć formacji Skupisko z Księżycem i Neptunem na przedzie, Uranem i Plutonem w tyle i Saturnem w środku. Podejdź do Wrót. Wejdź do Wieży.

Nowa Wieża Czasu i Przestrzeni [jap. 新・時空の塔 Shin jikū no tō; ang. New Time-Space Tower]
W środku idź tak samo jak za pierwszym razem zanim nie znajdziesz się w pokoju, gdzie było Drzewo Przestrzeni. Tam na Ciebie czeka Apsu.

Szamanka Apsu

Szamanka Apsu

  • シャーマン・アプスー
  • Shāman Apusū
  • Shaman Apsu
  • (Shaman Apsu)
Trudność:
*****
Zalecany poziom:
45+, 45+, 45+, 45+, 45+
Przeciwnicy:
Księżyc, Uran^, Neptun^, Pluton^, Saturn^
HP:
72000
MATK:
Czarne Słońce (wszystkie), Piekielny Atak (wszystkie), Toksyczna Mgła (wszystkie)
ATK:
177
DEF:
90
SPD:
140
EXP:
80000
Pieniądze:
¥150000
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
Nowa Wieża Czasu i Przestrzeni
Pochodzenie:
oryginalna postać

Apsu jest definitywnie najsilniejszym bossem ze wszystkich. Ma spore zapasy HP, świetnie się broni oraz nie bawi się w półśrodki — jej potężne ataki porażają wszystkich z obroną poniżej 100. Oto strategia: pierwsza runda — św. Graal (Księżyc), Time Stop (Pluton), Death Reborn Revolution (Saturn), obrona (Uran i Neptun); druga runda — atakuj wszystkimi dostępnymi środkami, czyli: Rainbow Moon Heart Ache (Super Księżyc), Space Sword Blaster (Uran), dowolny atak (Neptun), perfumy (Pluton). Kolejna runda jest taka sama, tyle że Pluton ma użyć wody kolońskiej, by w następnej turze znowu zatrzymać czas. I tak dalej. Walka może się zaciągnąć, lecz w ten sposób unikniesz większych strat. Jeśli nie masz Plutona, lecz się tak często, jak się tylko da, i módl się, żeby Apsu nie użyła Czarnego Słońca.

Kryształowy Pałac [jap. クリスタル・パレス Kurisutaru Paresu; ang. Crystal Palace]
Przeniesiesz się do pałacu. Po scenie będziesz się szykować do ostatecznej bitwy. Czeka Cię kolejny (ostatni już) wybór postaci. Te, które znajdą się w pierwszej drużynie, powinny mieć poziom powyżej 55, tak więc pójdź na zewnątrz i trochę powalcz. (Jeśli nie zmiatasz zwykłych demonów w mieście za jednym zamachem, nawet nie myśl o walce z ostatnim bossem.) Drużyna może wyglądać następująco:

Mars   Księżyc   Mały Księżyc   Neptun
  Uran     lub     Uran  
Saturn   Pluton   Jowisz   Pluton

Masz do wyboru trzy sposoby ustawienia formacji. Formacja Skupisko z Marsem i Saturnem na przedzie, Księżycem i Plutonem w tyle i Uranem w środku jest możliwa, ale znacznie lepiej będzie, jeśli nieco się pozmienia pozycje niektórych postaci: Księżyc idzie na środek, Mars na tył, a Uran do przodu. Szczególnie jednak polecana będzie tu formacja Zwycięstwo z taką kolejnością postaci: Księżyc, Uran, Pluton, Mars, Saturn.

Będziesz też potrzebować przedmiotów (50-60 sztuk wód kolońskich, Anielskie Spinki, Czerwone Źrenice, Tęczowa Kokarda). Jeśli chodzi o akcesoria, to logicznym posunięciem wydaje się użycie specjalnych akcesoriów i Anielskich Spinek, jednak o wiele lepiej będzie, jeśli akcesoria założysz tak: po 3 Anielskie Spinki dla atakujących postaci (Mars, Jowisz, Wenus, Uran), po 2 Anielskie Spinki dla atakujących-broniących się postaci (Księżyc, Saturn), dla broniących się postaci specjalne akcesoria (Merkury, Neptun, Pluton, Mały Księżyc). W taki sposób kilka Anielskich Spinek podwyższy poziom obrony u atakujących postaci, które, jak już zdążyłeś (-łaś) zauważyć, mają iście irytującą tendencję ginąć po jednym ciosie wroga.

Jeśli pierwsza grupa przegra, to do walki staje druga. Wtedy bitwa jest odrobinę łatwiejsza. Zejdź do podziemi, gdzie znajduje się Luna-P, a następnie przekrocz próg drzwi. Czeka Cię najtrudniejsza walka.

Bóstwo Zagłady Apsu

Bóstwo Zagłady Apsu

  • 破壊神アプスー
  • Hakaishin Apusū
  • Deity of Destruction Apsu
  • (Demon Apsu)
Trudność:
*****+
Zalecany poziom:
55+, 55+, 55+, 55+, 55+
Przeciwnicy:
Księżyc, Mars^, Uran^, Pluton^, Saturn^
HP:
120000 / 80000
ATK:
187 / 97
DEF:
100 / 15
SPD:
148 / 80
MATK:
Piekielny Atak (wszystkie), Fin de Siècle (wszystkie), Fala Ponaddźwiękowa (1)
EXP:
0
Pieniądze:
¥0
Przedmiot:
brak
Miejsce przebywania:
Kryształowy Pałac
Pochodzenie:
oryginalna postać

To ostateczna walka. Używaj Time Stop, a potem wal z całych sił. Jeśli masz odpowiedni poziom, to demoniczna Apsu okaże się niezbyt trudnym przeciwnikiem. Pamiętaj jednak, że tylko Księżyc i Saturn potrafią wytrzymać Piekielny Atak lub Fin de Siècle.

Tak kończy się gra. Możesz nacieszyć się zakończeniem. Jeśli pokonałeś (-łaś) Apsu za pierwszym razem, będzie ono dobre, jeśli za drugim… no, cóż, trzeba wtedy spróbować jeszcze raz.

(Jeśli postanowiłeś (-łaś) grać zgodnie z fabułą i wybrać Innerki do grupy Księżyca, ustaw formację Skupisko z Księżycem w pozycji środkowej, Marsem i Jowiszem w pozycji przedniej oraz Wenus i Merkurym w pozycji tylnej. Księżyca wyposaż w dwie pary Czerwonych Źrenic i Anielską Spinkę. W pierwszej rundzie niech Merkury użyje Sabão Spray, a reszta się broni; w drugiej rundzie niech Wenus używa perfumów lub łączonych ataków, Mars i Jowisz swoich pojedynczych ataków, a Merkury i Księżyc łączonych. Później możesz użyć św. Graala.)

Źródła

Autor

  • 渾沌の天使 Kaosu no Tenshi (opracowanie, tłumaczenie, korekta)